18. leht 67-st

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitatud: 05 Jaan 2015 10:40
Postitas TALUPOEG TALUJA
Oh,palun ärge muretsege,sest minust mingit rallytajat ei tule..... ma pigem kulgen niisama.... Masin võtab ikka üle 90 välja ja kisub võibolla ka üle saja aga panin piirangud peale.... Mis ta lõhub põrguline.
Kõige mõnusam on sõita 75 km. tunnis. Siis ei käi kõrva peale ja mootor suriseb mõnusalt. 90-ga sõit on rohkem nagu juba kihutamine ja mootoril pöörded liiga üleval. 80-85 on ka päris hea. Tunnen puudust 5 käigu järgi. Mingid Fordi 5-sed käigukastid juba hankisin ja ülekanded sobiksid oivaliselt aga ümberehitused liiga suured ja ei pea hetkel mõistlikuks. Tuleks otsida puuduolevad osad,teha ümber sidurikoda,teha uus hooratas,vaheplaat,kardaan..jne. Aretamine võtab palju aega ja muidugi tuleb ka võibolla mootor maha võtta,et pääseda ligi...Pigem oleks targem järgmine Mosse ette võtta. Aga too läheb hetkel ulme valdkonda.... sest veel praegugi lakun eelmise ehitamisega seotud kulutuste haavu.... Ja pealegi mul sõitvate autode puudust majas ei ole. Võibolla katsetan veel kummidega ja tagasilla reduktoriga ja jätan asja nagu on. Eks tulevik näitab. Kui leian sobivama käigukasti siis võib-olla saan midagi lihtsamalt kokku sobitada. Vaja oleks siis 5 käigulist kasti millel oleks esiots koos sidurivõlliga sarnase ehitusega nagu Moskvitšil. Kui kellegil on mingeid käigukaste siis oleks huvitatud kasvõi piltidest. Piisaks ka ainult nägemisest. Sealt oleks võimalik siis edasi liikuda. Samuti huvitaks mõne sõiduki tagasilla reduktor mis oleks kiirem,kui 3.9 . Näiteks sobiks väga hästi 3.6. Tagasilla ümbertegemine oleks lihtsam,kui mootori kallal nökerdada...

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitatud: 05 Jaan 2015 17:05
Postitas Aspelund
Kas sellist viiekäigulist kasti pole, mis sellise Perkinsi külge juba tehases istutati?

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitatud: 05 Jaan 2015 17:17
Postitas HendrikR
Kui katuseraamil käisin järel,rääkis see mees,et pani Lada 5-käigulise kasti mossele(408-le oli vist).Kui huvi,ma annan ta kontaktid. Räägib ise,mida kuidas tegi :)

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitatud: 05 Jaan 2015 17:40
Postitas sass
HendrikR kirjutas:Kui katuseraamil käisin järel,rääkis see mees,et pani Lada 5-käigulise kasti mossele(408-le oli vist).Kui huvi,ma annan ta kontaktid. Räägib ise,mida kuidas tegi :)
Lada kasti kohta ütleks nii palju, et korralikku on raske leida ja kallid on nad ka, võrreldes kasvõi Sierra või BMW kastiga (mida saab kilohinnaga). Mõlemad on samuti lihtsasti külge aretatavad.

Lada kasti flantsi joonised mosse jaoks olen kunagi kuskile ka postitanud.

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitatud: 05 Jaan 2015 18:08
Postitas SanderV
Kunagi oleksin lada 5se saanud 350 euri koos autoga ja 1.6se mootoriga.. krt praegu juba kahju et ära ei võtnud

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitatud: 05 Jaan 2015 18:50
Postitas BergIE
Kas mitte viiestel, kolmestel, neljastel jne. pole too viimane käik otseülekanne? Lihtsalt rohkem lapata, aga maanteel pöörded ikka laes. Muhul on käigukasti viimase käigu ülekandearv alla 1,0.

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitatud: 05 Jaan 2015 18:59
Postitas stern100
Lada viiesel kastil on viienda käigu ülekanne ikka alla 1.

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitatud: 05 Jaan 2015 19:28
Postitas wax
jah. 1:0,82.
kui ma väga mööda ei arvutanud, siis praeguse 75kmh asemel saaks samade pööretega 91-ga kihutada-rallitada-kupatada :D

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitatud: 05 Jaan 2015 20:01
Postitas TALUPOEG TALUJA
Aspelund kirjutas:Kas sellist viiekäigulist kasti pole, mis sellise Perkinsi külge juba tehases istutati?
Alfa Romeo.. oli aga meie kanti selle osi vast pole sattunud ja seal hoopis teine sidurikoda jne... Ümberehitamine on möödapääsmatu nagunii ja pingutamine sellel teel ei ole otstarbekas.

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitatud: 05 Jaan 2015 21:41
Postitas hard0
Üks võimalus on tavalisele kastile planetaarülekanne sappa ehitada. Ameerikamaal pakutakse lausa universaalseid "Overdrive unit-eid". Aga sarnast süsteemi on näiteks kasutatud ka Volvo peal, kus viies käik saadakse planetaarülekandega. Kasti mark on M46. Tõsi, ümberehitust on rohkem kui rubla eest.
Pilt