Azlk 2140 1977 Iz 412IE 1982 Matu

Kirjuta oma mossest ja kommenteeri teiste omasid
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:

Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt

Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.

NB! AINULT MOSSED!!!
Vasta
Kasutaja avatar
Martin2140
Postitusi: 306
Liitunud: 19 Mai 2018 20:11
Telefon: 58955917

Re: Azlk 2140 1977 Iz 412IE 1982 Matu

Postitus Postitas Martin2140 »

Omajagu tunde garaasis mõõdunud. Omajagu töid millest pole midagi rääkida. Tavaline hooldustöö uuriva pilguga et kõik oleks korras.
Kuna 10 000km-iga tagaklotsid juba piisavalt kulunud et pidi käsipiduri reguleerimisega hakkama tegelema siis sai tehtud sama tuuning pruunile mis sai tehtud eelmine aasta rohelisele. Nimelt keevitatud jätkumutter vaheraua külge ja kõvast poldist tehtud reguleerimispolt.
Pilt
Põhjuseks et ei viitsi enda pead vaevata selle originaalsüsteemiga reguleerimisele. Nimelt et käsipidur võtaks ühtlaselt ja hästi peavad trossid olema piisavalt maha keeratud et klotsi küljes hoob oleks võimalikult taga otsas. Lisaks peavad mõlemad ektsentrikud olema mõlemal pool täpselt sama asendi peal. Reguleerimine ideaalis peaks toimuma ainult selle ektsentrikuga ja vaheraua ümber keeramisega. Aga ektsentrikust ei ole piisavalt reguleerimismaad. Lisaks kui klotsid/trumlid natukenegi erinevalt on kulunud (minul 10 000km-iga on tekkinud juba piisavalt erinevust) siis ei olegi seda võimalik täitsa ühtlaselt pidurdama saada. ülevaatuse jaoks jääb küll ilusti piiridesse. lisaks ei tule piisavalt reguleeringut kui klotsid hakkavad kulumislõppu jõudma.
kuna ma pean seda kokku lahti paar korda lappama esimesel korral siis selle süsteemiga on küll tüütum reguleerida, aga üldajas ma võidan kuna see on lihtsamast lihtsam. ühe korra reguleerid trossid paika ja ektsentrikud paika (mina panin ektsentriku osa ülesse suunda). ning siis lihtsalt reguleerid sealt seda polti aina välja poole kuni klotsid on otsas.
lisaks oli vasakul roolivardal sisemine liigend loksuga. Sai pandud uued kausid ning tolmukad. Üks kauss ei tahtnud väga oma pessa minna ning kardan et saan seda varsti uuesti vahetada kuna vedru ei jaksa peale teda liigutada. Lisaks peab hakkama originaal tihendeid vahetama vist o-rõngaste vastu. iga kord ma kepin nende kaante tagasi panemisega. see tihend läheb alati sinna stopperrõnga soonde ja siis kaan ei lähe piisavalt kokku et stopperrõngas normaalselt tagasi läheks. ilma tihendita samas on lapsemäng. tolmukad proovin hetkel mingi land cruiseri piduritomukat. suurusepoolest on ok, küll aga kõvasti õhem originaalist. seepärast ka kinnitatud nipukaga traadi asemel. originaalid on alati paari aastaga pragulised ja katki väge vähe.
Pilt

siduri ja pidurisüsteemi läks uus vedelik. kuidagi suutsin ka tagasektsiooni õhu sisse saada korraks kuigi poleks nagu kuskilt tohtinud sinna pääseda kuna piduripump kordagi vedelikuta ei jäänud.


