1. leht 2-st

M412 1987a. jahutusradiaatorilt õhu suunamine?

Postitatud: 02 Okt 2014 16:58
Postitas mossekala
Jõudu!
Nimelt juhtus täna kolmandat korda hooaja jooksul intsident et mootor lihtsalt läks keema. Armatuuris +/-100 kraadi ja eest resti vahelt auru tuleb(radika korgi vahelt). Korrad kui seda on juhtunud, on olnud ummik või muidu mingi ootamine - nii linnas kui maanteel sõites hoiab ilusti ca 80 kraadi.
Asjad mis on normis:
1. Tosooli tase OK.
2. Jahutuse tiivik terve.
3. Salongi radikas käib läbi, õhumulli pole.
4. Termostaat kevadel vahetatud(tänapäevane saksa kirjadega varuosa).

Kindlasti on Teil veel ideid mida kontrollida kuid küsimus on selles et kas uuema ninaga 412-tele paigaldati jahutusradiaatori külge ka õhusuunajaid nagu need olid olemas erinevatel 408 versioonidel?

Kui kellegil on selline asi paigaldatud või on lausa üleliigne, võite pildikese üles panna või mulle pakkuda :)

Re: M412 1987a. jahutusradiaatorilt õhu suunamine?

Postitatud: 02 Okt 2014 17:28
Postitas wax
Kui eelmised omanikud on rõõmsalt veega sõitnud, võib kogu süsteem katlakivi täis olla, ning ei saagi korralikult jahutada kui piisav kogus vedelikku läbi ei jookse...

Re: M412 1987a. jahutusradiaatorilt õhu suunamine?

Postitatud: 02 Okt 2014 20:06
Postitas BergIE
Katlakivi tekib teatavasti kuumutatavatele osadele. Hetkel siis hülsile-kaanele. Kui hülsil-kaanel on katlakivi, ei suudaks too kuidagi vett keema ajada kuna soojusjuhtivus on kadunud. Eks ju. Tegu siiski jahutus probleemidega. Termostaat ei sulge väikest ringi!? See on kõige tõenäolisem, kuna tema töökäik seda ei võimalda. Kindlasti ka pump ise võib olla labad kaotanud. Igal probleemil on põhjus. See tuleb avastada, nii lihtne see ongi, tegelikult.

Re: M412 1987a. jahutusradiaatorilt õhu suunamine?

Postitatud: 02 Okt 2014 21:26
Postitas stern100
Võta plokikaas maha, tee veesärk kuivaks ja imesta, mitu cm liiva ja muud pa*ka veesärgi põhjas on...enamustel mootoritel siiamaani sama nähtus olnud. Üksikud millel sodi pole ning asi piirdub ainult imeväikse katlakivi kihiga.

Re: M412 1987a. jahutusradiaatorilt õhu suunamine?

Postitatud: 02 Okt 2014 23:03
Postitas Lepik
Arvan siiski,et wax-il võib õigus olla.Kui raamatust lugeda ,hakkab tekkima katlakivi ,kui vee temperatuur tõuseb üle 70 kraadi.Ja mida kuumemad pinnad seda enam tekib.Olen töötanud aastaid katlamajas ja tean neid probleeme.See on teooria .Kuid tegelikkus on midagi muud. Näiteks.
Mul on kodus kass, joogikaussi valan talle kraanivett ( oma kaevu vesi). 1-nädala pärast on kauss nii lubjaga koos ,et pean kareda nuustikuga
seda puhtaks nühkima. Siit järeldus-vees olev lubi kleepub seintele ka külmalt seistes. Kui eelmine omanik kopsikuga kaevu- või kraanivett
juurde valas, võivad radika ribid seest lubjased olla. See sametine lubja pind aga takistab oluliselt nii vee liikumis kiirust,kui ka jahtumist.
Kui süsteem lekib ja tihti kaevuvett lisada , võib ka poole aastaga radika täiesti umbe lasta.
2. osa termostaate on vaid 1 klapiga,väiksel ringvoolul klapp puudub ja termostaadi avanemisel osa vett jookseb ikka otse klapi alt
vee pumpa,sel juhul on oluline ava läbimõõt veepumppa sisenemisel,(takistus) .Kui auk liiga suur,siis miks peaks vesi ringi läbi radika
minema , kui otse saab.

