IZ 412 1979 Järvpõld

Kirjuta oma mossest ja kommenteeri teiste omasid
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:

Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt

Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.

NB! AINULT MOSSED!!!
Vasta
Kasutaja avatar
Järvpõld
Postitusi: 163
Liitunud: 24 Juun 2010 23:23
Asukoht: Võrumaa, Tsooru

Re: Iz 412 1979 Järvpõld

Postitus Postitas Järvpõld »

No kui ma kardaani silla küljest lahti võtsin, siis käis ilusti ringi :)
Kasutaja avatar
moskiito
Postitusi: 2880
Liitunud: 01 Veebr 2009 21:21
Asukoht: virtsu

Re: Iz 412 1979 Järvpõld

Postitus Postitas moskiito »

koolist pähe tuubitud jutt (12 aastat tagasi):
"Differentsiaali ülesanne on jagada võimalikult võrtselt veojõudu mille tekkitab mootoi väntvõll. See et rattad käivad vastastiku, on normaalne ja sedasi peabki olema. Muretsema peaksid hakkama siis kui nad kõivad mõlemad samas suunas. Kui rattad käivad mõlemad samas suunas, siis see viitab probleemile reduktoris, mis on kinni kiilunud hammasrattaste purunemise tagajärjel. Kui keerad ühte rattast ja teine käib vastas suunas ja kardaan on paigal, siis on üsna suure tõenäosusega kõik korras. Kui tunned mingit anomaaliat ratta keerutamises, siis tuleks kindlasti reduktor maha võtta ja üle kontrollida. Alguse tuleks teha sellest et võttad keerad õli välja laskmise korgi lahti ja lased õli välja. Kui sealt tuleb ka metallipuru, halvimal juhul tükke, tuleb väga kindlalt tagumine sild laiali võtta, sest hammasrattad on purunenud.
Nüüd järgmine asi mida tuleks kontrollida. Nagu mainisin, tuleb võtta kardaan reduktori küljest lahti ja kontrollida kas käib ringi. Kui ei käi ringi, siis järgmisena tuleb maha võtta käigukast ja kontrollida kas vedav võll ringi käib ja käigud lülituvad. Kui need liiguvad korralikult, tuleb edasi liikuda siduri juurde. Vanematel veokidel nagu GAZ 53 ja ZIL 131 on see tavaline et sidur tähjaks "jookseb". Selle all peetakse silmas seda et summutus vedrud, mis asuvad siduri kettas, purunevad, mille tõttu mootor hakkab tühjalt tööle."
Tsitaadi lõpp.
nii et hakka otsast uurima. minu nõuanne on järgmine. Tõsta auto üks tagumine rattas üles, pane pakku peale toetuma ja käivita mootor. Pane esimene käik sisse ja jätta tiksuma tühikäigul. Siis kiika põhja alla ja kui näed et kardaan liigub, on käigukasti ja siduriga asi korras ja probleem tagasillas. Igaks juhuks võid anda ka järsku gaasi, see aitab viga leida.
Tüüpiline tarbimisühiskond. Vahet pole, kui asi on vana, vahetame kogu kupatuse välja, mis siis et asi on korralik. Ei komentaari.
Kasutaja avatar
SanderV
Postitusi: 2240
Liitunud: 21 Dets 2009 01:55

Re: Iz 412 1979 Järvpõld

Postitus Postitas SanderV »

kastis midagi kinni siis anna kohe tugevasti gaasi et jõuga lahti tõmbab :D:D
Kasutaja avatar
moskiito
Postitusi: 2880
Liitunud: 01 Veebr 2009 21:21
Asukoht: virtsu

Re: Iz 412 1979 Järvpõld

Postitus Postitas moskiito »

SanderV kirjutas:kastis midagi kinni siis anna kohe tugevasti gaasi et jõuga lahti tõmbab :D:D
palun hoidume halvast naljast, sest tundub et hr. järvpõld on veermiku ja jõuülekande alal suht kasinate teadmistega. :D püüame teda ikka korralikult aidata et teine enda hoolealuse ikka liikuma saaks.
Tüüpiline tarbimisühiskond. Vahet pole, kui asi on vana, vahetame kogu kupatuse välja, mis siis et asi on korralik. Ei komentaari.
Kasutaja avatar
Järvpõld
Postitusi: 163
Liitunud: 24 Juun 2010 23:23
Asukoht: Võrumaa, Tsooru