Sai siin proovitud ka süüdet regullida rohelisel kuna mõlemal mokitsal klapid klõbisevad kiirendamisel kui karburaator on talvise asendi peal-. Kogu aeg sõitnud 7.5kraadi enne üssi. Proovisin sooja mootoriga kuidas kõige paremini kõlab tühikäigul. Ja selleks oli max 20kraadi enne üssi. Samas Mingi hetk kui kohapeal pöördesse lastud ja gaas maha siis suri välja. Ilmsel mingi seguga jäi see süüde ikka varaseks. Mitte mingit tagasilööki ega kõrvalist heli. Lihtsalt purrrrrr ja seisis. Uuesti starterit ja koheselt käis. Sai proovitud 12.5kraadiga sõita nädalake. Külma mootoriga on erksam. Sooja mootoriga vahet ei tunnetanud, ainult jagajavaakum tõmbas süüte nii varaseks et klapid klõbisesid isegi linnakiirusel kergel kiirendusel. Ilma vaakumita ok. sai proovitud ilma vaakumita ka suuremaid kiiruseid aga isegi vaid 1 kambriga klapid klõbisevad üle 70kmh. panin 7.5kraadi peale tagasi. ilma vaakumita esimene kamber ok, gaas põhjas tekib 70kmh+ juba klõbin sisse. samas hilisemaks enam ei tahaks minna. praeguse ilmaga peab olema õhuvõtt talvise peal ja testid olid siin 9kraadise välisõhuga. suvel suvises asendis vaakumkorrektor taga on sama mis praegult talvise asendiga ilma vaakumita. ehk kui suveõhku kasutada peaks see gaas põhjas klõbin ära kaduma kui vaakumregulaatori saaks normaalselt töötama. vaakumregulaatori tahaks korralikult ära regullida kuna juba 70kmh kiirendades, vaakumregulaator ühendatud, klapid klõbisevad mõlemal mokitsal talvisel asendil. seibid reguleerimiseks olemas, ootan paari juppi et saaks proovida.
Ainult nõrganärviline kontrollib mootoris õli
Kasutaja avatar
Martin2140
Postitusi: 306
Liitunud: 19 Mai 2018 20:11
Telefon: 58955917

Re: Azlk 2140 1977 Iz 412IE 1982 Matu

Postitus Postitas Martin2140 »

Sai lõpuks ette võetud ja pandud ka 412 elektriline küttepump peale. Kuna kärusuundade jaoks sai kunagi ehitades veetud 7 sooneline kaabel tahaotsa siis voolu saamisega oli lihtne. +vooluks valisin pruuni juhtme. mass tuli tagant klemmlaua küljest. voolu võtsin eest vasakust keskmisest kaitsmest. roosa juhtme alt. see kaitse on muidu ainult kellaploki voolu jaoks. ehk kui mingil põhjusel pump lühisesse läheb siis kaitse põleb läbi ja annab armatuuris kohe märku. ehitus sai tehtud täpselt nagu rohelisel. tagumisele kattele pidin nurga sisse lõikama. paar pilti ka.
Pilt
Pilt
Pilt
Ning siis tähtis hetk. juhe akule peale. mass sisse. süüde. ja mitte miskit. testriga mõõdan. taha pistikusse voolu ei jõua. sai hakatud siis voolu taga ajama. tagumise istme all on. pagassis kohe seljatoe taga pole. juhtmel katkestus sees. nii lolli kohapealt ka et ei viitsinud hakata seda üles otsima kuna see oleks tähendanud juhtmepundi eemaldamist tagumisest otsast. sai katkise koha pealt kõrvalt juhe veetud.
uus katse. töötab.
ujukitase tahab nõks regulli. üle ei uputa aga lööb natuke rohkem karpasse bensu. lisaks nüüd veel vaja mehaaniline pump eemaldada ja asemele panna plaat.
Praeguseks kõik
Ainult nõrganärviline kontrollib mootoris õli
Kasutaja avatar
Martin2140
Postitusi: 306
Liitunud: 19 Mai 2018 20:11
Telefon: 58955917

Re: Azlk 2140 1977 Iz 412IE 1982 Matu

Postitus Postitas Martin2140 »

