4. leht 6-st

Re: AZLK 2140, 1977, Stupiduser

Postitatud: 04 Aug 2010 15:31
Postitas Seenior
Väga kahtlane asi,kui tagarattas lõtk on,seal ju tavaline kuullaager.Viltu juhi poole oli minu tehnika juba enne mind,kuna vedrud olid terved,siis sai selle poole tagavedru pisut üle koputatud ja nüüd on ka siis kui ma oma eluskaaluga autos istun,kõik ok. Kas sild,mis alla panid,oli uus või kasutatud?Laagrid vaata kindlasti üle,see jama võib sind muidu teele jätta.

Re: AZLK 2140, 1977, Stupiduser

Postitatud: 04 Aug 2010 17:57
Postitas stupiduser
Ma ise jhakkasin esivedrut kahtlustama. Või siis, et kere küljes puksiaugud veninud (nagu ei paistnud). Või loksub paika (nii optimist ma tegelt ei julge olla).

Sild on tuttuus.
Lõtk oli risti teljega.

Plaanin peale homset testsõitu trumlid maha katkuda ja pooltelje kinnituse üle pingutada.

Kuidas ma neid laagreid vaatan?
Need ju silla sees peidus ja reguleerida pole seal midagi.

Re: AZLK 2140, 1977, Stupiduser

Postitatud: 04 Aug 2010 21:22
Postitas Seenior
Ega neid laagreid näegi ja regullida ei saagi,sestap ongi lõtk ainus näitaja,mida tavalises kuullaagris risti teljega tunda ei tohiks olla.Kas proovisid ilma rattata?Sel juhul ehk loksus ainult trummel?

Re: AZLK 2140, 1977, Stupiduser

Postitatud: 04 Aug 2010 21:59
Postitas stupiduser
Ikka rattaga proovisin.

Ega nende nelja poolassi kinnitusmutri pingutamine ei aitaks?

Avastasin manuaali sirvides, et mossel on "kuiv" tagarattalaager (sillaõli ei õlita vaid hoopis määre). Oleks pidanud ikka enne paigaldamist juppideks kiskuma, vaimusilmas kangastub kõvakskuivanud ja praguline Litool :-)

Re: AZLK 2140, 1977, Stupiduser

Postitatud: 04 Aug 2010 22:35
Postitas stupiduser
Nii!
Kaks tundi ja üks õlu (mitte vastupidi)!

Sillal õli sees, käsipiduri esimene regull tehtud.

Tagapidurid õhutatud.
Parem esipidur õhutatud.
Vasaku esipiduri õhutamist alustades avastasin koledasti (võiks ütelda KOLEDASTI!) pragunenud pidurivooliku.
uue vooliku leidsin keldrist Heade Inimeste Kingitud Juppide seast.
Ja keerasin toru pooleks :(
Hea lugeja ehk mäletab miks ülemisi amordipukse ei vahetanud?

Igatahes oli ots ja toru iharas embuses ning üheks saanud ning homme sean sammud Pidurimeistrisse.
Testsõiduga pean aru pidama...
Ei tahaks kuskil pärapõrgus avastada, et simmerid lekivad sillal ja pidurisilindritest jookseb sirinal õli.

Üks õhutusnippel oli ka eelmisel omanikul ära murdunud.



Tänaõhtune küsimus Tarkade Klubile: miks peab pidureid õhutama järjekorras parem ülemine - vasak ülemine - paremad ülejäänud - vasakud ülejäänud -tagumised????

Re: AZLK 2140, 1977, Stupiduser

Postitatud: 04 Aug 2010 22:46
Postitas SanderV
hmm mina olen tavaliselt ikka kõige kaugemast punktist alustanud.. ehk sii sparem tagumine- vasak tagumine- parem esimene seal vist tegin ülemine, keskmine välimine ja keskmine sisemine- vasak esimene.
isegi pidurivoolikuid pooleks keeranud aga mul keeras see nii hästi et sain näpitsatega selle sadulast välja veel keerata :D

Re: AZLK 2140, 1977, Stupiduser

Postitatud: 04 Aug 2010 22:54
Postitas stupiduser
SanderV kirjutas:hmm mina olen tavaliselt ikka kõige kaugemast punktist alustanud.. ehk sii sparem tagumine- vasak tagumine- parem esimene seal vist tegin ülemine, keskmine välimine ja keskmine sisemine- vasak esimene.
isegi pidurivoolikuid pooleks keeranud aga mul keeras see nii hästi et sain näpitsatega selle sadulast välja veel keerata :D
Justnimelt!
Nii minagi!
Aga manuaal näeb ette, et tõstad terve auto esiosa üles, võtad alt mõlemad rattad ja õhutad minu poolt kirjeldatud viisil (kusjuures tagumised ehk kõige kaugemad viimasena).
Kusjuures esipidurid võtavad õli erinevatest anumatest :)
Mis põhjusel?

Keerasin puruks mitte vooliku vaid toru.

Re: AZLK 2140, 1977, Stupiduser

Postitatud: 04 Aug 2010 23:12
Postitas partnermosse
stupiduser kirjutas: Kusjuures esipidurid võtavad õli erinevatest anumatest :)
Mis põhjusel?
Sel põhjusel,et on 2 kontuurne pidurisüsteem !Kui 1 lakkab töötamast,siis piduriregulaatoris(kapoti all-tavaliselt juhipoolsel küljel niiöelda rattakoopa peal) jookseb 1 kuulike sinna poole kus parajasti vedelik lekib ja sulgeb mulgu,et pidurivedelikku sealt enam välja ei ajaks---samal ajal teine kontuur töötab ja ekstreemsemas olukorras saad siiski auto pidama pedaali vajutades,aga mitte teise seltsimehe "tagumikus" :) toppama jäädes :)

Re: AZLK 2140, 1977, Stupiduser

Postitatud: 04 Aug 2010 23:19
Postitas SanderV
sel põhjusel et mosse on High-Tech relv mitte selline nagu sigull, ehk siis mossel on 2 süsteemi- 1 systeem mis toidab 2 esipidurit ja teine mis toidab kõiki pidureid... kui miskit peaks juhtuma... et systeem lekib kuskilt või toru puruks vms ja systeem jookseb tyhjaks siis pidurid ära ei kao vaid mingid pidurid jäävad ikka võtma

EDIT: :D ilusti sama lausega alustasin nagu partner

Re: AZLK 2140, 1977, Stupiduser

Postitatud: 04 Aug 2010 23:26
Postitas stupiduser
Nii?
Ja miks tuleb neid eelpoolkirjeldatud viisil reguleerida?

Hmm, nüüd siis sain teada, miks see "regulaator" mu autol üldse olemas on, vaatamata sellele, et sinna ühtegi juhet ei lähe. senini arvasin, et see on "punase tulukese" käitamiseks leiutatud perverssus...
Kuidas ma seda ilma tulukeseta reguleerima peaksin?