1. leht 1-st

Moskvichi õlifiltri ja filtrikorpuse asendus

Postitatud: 23 Aug 2014 11:04
Postitas canyondrift
Väikese mõttevälgatuse tulemusena olen mõelnud, et meie 412 mootori kokku panekul võiks paari asja hõlbustada ja üks nendest oleks õlifiltri asendamine tänapäevasema variandiga. Alga VW passati või muu säärase filtrinässiga. Neid on lihtne vahetada, nad on kordades lekkekindlamad ja ei tillerda karteriga samal kõrgusel mis ei tekita probleeme kas rallimeestel (kellel pole karterikaitset) või madalamate masinatega sõitjatel või siis niisama offroadi armasajatel.
Varsti saab ka pappfiltrit osta ainult Volga poest ja see ajendab asja tegema ümber tänapäevasemale variandile.

Plaanis on teha CAD joonis kas siis korpusest või lihtsalt flantsist mis originaal kopsiku asemele keerata (jah selline on juba olemas, teeks parema)
Seejärel alumiiniumist välja freesida mõningaid jubinaid ja siis proovida. Lahenduse üritaks leida nii et vahetus oleks võimalikult inimsõbralik ja lihtne, mitte et peaks filtrile kruvikeerajat sisse peksma et seda vahetada.

Kellel oleks huvi antud asja vastu kui asi lõpuks ka käiku läheb? Mida rohkem neid freesida, seda odavam asi tuleb. Joonised kajastaks ka siia ja räägiks läbi. Mul hetkel hea võimalus variante proovida kuna mootor on nn laua peal ja ootab kokku ladumist.

Pilt

Re: Moskvichi õlifiltri ja filtrikorpuse asendus

Postitatud: 23 Aug 2014 13:15
Postitas stern100
Üks vahetükk mul endal juba rallikal küljes..jõle hea oleks näiteks selle järgi teha, kuid kuna kohe kohe sõidud tulemas, ei taha maha kakkuma hakata. Endal kasutusel vanade hondade filter. Teise variandina, mul vedeleb ka üks 2141 mootor, millel teadupärast juba originaalis sigulii tüüpi filter küljes käib. Võin selle mingiaeg küljest ära võtta, et kuskil selle järgi neid juurde lasta teha.

Re: Moskvichi õlifiltri ja filtrikorpuse asendus

Postitatud: 23 Aug 2014 21:04
Postitas TALUPOEG TALUJA
Neid originaalfiltreid peaks küll igal pool saada olema. Iseasi küll,kui vaja mööda kraave ja põlde künda... vast siis täitsa vajalik. Ja sellise vahetatava elemendiga filter nagu Mossel on ju ka täitsa öko värk. Plekk-kestaga filtrite tootmisega raisatakse resursse ...ja ärgem andke siis põhjust loodust rohkem reostada... :lol

Re: Moskvichi õlifiltri ja filtrikorpuse asendus

Postitatud: 25 Aug 2014 10:14
Postitas canyondrift
Kui tahad loodust mitte reostada siis areta mossele vändad külge, autoga sõitmine pole mitte mingil juhul öko ja pappfiltri pead samamoodi ära likvideerima kui plekkfiltri - vahet pole.
Saan huumorist aru küll...

Aga asja juurde - hetkel ei saa korpust küll füüsiliselt käes hoida ja mõõta ja mõelda, aga pildi järgi paistab esialgi mõislik variant teha vaheplaat originaal filtrijala otsa.

Filtrijalga ümber tehes muutub keeruliseks uue jala kinnitus mootori külge ning kui tahta filtrit allapoole instaleerida, siis oleks freesimine üpris paljude paigaldusoperatsioonidega ja see muutuks liiga kulukaks. Muidugi on võimalik ka lihtsalt sandvich plate osta ja filter viia kuhu iganes, kasvõi salongi, peaasi et õlirõhk ei langeks liialt.

Re: Moskvichi õlifiltri ja filtrikorpuse asendus

Postitatud: 25 Aug 2014 10:24
Postitas Lauri-L
Kas lihtsam poleks volgast 2141 filtri jalg osta (sama millest stern kirjutas) ja asi lahendatud.
Kui koha peal pole saab tellida, hind peaks ka soodsam tulema.