
Ma siin juba pikemat aega seiran teie saiti ja mitte ilmaasjata.Aastal 2003 soetasin kodukülast ühe vanahärra käest sinepikollase Iževski sedaanvariandi.Kaks aastat ekspluateerisin,vahetasin,reguleerisin ja sõitsin.Ühesõnaga elasin täisverelist mossemehe elu. :)Kaineroolisin sõpru,vedasin asju,sõitsin tööle ja tüdrukutesse


Masin ise : gabariidituled C-piilaril,4 trummelpidurit,2140 kellad ja määrdeniplitega tagasild.Interjööris paksudest kardinatest istmekatted,merevaik-käigunupp ja eksootilise veelooma nahast roolikate.
Läbisõit minu kätte jõudes 26 000 km kopkatega.Esimene omanik keegi Pjotr K-Järvelt. Vanahärra ostis ta Pjotrilt aastal 85 kasutatuna ja 5000 km läbisõiduga.Sõitis ainult suviti.Müüs,kuna silmanägemine ei lasknud enam autot juhtida.Mootor kohandatud veoautobensiinile.Peale ostmist lasin keevitada hõredavõitu sumbuti ja võiski sõita.Üv oli veel eelmisest hooajast kehtiv.Enne järgmist üv-d, mis oli juba samal suvel (ostsin kevadel), elasin puhkuse ajal garaažis ja timmisin pidureid,vahetasin kuulliigendeid,pukse, voolikuid ja mansette. Eks palju seismist ja vähe sõitmist olid oma töö teinud.Üv igatahes puhta lehena läbis...

2005 suvel jäi ta seisma,sest elukorraldus muutus ja ma leidsin end pealinnast väikseid,suuri ja väga suuri rehve menetlemas

- demonteerida esisild,mis oli auklikuks roostetanud.Uue tehase silla sain veel samal suvel,aga külge sain juba järgmisel

- demonteerida plokikaas,süles kohalikku autotöökotta ja osadeks,uued klapid,slihvung ja uued sääretihendid.
Vanad klapid olid põlenud ja kõlbmatud.Uued klapid olid kõverad ja kõlbmatud.Vähetöötanud klapid olid sirged,pärit tund aega tuksunud ja õlisurve minetanud mootorist ja jäid pidama.Klapipesad polnud ka kiita,kuid seekord veel õnnestus.Seega tuleks hakata ka korraliku kaane tegemisele mõtlema.
Veel ilmnes:
- juhipoolse tagavedru kandur põhja küljest irdumas
- kundepoolses lonžeronis pragu
- veermiku puksid pragulised (oli ka aeg juba

- Nipet ja Näpet
- esiklaasis täke juhi silmade vahelises sektoris,silmad läksid nina peale kokku sõites

Ajavahemikus 2005 suvi kuni 2009 lõpusirge on tehtud:(järjekord suvaline)
- suur segadus garaaži
- pada kokku ja käima pandud
- sumbuti keskosa kuumutatud ja väänatud,sest püksid olid vale nurga all kokku siristatud ja enne tagasilda hakkas juba kinnituskohtadest väga mööda jooksma see väljaheitetrakt

- esisild alla pandud,uued ühendusdetailid ka muidugimõista...

- käiguhoovastiku puksid vahetatud (kast ikka alt ära muidugimõista

- uued pendelhoova puksid
- vahepeal garaaži kasitud
Veel on vaja:(järjekord suvaline)
- vahetada lekkivad tihendid tagasillas
- sebida uued ja sirged (rõhk sõnal sirged!) piduritrumlid taha
- koostada tagapidurid,reguleerida kõik pidurid
- keevitada vedrukandur,lonžeka pragu,tõstekohad ja poldid esistabika puksikinnitustele kere külge
- reguleerida esirataste kaldenurgad ja kokkujooksud
- klaasitäkkeid vist juba parandatakse ka gorod Jõhvis?
- Nipet ja Näpet
Ja kui see kõik ükskord tehtud saab...
- sõita,sõita,sõita

Mul on aimdus,et selle masina kokkumonteerimise ajal on olnud Iževski onudel ja tädidel mingi erik****i masendav päev





Nii. Ma sain selle masinaga kaasavara ka kaasa ja aegade jooksul on varuosad ka ise mulle garaaži tee leidnud.(Tüüpilisi näiteid:kõne mobiilile: "Õu kule me siin lahutame üht maassekasvanud mosset,a tal on pagasnik mingi juppe täis nagu,tahad vä?"


Piltidega mul praegu probleemi ei ole.Pilte ei ole
