1. leht 2-st

401-420 1993 401-420

Postitatud: 01 Aug 2009 22:19
Postitas 401-420
Tere,

Olen protsessis, kus püüan taastada ühte Moskvichi, tegu on 401 mis passi järgi on aastatst 1953, kuigi neid hakati tootma 1954, imalik värk selle aasta arvuga. Auto on üksipulgi lahti võetud ja köinud just liivapritsis Parila aotos , hetkel keevituses, vahepeal muidugi krunditi ka. Auto isesai soetatud ca 10 aastat tagasi ja seisis erinevates garaazhides, nii et rooste uss on kohati kõvasti kahju teinud.

Mõni nädal tagasi oli seis selline
nüüd on auto krunditud,


Hetkel putitan originaal mootorit, kuna masin ise tuli 408 mootoriga, mille plokk oli katki, tõenäoliselt oli vesi talveks sisse jäätud, igatahes vee sisse valamisel tuli sealt sorinaga. Tõenäoliselt jääb 2 408 mootorit üle.

Peale keevitust on plaanis osaliselt värvida, mootori osa, sillad, põhi ja seest, seejärel panna kokku mootor ja värvida ülejäänud kere.
Elektri süsteemiga on nii, et kui ma Mosse sain oli peal 408 mootor, soetasin 401 oma ja olen dilemma ees, kas teha 12v või 6 v, kui keegi oskaks ära tuua eelised siis oleks lihtsam otsustada. 6 volidiselt on puudu ka relee ja genekas.
http://gallery.me.com/jaak#100186&view= ... olor=white

1. august 2009,
Eile kruvisin maha karteri kaane*, vaikselt hakkab meelde tulema keskkoolis õpitu aga seal ju reaalselt näppu õliseks teha ei lastud, igatahes, leidsin sealt väntvõlli, neli kepsu jne. Väga huvitav oli, aga avastasin, et kepsud loksuvad võntvõlli peal, horisontalselt ca 2 mm, teistpidi loksu ei tundunud olevat. lisan pildid et teadjamahed võiksid öelda, kas sellest saab assja või peab ostma uue väntvõlli.
Huvitav küsimus tekkis õlipumbaga, sest kahel 401 mootoril olid need ka natuke erinevad, pumbad ka fotode hulgas.
Kui mõni mootori mees Haapsalu kandist juhtub seda lugema ja on homme nõus pool tundi raiskama, siis oled külla oodatud.
Ja kui mõni 401 mees Haapsalust juhtub lugema siis oleks kontaktsi huvitatud, et näha kuidas see auto peab välja nägema, ehitamise algusest on juba nii palju möödas, et mitte ei tule meelde, kõige suuremad probleemid tulevad salongi ridest osadega, sest sealt pole plaju säilinud.


*kui eksin terminites, siis olege head ja parandage.
Jupid mida ma otsin praegu on:
kõikvõimalikud salongi tükid, polstrid, istme riide materjalid jne.

Igasugu soovitused ja targutused on teretulnud!
Tervitades

Jaak

PS. teema päisises aasta arv vale.mitte 93 vaid 53.......

Re: 401-420

Postitatud: 01 Aug 2009 22:37
Postitas MAZ
Tere tulemast siis siia foorumisse :beer
Väga hea,et otsustasid oma projekti ka selle foorumi rahvaga jagada.
nagu saatuse iroonia, sai sinu teemat automoto foorumis juba kommenteeritud. :D :lol
Kuid need kes ei tea siis lisan lingi kust saab ka teemat automotos näha: http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=29037

Re: 401-420 1993 401-420

Postitatud: 01 Aug 2009 23:53
Postitas moskiito
teretulemast siia :beer

mis elektrit puutudab, siis soovitan peale panna vahelduvvoolu genekas. tavaliselt 412 mootoriga isendilt tuttav elukas. Lollikindel ja juppe kergemalt saadav. Alalisvoolu genekaga alatihti jama.
Aga kui soovid originaali säilitada siis sellega saan sind aidata. mul kodus on paar tarka raamatut säilinud kus sellest süsteemist palju juttu.

Mis väntvõlli puudutab, siis ideaalne, kui seal ei ole ühtegi soont sees. Pildilt raske hinnata kui sügavad need sooned on. Kui ainult pindmised kriimud sügavusega alla 0,01mm siis ei ole hullu midagi. Rämedalt öeldes, kui küün jääb kinni, siis on pees.
Kas sellest elulooma saab, ei oska öelda nii, oleneb mis kepsu saale peale märgitud on. kui seisab "0" või ei ole midagi, on standart mõõdus ning seda saab edukalt veel remontida, loe "lihvida", aga kui 0,75, siis on vändaga aamen.
Pikitelge võib lõtk olla, see on lubatud, aga risti teljega ei tohi olla mitte mingisugust lõtku.

kui sul kirjandust ei ole siis siit leiad sobiva kirjanduse.