Re: M412 1987a. jahutusradiaatorilt õhu suunamine?

Postitatud: 18 Okt 2014 23:07
Postitas mossekala
Üle pika aja võtan teema algatajana sõna niipalju et:

1. BergIE - Sinu pakutud variant et termostaadi töökäik piiratud/häiritud... ilmselt selles viga ongi, sest ühe korra juhtus nädala eest jälle et läks keema(seekord 50-60 km/h hommikuse sõiduga, ilma erilise ummikuta) ja samas nt. sõidust tulles jätad mootori tuksuma ja temperatuur jääb viisakalt 80 kraadi peale püsima. Seega jääb vägisi mulje et termostaat jääb vahel kinni.

2. Tänan väga kiirete teema arutluste eest, kuid kas kellelgi siiski on 412 mootoriga isendil jahutusradiaatorile paigaldatud õhusuunaja või see jäi vaid 408 mootorite rõõmuks?

3. Lähiajal peaks moskvich natuke puhkust saama ja tekib hea võimalus mootorit ja muid osi siit-sealt remontida-vahetada. Midagi tähelepanu- ja vaatamisväärset lagedale tuleb, jagan seda kindlasti ka Teiega.

Parimatega,
Mossekala

Re: M412 1987a. jahutusradiaatorilt õhu suunamine?

Postitatud: 18 Okt 2014 23:11
Postitas moskiito
412 mossele õhu suunajaid enam ei pandud. see jäi ainult 407 lõbuks.

Re: M412 1987a. jahutusradiaatorilt õhu suunamine?

Postitatud: 18 Okt 2014 23:35
Postitas partnermosse
moskiito kirjutas:412 mossele õhu suunajaid enam ei pandud. see jäi ainult 407 lõbuks.
Kui ma sain õieti aru, siis radiaatori ees olevatest ribidest juttu----kui nendest, siis neid pandi IŽ 412 masinatele kuni aastani 1986

Re: M412 1987a. jahutusradiaatorilt õhu suunamine?

Postitatud: 19 Okt 2014 00:22
Postitas Seenior
partnermosse kirjutas:
moskiito kirjutas:412 mossele õhu suunajaid enam ei pandud. see jäi ainult 407 lõbuks.
Kui ma sain õieti aru, siis radiaatori ees olevatest ribidest juttu----kui nendest, siis neid pandi IŽ 412 masinatele kuni aastani 1986
Kuna küsimus oli 408-st,siis arvan,et teemaalgataja võib rääkida ka tiiviku ümber olevast plekist mida kaheteiskümnetele enam ei paigaldatud.

Re: M412 1987a. jahutusradiaatorilt õhu suunamine?

Postitatud: 19 Okt 2014 12:49
Postitas moskiito
Seenior kirjutas:
partnermosse kirjutas:
moskiito kirjutas:412 mossele õhu suunajaid enam ei pandud. see jäi ainult 407 lõbuks.
Kui ma sain õieti aru, siis radiaatori ees olevatest ribidest juttu----kui nendest, siis neid pandi IŽ 412 masinatele kuni aastani 1986
Kuna küsimus oli 408-st,siis arvan,et teemaalgataja võib rääkida ka tiiviku ümber olevast plekist mida kaheteiskümnetele enam ei paigaldatud.
just seenior, seda ta mõtlebki. See mida sa partnermosse silmas pead on "ribikatik" ehk rahvakeeli "ribid" mis suurema külmaga on asja eest.