Mis õli seal sees küll olla võib ?

Üldised probleemid mossega
Kasutaja avatar
Lauri-L
Postitusi: 362
Liitunud: 07 Jaan 2013 19:13
Telefon: 53707925
Asukoht: Rakvere

Mis õli seal sees küll olla võib ?

Postitus Postitas Lauri-L »

Targemad mehed võiks rääkida kuidas vahet teha mineraal ja pool sünteetilisel õlil ?

Nimelt vaja kombil õli vahetada, aga ei tea mis sinna sisse kallatud ja eelmine omanik ei vasta millegi päras sõnumitele.

Mootor on üpris puhas kui korgi alla piiluda, vaikselt on hakanud õli tumedaks minema (ca 4000km läbitud), soojast peast ei ole väga vedel ka (targemad mehed öelnud et mineraal soojalt vedel nig vesi).
Mineraali saaks rahuliku südamega sisse valada, aga kuna plaan talvel ka sõita ning oma jonn ka et ikka pool sünt peab vähemalt olema siis vaja kindlaks teha mis sorti õli sees on.
Kui mineraal, siis tuleb kindluse mõttes läbi pesu teha odava pool sünt õliga ja pärast korralik sisse.
Iž 2715 1988 / Volvo S40 / Mitsubishi Pajero 1990
Soodsad keevitus tööd Rakveres.
53707925 - Lauri
Kasutaja avatar
wax
Site Admin
Postitusi: 1715
Liitunud: 01 Veebr 2009 01:47
Telefon: 53414666
Asukoht: Linnuvabrik
Kontakt:

Re: Mis õli seal sees küll olla võib ?

Postitus Postitas wax »

ega silma ja keelega ei teegi vahet :)
tee läbipesu ja pane 10W40 poolsünt sisse ja saab hea :)
Kasutaja avatar
SanderV
Postitusi: 2240
Liitunud: 21 Dets 2009 01:55

Re: Mis õli seal sees küll olla võib ?

Postitus Postitas SanderV »

poolsünt max, vene mootorisse täissünti kallata on küll killer
Kasutaja avatar
partnermosse
Postitusi: 1580
Liitunud: 04 Veebr 2009 13:08
Telefon: 58550555
Asukoht: Tallinn

Re: Mis õli seal sees küll olla võib ?

Postitus Postitas partnermosse »

SanderV kirjutas:poolsünt max, vene mootorisse täissünti kallata on küll killer
Ei ole killer kui mootor seest puhtaks korralikult lakutud ja uued simmerid paigaldatud ehk siis kapremont mootorile väga ok.
Moskvich on masin, mis kestab! IŽ-412 IE (1989) ja AZLK 2140 (1987) omanik
2012, 2013, 2014 Eesti Moskvich Klubi suvesõidu vigursõidu I koht
No ja ajaga on saanud DAAZ karburaatorite remont ka hobiks :lol
Kasutaja avatar
stern100
Postitusi: 3333
Liitunud: 26 Juun 2009 09:27
Telefon: 56678989
Asukoht: Läänemaa, Palivere

Re: Mis õli seal sees küll olla võib ?

Postitus Postitas stern100 »

Kui vähe kõrgemat pööret mootorile pidevat anda on tavaline mineraal just see killer. Muidugi täissünt kui mootor üle vaadatud ja tihendid uued!
Ravimatu haigus nimega Moskvich. Hetkel 5 x 412 , 2715, 426E, 2126, 408 pluss palju doonoreid.

Kokku omanud 120 erinevat mosset.

Hoiame mosse rallikultuuri elus!


Meie tegemised rallirajal
Ootame toetajaid meie tegemistele rallispordis!
Kasutaja avatar
sass
Postitusi: 913
Liitunud: 22 Veebr 2009 12:17
Asukoht: Tallinn/Kuressaare

Re: Mis õli seal sees küll olla võib ?

Postitus Postitas sass »

Täissünteetiline või poolsünteetiline - vahet pole. Tähtsam on see, et õli peab lihtsalt piisavalt paks olema. Mosse mootorisse ei tasu panna 0W-30 ja 0W-40 õlisid, need on liiga vedelad. Muidugi on täissünt parem.
Kasutaja avatar
HendrikR
Postitusi: 582
Liitunud: 08 Juul 2013 19:22
Telefon: 56643745
Asukoht: Lasnamäe
Kontakt:

Re: Mis õli seal sees küll olla võib ?