Re: 401-420 1993 401-420

Postitatud: 02 Aug 2009 00:02
Postitas mosseman
Tervitust ka minupoolt.
Tore näha kohe, et keegi siit-kandist ka veel mossega tegeleb.Haapsalus vähemalt sellist elukat eriti ei leia.Mäletan kui mõned aastad tagasi esttransi juures seisis ja vahest linnapeal sõitis üks roheline 400(või oli see 401).Muidu on kutupiilu nendega.
Igatahes edu ehitamisel. :beer

Re: 401-420 1993 401-420

Postitatud: 02 Aug 2009 09:46
Postitas MAZ
Moskiitol on õigus,et 412 generaator on "pommikindlam" kui need alalisvoolu omad, kuid minu arust pole neil alalisvoolu generaatoritel ka midagi viga kui need korralikult ära remontida. Ja nagu ma välja lugesid,siis teema algataja on ka rohkem originaali suunitlusega. Üks hea raamat on Autode ehtius 1953.a!
Seal on Moskvitš 400 küll juttu aga paljuski kattub kõik 401-ga.
Teine asi kui õnnestuks kusagilt saada M401 remondi raamat, neid on ise olen ka ühte käes hoidnud, laenanud tuttavalt. Kahjuks ta otsustas selle ära müüa :( nii,et nüüd ei teagi kust seda saada.
Ehk kusagil venemaa üüratus neti avaruses on kellegil see asi olemas?

Re: 401-420 1993 401-420

Postitatud: 02 Aug 2009 10:08
Postitas 401-420
moskiito kirjutas:teretulemast siia :beer

mis elektrit puutudab, siis soovitan peale panna vahelduvvoolu genekas. tavaliselt 412 mootoriga isendilt tuttav elukas. Lollikindel ja juppe kergemalt saadav. Alalisvoolu genekaga alatihti jama.
Aga kui soovid originaali säilitada siis sellega saan sind aidata. mul kodus on paar tarka raamatut säilinud kus sellest süsteemist palju juttu.

Mis väntvõlli puudutab, siis ideaalne, kui seal ei ole ühtegi soont sees. Pildilt raske hinnata kui sügavad need sooned on. Kui ainult pindmised kriimud sügavusega alla 0,01mm siis ei ole hullu midagi. Rämedalt öeldes, kui küün jääb kinni, siis on pees.
Kas sellest elulooma saab, ei oska öelda nii, oleneb mis kepsu saale peale märgitud on. kui seisab "0" või ei ole midagi, on standart mõõdus ning seda saab edukalt veel remontida, loe "lihvida", aga kui 0,75, siis on vändaga aamen.
Pikitelge võib lõtk olla, see on lubatud, aga risti teljega ei tohi olla mitte mingisugust lõtku.

kui sul kirjandust ei ole siis siit leiad sobiva kirjanduse.
Aitähh kirjanduse eest, see skeem on olemas jah....
Peaks ikka originaali taastama, väntvõlli soon on nii pindmine et küüs kinni ei jää aga kepsu saalele jääb küll, samas kepsu saaled välja ei käi, vähemalt mitte lihtsalt.
http://gallery.me.com/jaak/100202

Teab keegi kus saab Haapslus genekat ja starterit kontrollida?

Re: 401-420 1993 401-420

Postitatud: 02 Aug 2009 11:05
Postitas moskiito
selle geneka korrasolekut saad lihtsalt kontrollida. ühendad klemmid aku omadega ja siis kohe näha, kas hakkab ringi käima või ei. Alalisvoolu genekas on elektrimootori sugulane 8) millega trammid ringi vuravad tallinnas.

ergutuse ühendad plussiga ja maanduse miinusega.

mis kepsu saaltesse puutub, siis need pead nii või naa ära vahetama uute vastu, kuid pead kindlaks tegema mis saaled seal sees on. 0 normaal mõõt, 0,25 esimene remont, 0,5 teine, 0,75 kolmas. Siis poodi uute järgi. neid keeruline leida kuid kindlasti on midagi ja kui kohapeal ei leidu, siis tellida peaks ka saama.

Re: 401-420 1993 401-420

Postitatud: 02 Aug 2009 12:14
Postitas risto626
kahtlen, et 400-le poest uusi saalesid saab ??? ehk annab lihtsalt mõne uuema mudeli omi kohandada.

Re: 401-420 1993 401-420

Postitatud: 02 Aug 2009 12:45
Postitas Varblane
Almamossel on ju valatud saaled.

Tore ettevõtmine muidugi.Automotos ka jälginud.

Re: 401-420 1993 401-420

Postitatud: 02 Aug 2009 13:36
Postitas marek
Mosse 400-401 saaled jh valatud. Vahetada neid vist või vähemalt kergelt ei saa. Olen kuulnud ka ,et 402-e võll ja saaled saab panna või siis korralik 400-401 vänt koos kepsudega otsida.