Re: Iz 412 1979 Järvpõld

Postitus Postitas Järvpõld »

Teadmised tulevadki parandades ja mulle meeldibki isekeskis asju uurida, lihtsalt praegu küsisin targematelt nõu, et äkki midagi lihtsamat viga. Aga aitäh abi eest! :) Täna siis võtan teiselt mosselt silla alt ja lükkan sellele alla, kui jõuan :) Haigus kallal .
Kasutaja avatar
moskiito
Postitusi: 2880
Liitunud: 01 Veebr 2009 21:21
Asukoht: virtsu

Re: Iz 412 1979 Järvpõld

Postitus Postitas moskiito »

Järvpõld kirjutas:Teadmised tulevadki parandades ja mulle meeldibki isekeskis asju uurida, lihtsalt praegu küsisin targematelt nõu, et äkki midagi lihtsamat viga. Aga aitäh abi eest! :) Täna siis võtan teiselt mosselt silla alt ja lükkan sellele alla, kui jõuan :) Haigus kallal .
ära unusta kontrollida ka teine pool jõuülekandest, käigukast, sidur. Pärast vahetad tagumise silla ära ning prolbeem hoopis käigukastis näiteks.
Tüüpiline tarbimisühiskond. Vahet pole, kui asi on vana, vahetame kogu kupatuse välja, mis siis et asi on korralik. Ei komentaari.
Kasutaja avatar
Järvpõld
Postitusi: 163
Liitunud: 24 Juun 2010 23:23
Asukoht: Võrumaa, Tsooru

Re: Iz 412 1979 Järvpõld

Postitus Postitas Järvpõld »

Sild vahetatud ja asi korras.
Kasutaja avatar
SanderV
Postitusi: 2240
Liitunud: 21 Dets 2009 01:55

Re: Iz 412 1979 Järvpõld

Postitus Postitas SanderV »

ju siis oli viga selles kuskil, aga kindlasti ei saanud seda järeldada sellest et üks ratas liigub ühele poole ja teine teisele poole.. pigem oli viga peaülekande taldrikus ja teos.
Kasutaja avatar
Järvpõld
Postitusi: 163
Liitunud: 24 Juun 2010 23:23
Asukoht: Võrumaa, Tsooru

Re: Iz 412 1979 Järvpõld

Postitus Postitas Järvpõld »

Tervist kaasfoorumlased!

Täna siis vahetasin oma mossel mootoriõli ära. circa 2000km olen selle mootoriga sõitnud. Huvitav fakt selle asja juures on see, et õlifiltri sain oma klassiõe käest. Ühel õhtul, olles internetiavarustes, küsis klassiõde, et kas mul on 412? Vastasin jaatavalt. Siis ütles, et mu ema leidis keldrist õlifiltri. Sain siis oma filtri kätte ja tänu sellele ka õli vahetatud. Lahe on ikka mosse omanik olla.

Novembri lõpus saab mul siis kindlustus otsa, ei tea kas pikendan hetkel,sest raha on nii kuradi vähe:D Eile sain veel Eesti politsei käest 40 eur trahvi liiklusmärgi 331 eiramise eest( telliskivi)

Aga ilusat õhtut kõigile ! :beer
Kasutaja avatar
partnermosse
Postitusi: 1582
Liitunud: 04 Veebr 2009 13:08
Telefon: 58550555
Asukoht: Tallinn

Re: Iz 412 1979 Järvpõld

Postitus Postitas partnermosse »

Ega sul ei jäägi muud üle kui sõita vastavalt LS-ile ! Sellega säästad mosse jaoks kindlustuse raha ;) :lol
Moskvich on masin, mis kestab! IŽ-412 IE (1989) ja AZLK 2140 (1987) omanik
2012, 2013, 2014 Eesti Moskvich Klubi suvesõidu vigursõidu I koht
No ja ajaga on saanud DAAZ karburaatorite remont ka hobiks :lol
Vasta