Postitus Postitas HendrikR »

SanderV kirjutas:poolsünt max, vene mootorisse täissünti kallata on küll killer
Mu mossel olnud täissünteetiline õli 13 aastat :) Siiani töötab.Viimati vahetati mul õli aastal 2004 :D
Igas korralikus peres peab olema vähemalt üks Moskvitš
Elus on 3 asja,mille nimel elada:seks,raha,Moskvich! :auto
Tegelen autofotograafiaga! Kui soov saada enda autost ilusaid pilte,võta ühendust ja küsi lisainfot! :)
Kasutaja avatar
Lauri-L
Postitusi: 362
Liitunud: 07 Jaan 2013 19:13
Telefon: 53707925
Asukoht: Rakvere

Re: Mis õli seal sees küll olla võib ?

Postitus Postitas Lauri-L »

Läheb läbi pesemisele, ülemine ots tihe ja õli kadu minimaalne, karter vist lekib natuke, pole peale puhastamist all käinud.

Vanemate ja targemate meeste õpetus oli järgmine :
* Vana õli välja
* Diisel sisse kuni minimum normini
* Auto käima ca minutiks või natuke vähemaks
* Diisel välja
* Vajadusel teine ring diisliga
* Lase korralikult välja nõrguda/ joosta diislil
* Uus õli ja filter sisse/ külge ning naudi sõitmist.

Ühe töökaaslase vanaisa olevat iga õlivahetus siksiga nii teinud ja mootor seest puhas peale aastaid mineraali kasutamist. Nii mõngi vanem luksepp soovitas niimodi tallitada.
Iž 2715 1988 / Volvo S40 / Mitsubishi Pajero 1990
Soodsad keevitus tööd Rakveres.
53707925 - Lauri
Kasutaja avatar
marek
Postitusi: 377
Liitunud: 05 Veebr 2009 12:29
Asukoht: Pärnu/Tartu
Kontakt:

Re: Mis õli seal sees küll olla võib ?

Postitus Postitas marek »

Lauri-L kirjutas:Läheb läbi pesemisele, ülemine ots tihe ja õli kadu minimaalne, karter vist lekib natuke, pole peale puhastamist all käinud.

Vanemate ja targemate meeste õpetus oli järgmine :
* Vana õli välja
* Diisel sisse kuni minimum normini
* Auto käima ca minutiks või natuke vähemaks
* Diisel välja
* Vajadusel teine ring diisliga
* Lase korralikult välja nõrguda/ joosta diislil
* Uus õli ja filter sisse/ külge ning naudi sõitmist.

Ühe töökaaslase vanaisa olevat iga õlivahetus siksiga nii teinud ja mootor seest puhas peale aastaid mineraali kasutamist. Nii mõngi vanem luksepp soovitas niimodi tallitada.
Ise olen kuulnud, et lastakse pool vana õli välja ja selle võrra diisel sisse, et ca. 50:50 oleks, siis lastakse käia ning hiljem uus õli sisse.
Kasutaja avatar
sass
Postitusi: 913
Liitunud: 22 Veebr 2009 12:17
Asukoht: Tallinn/Kuressaare

Re: Mis õli seal sees küll olla võib ?

Postitus Postitas sass »

Diisel on natuke liiga karm. Olen proovinud ja ei soovita... Loomkatseid sai teha, aga isegi vanast mootorist hakkas kahju puhta diisliga.

Igatahes tööjärjekord oli selline:

1) Mootor korralikult soojaks, nii, et õli oleks võimalikult kuum
2) Vana õli välja, mootoril ei lase pikalt jahtuda
3) Diisli ja puhta (mineraal)õli segu sisse, 50:50, maksimaalse tasemeni
4) Mootoril tühikäigul käia 3-4 minutit
5) Segu välja
6) Korrata protsessi suurema diisli sisaldusega 2-3 minutit
7) Filter + puhas õli

Seda tegelikkuses ei soovita, mootori hääl on üsna kohutav ja ei mõju see üldse hästi.

Vana mootori puhul lihtsalt olen kasutanud seda varianti, et kallan poolsündi sisse ja sõidan. Siiani pole ükski õlikanal umbe läinud.

Et head ja kvaliteetset õli kasutada, tasub siiski terve mootor maha võtta, laiali ja detailid puhastada.
Vasta