18. leht 59-st

Re: AZLK 427 IE 1974 Muhulane

Postitatud: 02 Veebr 2015 23:30
Postitas Sidorov
Lihtsam ja odavam on osta uus pooltelg.Hetkel OSTA.EE-s kaks tükki müügis(7 ja 10E tk)

Re: AZLK 427 IE 1974 Muhulane

Postitatud: 02 Veebr 2015 23:58
Postitas TALUPOEG TALUJA
Sidorov kirjutas:Lihtsam ja odavam on osta uus pooltelg.Hetkel OSTA.EE-s kaks tükki müügis(7 ja 10E tk)
Ja veel lihtsam ja odavam on treida see võru.... :D

Re: AZLK 427 IE 1974 Muhulane

Postitatud: 03 Veebr 2015 00:16
Postitas SanderV
Trollid talupoeg v

Re: AZLK 427 IE 1974 Muhulane

Postitatud: 03 Veebr 2015 00:34
Postitas TALUPOEG TALUJA
SanderV kirjutas:Trollid talupoeg v
Po estonski pasaalusta. :D

Re: AZLK 427 IE 1974 Muhulane

Postitatud: 03 Veebr 2015 00:55
Postitas SanderV
loe eelmise lehe viimast postitust

Re: AZLK 427 IE 1974 Muhulane

Postitatud: 03 Veebr 2015 08:23
Postitas stern100
Just nagu sander ütles:

http://www.osta.ee/m-412-pooltelg-60641117.html

http://www.osta.ee/moskvits-412-uus-poo ... 12131.html

Kõige parem variant hetkel vist uus osta, las vana jääb sul varuks kuniks kuskilt uue puksi saad.

Re: AZLK 427 IE 1974 Muhulane

Postitatud: 03 Veebr 2015 09:39
Postitas TALUPOEG TALUJA
SanderV kirjutas:loe eelmise lehe viimast postitust
Ei juhtu hullu midagi. Puks peab olema õige mõõduga,et jääks peale mahajahtumist poolteljele kinni ja hoiaks laagert ka kinni. See on ju teada,et kui jäme on pooltelg selle koha pealt,kuhu see võru istub.... ja kui treida puks õige mõõduga siis ei saa midagi juhtuda. Võru aetakse ahjus või kus iganes kuumaks,visatakse poolteljele ja surutakse torujupiga omale kohale. Seda tehakse kiiresti,sest kui võru jahtub,tõmbab pooltelje peale ennast kinni. Kuna puksi sisemõõt on mõned kümnendikud väiksem pooltelje mõõdust,jääbki see võru sinna kõvasti kinni,ega lase laagril oma koha pealt lahkuda..... Väga lihtne asi.Ei ole mingi suur teadus.....
Muidugi kui asi poest võtta soodsalt,tasub seda alati teha. Kui aga vaesus majas,tuleb ise teha.

Re: AZLK 427 IE 1974 Muhulane

Postitatud: 03 Veebr 2015 09:41
Postitas Muhulane
TALUPOEG TALUJA kirjutas:
Sidorov kirjutas:Lihtsam ja odavam on osta uus pooltelg.Hetkel OSTA.EE-s kaks tükki müügis(7 ja 10E tk)
Ja veel lihtsam ja odavam on treida see võru.... :D
Kui on kodus toorikmaterjal ja treipink ning oskused ka olemas,siis on kindlasti odavam jah :) Aga mul pole ei ühte,teist ega ka kolmandat :)

Re: AZLK 427 IE 1974 Muhulane

Postitatud: 03 Veebr 2015 09:46
Postitas Muhulane
Sain Seeniorilt vihje,et võllinuudi samm ei pruugi sobida. Mul on veel 408 tagasild,millel laagrite jaoks määrdetotsikud olemas. Ja uuema aja võllinuudi samm ei pruugi sobida. Saan uue võlli täna,siis proovin ja annan valjuhäälselt ka tulemustest teada. Aga kui puksid leian kuskilt,siis las nad olla,saan oma vana võlli vähemalt korda :) Juhul,kui uuema ajastu võll ei sobi.

Re: AZLK 427 IE 1974 Muhulane

Postitatud: 03 Veebr 2015 11:35
Postitas Karu2
Sai ka eile õhtul arutletud Seenioriga pooltelje teemal. Pakkusin, et laia nuudiga pooltelgi toodeti 60-ndail, kitsa nuudiga alates 1970. Vihjasin, et umbes 73/74 hakati tootma laiemat silda, millel poolteljed 2,5 cm pikemad. Täna kontrollisin oma argumente targast kirjandusest. Kitsa nuudiga (20 nuuti) sildu hakkas tehasest tulema 28.06.1969, varasemad siis harva nuudiga, 10 nuuti. Niisiis selge, et kitsa nuudiga. Aga nüüd oleks vaja Muhulasel välja aelgitada, kas antud autol on juba laiem tagasild või vana kitsas. Laiemat silda hakati valmistama 2. aprillil 1974 . Vana sild 1227 mm , uus 1270 mm . Siit tuleneb ka nende pooltelgede pikkuste vahe, umbes 20 mm. Võin mainida kõrvalpõikeks, et mu isa poolt soetatud Iževski 1975.a 412-le oli tehases veel paigaldatud vanem kitsam sild. Seega valmistamisaasta veel ei määra kirjandusandmete komplektsust. Komplekteeriti vastavalt sellele, mis parajasti laos oli.

Laagrit hoidvaid pukse ma kaubandusvõrgus müüduna küll ei mäleta, müüdi küll komplektseid pooltelgi. Puksi materjal ei ole midagi erilist, tavaline pehme raud. Kui puks on valmistatud treiali poolt, võiks enne lahtilõikamist pingis pealmise poole peene paberiga peeglipoolseks siluda, siis ei hakka treimissooned kohe uut tihendit närima.

Lekke põhjus pooltelje tihendist ei ole alati puksisse kulunud soonest ja veidi nürima servaga tihendist, vaid peapõhjus võib olla ummistunud tuulutuskübaras. Asub see sillal reduktori kohal. Kui selle plekkkübar pöörleb vabalt , siis ummistust ei ole. Kui ta on kinni, siis on aja jooksul õli kirme kogunud niipalju tolmu ja pori, et asi on kinni kititud. Sõitmisel, kui õlid, detailid soojenevad, soojeneb ka sillatalas olev õhk, silda tekib õhurõhk, mis lõdvema pinnaga tihendist hakkab survet koos õliga välja lükkama.
Kui see pooltelje pool saab remonditud, kuid tuulutusklapp jääb puhastamata, siis otsib järgmistel sõitudel tekkiv siserõhk väljundit järgmisest nõrgimast lülist: kas vastaspoole pooltelje tihendist, või peaülekande teo tihendi kaudu. Edu!