Ahoi!
Lõpuks jõudsid kohale ka kaua oodatud lõdvikud ning sain lõpuks jahutusringi kokku panna. Tosool sai ka uus sisse. Ning üle mitme kuu sai ka tuli kolvile. Kiirenduspumbal oli mingi kamm. Vuhistas kõik ujukikambrisse tagasi ja mitte midagi lõõri. Aitasin kruvikaga ühe järsema pumpamise ja asi hakkas toimetama jälle. Ilmselt niiskuse ja miinuskraadide koostööl oli midagi kergelt kinni külmunud. Lasin tõõtamise ajal karukeelega ka geneka kontaktrõnga üle aga ei tea. Laadimise näidik pendeldab ikka tühikäigul. Las ta siis olla.
Salongiradika alumine voolik:
Pilt
Esiteks ei nühi ta sidurikoja vasta ning pole seal pooleldi voltis ning lisaks ei pea enam sidurikoja eemaldamiseks seda voolikut eemaldama ehk tosooli pole vaja välja lasta.

Lisaks nädala sees värvisin kahed püksid üle. Huvitav on aga see et siiamaani olen ma näinud ja teadnud et väljuv toru ei ole kahe toru keskel Nii nagu sellel:
Pilt
aga teisel on ta kahe toru keskel:
Pilt
Vaatasin üle ning 412 on all hetkel samuti see keskel väljuva toruga. Kust see erinevus tuleb? izveski vs moskva tehas järsku?

Ei mäleta kas ma siia juba kirjutasin aga üks hommik otsustas ujukinõel rohelisel pulli hakata tegema ning uputas karpat üle. Sai siis lõpuks see välja vahetatud unikar 7 vasta. Panin kütusetaseme oma arust samale maale aga kohe peale selle installi muutus mootor madalal pöördel 50-60c mootori tempiga väga erksaks. vähemalt tundub.

Tundub et siin see foorum on suhteliselt surnud ja kajastan seda vaid enda jaoks. Kas uusi mossemehi tõesti juurde enam ei tule või kõik on kolinud kuskile mujale platvormile? Vahelduseks oleks tore ka kellegi teise teemat lugeda.
Ainult nõrganärviline kontrollib mootoris õli
irukas
Postitusi: 181
Liitunud: 03 Sept 2013 18:28
Telefon: 55 81 505
Asukoht: Iru küla

Re: Azlk 2140 1977 Iz 412IE 1982 Matu

Postitus Postitas irukas »

Tundub et siin see foorum on suhteliselt surnud ja kajastan seda vaid enda jaoks. Kas uusi mossemehi tõesti juurde enam ei tule või kõik on kolinud kuskile mujale platvormile? Vahelduseks oleks tore ka kellegi teise teemat lugeda.
Foorumi hiilgeajad jäid sinna 10+ aastat tagasi kanti kahjuks, nüüd postitatakse enamasti facebooki gruppides
Linnuvabriku garaaž
Kasutaja avatar
Martin2140
Postitusi: 306
Liitunud: 19 Mai 2018 20:11
Telefon: 58955917

Re: Azlk 2140 1977 Iz 412IE 1982 Matu

Postitus Postitas Martin2140 »

Olen ka fb moskvich grupis ning peale mõne suurema tegija (ilves, kuura) seal ka eriti palju kajastust ei näe.
Ainult nõrganärviline kontrollib mootoris õli
Kasutaja avatar
mossejumal
Postitusi: 622
Liitunud: 10 Okt 2009 10:38

Re: Azlk 2140 1977 Iz 412IE 1982 Matu

Postitus Postitas mossejumal »

Vaatasin üle ning 412 on all hetkel samuti see keskel väljuva toruga. Kust see erinevus tuleb? izveski vs moskva tehas järsku?


Tundub et siin see foorum on suhteliselt surnud ja kajastan seda vaid enda jaoks. Kas uusi mossemehi tõesti juurde enam ei tule või kõik on kolinud kuskile mujale platvormile? Vahelduseks oleks tore ka kellegi teise teemat lugeda.
See mille toodangu püksid need on ,oskab Stern ,Seenior või Väino Karu öelda .Mina arvan vaid seda ,et kuna varuosa sobivus oli nagu ta oli ss selle kvaliteet on ka seinast seina.


