IZ 412 1990 sass
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:
Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt
Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.
NB! AINULT MOSSED!!!
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:
Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt
Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.
NB! AINULT MOSSED!!!
Re: IZ 412 1990 sass
Otsustasin kondekast üldse loobuda, asemele läks elektronsüüde. Reguleerisin ka süüte ja kontaktivahe. Auto töötab nüüd täitsa auto moodi, kuigi segu tuleks paika keerata. Segukruvisid on antud karburaatoril (K126) kaks, mis moodi selle reguleerimine käib?
Vahetatud said ka tagumised amordid, alla läksid Lada omad, sama firma, mis esimesedki.
Ja kuna on suvi, siis sai alla pandud ka suverehvid laiadel velgedel.
Kokkuvõttes on täitsa hea juba sõita, sest enam ei ole nii palju õõtsumist ja kurvides on kõvasti stabiilsem. Mõned asjad peaks veel tegema, aga hetkel pole võimalust - näiteks värvi hajutamine, mõlk välja juhiuksel (õnnestus uks tagurpidi saada kuidagi ) jm...
Veljed
Sõidus
Vahetatud said ka tagumised amordid, alla läksid Lada omad, sama firma, mis esimesedki.
Ja kuna on suvi, siis sai alla pandud ka suverehvid laiadel velgedel.
Kokkuvõttes on täitsa hea juba sõita, sest enam ei ole nii palju õõtsumist ja kurvides on kõvasti stabiilsem. Mõned asjad peaks veel tegema, aga hetkel pole võimalust - näiteks värvi hajutamine, mõlk välja juhiuksel (õnnestus uks tagurpidi saada kuidagi ) jm...
Veljed
Sõidus
Re: IZ 412 1990 sass
Vahepeal pole aega olnud siia kirjutada, aga nüüd parandan selle vea. Peale viimast postitust sain selgeks, et sellel autol on mingi probleem õllega. Nii kui õlu on mosses, hakkab mosse streikima. Esimene näide sellest oligi tagasild, mis laiali lendas. Teine kord oli nii, et tulime poest ühe kasti õllega, panime mossesse, sõitsime kümme meetrit ja siis lihtsalt mootor suri välja ja ei läinud enam käima. Bensiin oli olemas, aga säde puudus täielikult. Kahtlustasin elektronsüüdet, aga see töötas. Proovisin kõikvõimalikud variandid läbi, kuid tulemuseta. Võtsime siis õlled välja ja panime teise autosse, hiljem tulin teise autoga tagasi, et mosse ära vedada poe parklast, aga seda poleks vaja olnud, sest mosse läks käima ja töötab siiamaani korralikult. Kolmas näide on sarnane, kuid bensiiniga - lihtsalt ei jõudnud mootorini. Esialgu arvasin, et pump, aga ei. Lõpuks lammutasin karpa laiali ja panin kokku tagasi - tööle hakkas. Ei saanudki teada, mis viga oli. Ilmselt asi selles, et vahepeal joodi viimased ölled ära, mis mosses olid.
Juuli kuus sai käidud mossega ka Tallinnas - pidas sõidu ilusti vastu. Autos oli 4 inimest ja terve hunnik pagasit, aga probleeme polnud. Tagasi tulles avastasin, et üks esitule pirn oli puruks ja muud viga polnudki.
Paar nädalat tagasi juhtus selline asi.
Ostes oli läbisõit 31211, paar nädalat tagasi siis 33333 ja nüüdseks peaaegu 34000.
Peale elektronsüüte pealepanekut said vahetatud ka vene küünlad uute NGK-de vastu. Peale seda lendasid vene küünlad kõrge kaarega vanaraua hunnikusse. Ei soovita kellelgi sellist saasta kasutada, nagu seda on vene küünal. Tühikäik muutus palju ühtlasemaks ja enam ei jätnud vahele, ka kõrgetel pööretel. Nagu öö ja päev. Vahepeal on vahetusse veel läinud karburaatori nõel, bensufilter, esimene pirn, numbritulede pirnid ja numbritulede kaitsed (mustad plastikud vahetasin kroomitud metalli vastu). Esimene parem rehv jooksis ka mingil põhjusel tühjaks - lasin õhku täis ja siiani püsib.
Söbrad joonele aetud - võimalik, et nüüd on ka seda 2140 võimalik näha Kuressaare linnas.
Hetkel kõik - nüüd esimest paremat rattalaagrit vahetama - mingil põhjusel hakkas laulma.
Juuli kuus sai käidud mossega ka Tallinnas - pidas sõidu ilusti vastu. Autos oli 4 inimest ja terve hunnik pagasit, aga probleeme polnud. Tagasi tulles avastasin, et üks esitule pirn oli puruks ja muud viga polnudki.
Paar nädalat tagasi juhtus selline asi.
