91. leht 93-st

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitatud: 28 Dets 2021 02:20
Postitas Edel
Aasta saab kohe läbi, aga vahepealset aega kajastada pole kuidagi viitsinud ega jõudnud. AZLK oli suvi läbi käigus. Sai suve jooksul mõningaid juppe vahetatud. Siduri töösilinder, esisillas vasakul pool alumine õõtshoob, mis sai enne paigaldust ka uued puksid sisse. Vahetusse läks ka siduri korv, ketas ja tagumine vända simmer, üks lühike rooliots, suunatule relee, paremal taga piduril töösilinder, esimesed pidurite klotsid ja 2 korda süüteküünlaid. Esimene silinder kipub küünla pikapeale ära tapma või mulle lihtsalt tundub... Ühe korra vahetasin, siis tundusid küünlad ka jube heledad. Segu lahja või muu teema. Ülevaatusel sai 2 korda käidud, esimesel korral sain korduva. Tagurdustuled ei põlenud (vilets kontakt) ja esisillal alumisel õõtsal puksid läbi. Esipidurite erinevus oli ka, aga jäi mõõtevea piirdesse. Ega tunnen ka ise, et kipub kergelt ühele poole kiskuma. Palju ka neid teinud pole, veast päris lahti saanud pole. Karba töö on ka nagu viimased 2 aastat, ühtlase kiirusega kulgedes nokib kergelt, isegi keskmistel pööretel. Keegi pakkus välja ka variandi, et mootor kulunud... Küsisin, mida siis pakud veaks, ei osanud midagi otseselt öelda... Olen kulunud mootoritega varasemalt sõitnud mitmeid kordi. Küll on mootor hõre, et väna rihmaratast võid käega pöörata ja õlikulu on liiter 400km, klapid ei taha pidada jms aga kunagi pole nokkinud niimoodi. Ütlesin küll, et see kas süüte- või toitesüsteemi viga aga too jäi omale kindlaks. Süütesüsteemi korrasolekus võin kindel olla, pikem karba, aga seda mina enam ei viitsi näppida, jätan selle teha kellegi pädevamale. Pidin oma varudest ka ühe paari kasutatud rehve leidma, ühel tagumisel ühes kohas avastasin ohtlikud praod. Järgmine aasta plaanis kogu rehvijooks uus osta.
Suve jooksul käisin muu hulgas Haapsalu nostalgiapäevadel ja nädal hiljem Rakveres, kus tõin omale haagise (Zubrjonok), mis kunagi on plaanis siniseks värvida. Mööda Harjumaad sai päris mitmes kohas risti ja põigiti läbi sõidetud. Ja ühtegi korda ei olnud teepeal tööriistu vaja.
Tänud Sternile, kes mulle esisilla õõtshoova toimetas. Täitsa unustusse vajunud see teema.
Sõidud lõpetasin 23. oktoobril. Läbitud üle 9000km. Polegi ühe suve jooksul Vene autoga nii palju sõitnud. Kahju, et fotoalbum lõpetas oma töö, hetkel ei saa pilte ka näidata, kuni pole leidnud mõnda sobivad fotosaiti, kuhu saaks rohkem pilte laduda ja mis oleks ka sisselogimata kõigile näha.

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitatud: 28 Dets 2021 07:16
Postitas Martin2140
Pigem karba süü. Mis karbuss muidu peal on. Enda k126 pidin 1. kambri ülemineku auke üle puurima. Aastaid mässand lahja auguga ja lihtsalt ei tahtnud uskuda et tehasest need augud liiga väiksed on. Lõppseade jäi nii et alumine auk 1.3mm ja ülemine 1.0mm Panin endal segukellaga sedasi et 1 kamber on igas reziimis enam vähem sama näiduga. Ja tühikäigu õhudüüsi vahetasin ka välja. Düüsidel võivad olla samad numbrid aga mõõtes üks oli 1.64 ja see mis sisse läks oli 1.82. Huvitaval kombel töötab tühikäigu õhudüüs nii õhu düüsina kui ka kütusedüüsina. Nüüdseks sai väga kenasti käiva karbussi mida ei pea külmast peast meelitama et edasi läheks. Ning samuti nokkis ka 4. käiguga 30-40kmh tunnis.

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitatud: 22 Veebr 2022 00:03
Postitas Edel
Panin ta eile (20. veebruar) ta esimest korda käima peale sügist sõitu. Ega ta tahtnud minna, tükk aega pusisin. Brake cleaniga sain kuidagi ta lõpuks käima. Lasin kokku kolmveerand tundi käia. Tükk aega ei tahtnud stabiilselt käima jääda, alles 80 kraadi lähistel sai õhuklapi täitsa lahti jätta. Üldiselt käib ja jätab vahele kõikidel pööretel.
Sidur seekord toimib, ei olnud vaja teda lahti vägistada nagu eelneval mitmel kevadel järjest.