Ostes oli läbisõit 31211, paar nädalat tagasi siis 33333 ja nüüdseks peaaegu 34000.
Peale elektronsüüte pealepanekut said vahetatud ka vene küünlad uute NGK-de vastu. Peale seda lendasid vene küünlad kõrge kaarega vanaraua hunnikusse. Ei soovita kellelgi sellist saasta kasutada, nagu seda on vene küünal. Tühikäik muutus palju ühtlasemaks ja enam ei jätnud vahele, ka kõrgetel pööretel. Nagu öö ja päev. Vahepeal on vahetusse veel läinud karburaatori nõel, bensufilter, esimene pirn, numbritulede pirnid ja numbritulede kaitsed (mustad plastikud vahetasin kroomitud metalli vastu). Esimene parem rehv jooksis ka mingil põhjusel tühjaks - lasin õhku täis ja siiani püsib.
Söbrad joonele aetud - võimalik, et nüüd on ka seda 2140 võimalik näha Kuressaare linnas.
Hetkel kõik - nüüd esimest paremat rattalaagrit vahetama - mingil põhjusel hakkas laulma.
Re: IZ 412 1990 sass
Täitsa kena masin. Mulle meeldib selle iž-i kere isegi rohkem kui 2140 oma, kerejooned on kuidagi sujuvamad. Kas minu käest saadud veljed on ees all?
Re: IZ 412 1990 sass
Tänud, endale meeldib ka.TiitS kirjutas:Täitsa kena masin. Mulle meeldib selle iž-i kere isegi rohkem kui 2140 oma, kerejooned on kuidagi sujuvamad. Kas minu käest saadud veljed on ees all?
Esimesed veljed on needsamad, mis sinu käest sain.
Re: IZ 412 1990 sass
Tulevikuplaanidest paar pilti:
Kollektor vaja keevitada.
Kollektor vaja keevitada.
Re: IZ 412 1990 sass
Tsiklikarpad otsaga siia kah välja jõudnud
Re: IZ 412 1990 sass
Tsiklikarpad neh.
Täna sai esituled ära vahetatud, sest vanad reflektorid olid väga näritud roostest. Asemele läksid H4 pesaga elemendid koos uute pirnidega. Tuled said ka reguleeritud ja nüüd on hea sõita teadmisega, et ei pimesta enam kedagi.
Vahepeal sai ka summuti keskmine osa uus ostetud ja alla pandud. Hetkel tagumise "püti" asemel sirge toru, kuna viimane oli keevitusest lahti ja keevitada hetkel ei ole jõudnud. Seega hääl on häirivalt vali.
Täna sai esituled ära vahetatud, sest vanad reflektorid olid väga näritud roostest. Asemele läksid H4 pesaga elemendid koos uute pirnidega. Tuled said ka reguleeritud ja nüüd on hea sõita teadmisega, et ei pimesta enam kedagi.
Vahepeal sai ka summuti keskmine osa uus ostetud ja alla pandud. Hetkel tagumise "püti" asemel sirge toru, kuna viimane oli keevitusest lahti ja keevitada hetkel ei ole jõudnud. Seega hääl on häirivalt vali.
Re: IZ 412 1990 sass
Summuti on nüüd täies pikkuses korralik ja auto on nüüd mõnusalt vaikne. Lisaks sai installeeritud korralik paisupaak ja korda tehtud klaasipesu pump. Sai lisatud ka kerge audio - väga tagasihoidlik siiski: 5,25" lairibad tagumisele aknalauale ja kindalaekasse isetehtud võim. Ära sai ka võetud jahutusventilaator - kütusekulus säästab (nagunii keema ei lähe).
Vahetatud said ka esimesed rattalaagrid - arvasin, et need vilisevad aegajalt, aga tuli välja, et pidurid siiski... Kuidas sellest häirivast kriginast lahti saab?
Lisaks sai välja otsitud Lada 2101 karburaator ja see lahti vöetud, puhastatud. Nüüd oleks vaja düüside suurused teada saada ja siis krutiks selle eluka peale mossele - saaks väheke ökonoomsemaks. Kas Lada 2103 (mootor 1,5 samuti) düüside suurused võivad klappida või on seal muid asju ka vaja vaadata?
Vahetatud said ka esimesed rattalaagrid - arvasin, et need vilisevad aegajalt, aga tuli välja, et pidurid siiski... Kuidas sellest häirivast kriginast lahti saab?
Lisaks sai välja otsitud Lada 2101 karburaator ja see lahti vöetud, puhastatud. Nüüd oleks vaja düüside suurused teada saada ja siis krutiks selle eluka peale mossele - saaks väheke ökonoomsemaks. Kas Lada 2103 (mootor 1,5 samuti) düüside suurused võivad klappida või on seal muid asju ka vaja vaadata?