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitatud: 23 Veebr 2022 02:43
Postitas partnermosse
Iga aasta loen Su kirjutisi kuidas käivitamisega ja üldse karpadega jama. Kas Sa mõne spetsialisti poole pöörduda ei tahaks?

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitatud: 23 Veebr 2022 07:11
Postitas Martin2140
Üleüldiselt peaks mosse käivituma iga ilmaga nii kaua kuni kiirenduspump töötab. Suur roll on ka käivitajas endas. Kui hästi ta peale käivitust käima jääb oleneb kõigest muust karpas
Ma ise arvan et kui mingi suvaline noor blondi üritaks -20-ga minu mosset käima saada, mis muidu käivituks poole pöördega, siis tema saaks ennem aku tühjaks kui tule kolvile.

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitatud: 17 Juul 2022 23:54
Postitas Edel
Vaatan, et pool aastat mööda läinud ja ühtegi kajastust pole teinud.
Aprillis võtsin plaani AZLK siis maal käima ajada ja ära tuua. 9. aprill hommik oli lumi maas aga otsustasin, et saab ära toodud, järgmine võimalus oleks 2 nädala pärast olnud. Polnud midagi hullu, sõitis koju küll, suurem osa teest oli lumevaba.
Vahepeal vahetatud paaril rooliotsal tolmukatted. Vanad mõraseks läinud.
Tagasillal läks vahetusse parempoolne pooltelg (laager hakkas toksivat häält tegema) ja simmerling.
Mai alguses hakkas üks esimene rattalaager häält tegema. Keerutasin rattaid ja mõtlesin, kumb pool see on. Vasak pool oli mul kunagi 2010a. vahetatud. Mul oli varus üks komplekt koos tihenditega, panin selle siis paremale poole (minu käes oli ikkagi 50 000+km läbinud ja varem vahetanud ei olnud). Järgnes proovisõit. Jah, läksin puusse oma arvamusega, ikkagi oli see undav laager vasakpoolne, mille kunagi vahetasin. Ega midagi, et vaja kohe liikuma saada, otsisin paar vanat pooltelge välja, kus siis ühel võtsin puhtalt ära ja panin siis vasakule poole külge, lisades määret juurde. Igastahes edasi sõites häireid ei olnud, aga uued rattalaagrid tuleb omale muretseda.
Kütusefiltrid pumbas ja karbas puhastasin ära. Eelnevalt läks mootori töö juba selliseks, kus üle 90 kolmanda käiguga enam minna ei tahtnud. Ega rohkem ei viitsinud karbaga tegeleda. Läksin viisin Mosse Linnuvabriku garaazi, seal tehti asi korda. Et siis uuest peast olid karbas valed düüsid ja 3 aasta eest ostetud poeuus jagaja läksid vahetusse.
Vahetusse läks ka vasakpoolne esimene piduri subbort. No tee mis tahad, üks pool ei taha teisega võrdväärselt tööd teha. Nüüd peale vahetust pidurdab ühtlaselt, enam ei kisu rooli kõrvale.
Sigareti süütaja vahetasin tänapäevase vastu. Originaal on liiga sügav, et mõni sinna pistetud tarbija ei tööta, sest ei ulata alla kontaktini. Voolupikendus oli ka ära tüüdanud. Nüüd pole seda vaja.
Starteri vahetasin ka ära. Eelmisel tundus, et puksid hakkasid õhtale minema, vahel ei tahtnud kuidagi ringi vedada.

Lõpetuseks küsin, kus kohast leida Mosse mootorile õlifiltrit? Lääne analooge siis. Ehk leidub veel ka uusi tihendeid filtrile?

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitatud: 18 Juul 2022 00:04
Postitas irukas
Õlifilter filtroni oma koodiga OM614, mõõtudelt mosu omaga 1:1 uusi tihendeid filtri otsesse lääne omi pole veel leidnud, korpuse vahele paraja mõõduga O-rõngas ja lekke muret pole.

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitatud: 18 Juul 2022 10:26
Postitas Edel
Tänan. Leidsin ja tellisin omale mõne ka varuks.

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitatud: 03 Okt 2022 19:48
Postitas Edel
Viimasel ajal läheb külmalt väga kehvasti käima, aga soojalt piisab ainult võtme näitamisest. Kus otsast viga otsida?

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitatud: 03 Okt 2022 21:47
Postitas irukas
Edel kirjutas:Viimasel ajal läheb külmalt väga kehvasti käima, aga soojalt piisab ainult võtme näitamisest. Kus otsast viga otsida?
Toores kinni, paar korda ette lüüa ja peab minema pöördest kui ei siis kiirenduspump ei tööta õieti.