See miks foorum surnud on.Enamus autofoorumid on (suht asendunud fbs)
On väga lihtne ja Loogiline vastus .Sest ühiskond on muutunud ... FB,insta jpm .
Kogukonnad on Tekkinud....
Nooremaid peale ei tule

simmo vist ongi foorumist kõige noorem
Sternil On see äri (elatub) Iga mossega tegelev kodanik teab teda
Teised on vaesemad
Kolmandad on mekaanikud Kes teevad ise ega ei käi ,ega pole aega postitada.Plus on palju muud tegemisi . elu .....
Eks mõjutab see praegune majandus ka ...

Kui sa nagu projektiteemasi tahad lugeda Rohkemalt on automoto foorum . Reaalelus Mine külasta raketibaasi ,või Racetune ... autoklassik. Masinawärk i Üritused kuigi Raiko piletid on megakallid

Üleüldse
Ala Kui tehagi mingi Kaardimäng ,lauamäng (Mossede kohta ) Ss tk hind tuleb sinna 22 euri kanti .Kalendergi 15 -17 eur .Siit juba edasi oskad järeldada ...
Ütleme nii et tellid kalendreid 1000 euri eest ära ,(saad mingi 110 tk) Healjuhul vb 20 läheb ära .

Vabandan ette ära Kui Riivasin ,või valesti ütlesin miskit ;)
Kasutaja avatar
Martin2140
Postitusi: 306
Liitunud: 19 Mai 2018 20:11
Telefon: 58955917

Re: Azlk 2140 1977 Iz 412IE 1982 Matu

Postitus Postitas Martin2140 »

Ah mis sa siin ikka vabandad. Igalühel on veel õigus oma arvamusele ja ega minu silmis midagi valesti ka väga ju ei öelnud.

Igatahes sai natuke vahepeal toimetatud pruuni kallal. Lõpuks sai alla kiire difri ülekandega 3.583. Algne plaan oli panna mingi viiene kast aga kuna kvaliteetse varuosa kvaliteet vene kastidele on puudulik siis sai samal ajal kui mosse viiest kasti korrastasin, uuritud kiire difri teemat. Kasti puhul mainiksin seda et mingit ühte laagrit ostsin 5st erinevast kohast. 3tki olid tellitud netist mis olid täielik prügi. Kõrisesid ja loksusid meeletult. neljanda võtsin kohalikust tehnika poest. oli peaaegu 99% aga oli mingi kerke nõksukoht vahepeal sees. võtsin ta juhuks kui ideaalset ei leia. lõpuks sai ikkagist suurem raha välja köhitud ja võetud kallis laager ning vot see oli ikka ka laager. teiste laagritega läks õnneks paremini. mosse 5 kast siis hetkel jääb üle. on üleval https://www.osta.ee/?fuseaction=item.info&id=244842124 . Lääne päritolu kastidega oleks pidand kas lammareid kammima ja siis ise kõvasti ehitama ja lõpphind oleks pakun liiga kalliks läind mulle.
Õnnestus aga leida toyota differ mis sobis peale ümberehitust alla. asi istub ise mokitsa silla sees ja ilma põhja alla vaatama ei ütle kuidagi et midagi muudetud oleks. praegult teedel mingi jama ja proovida ei saa ennem kevadet. ma loodan et see differ on vaikne kuna ta on siiski kasutatud reduktor. niipalju kui maja ümber sai liigutatud, siis on kohe aru saada et 1 ja tagurpidi käik on kõvasti kiiremad võrreldes 4.22 ülekandega. olen ka korra sõitnud 3.9 mokitsa difriga ning sellega eriti vahet ei tundnud kohapealt võttes. 90kmh gps pöördeks annavad kalkulaatorid nõks alla 2900rpm mis peaks olema kõrvale juba hea. ainuseks miinuseks pakun jääb suurem kulumine sidurist kardaanini ja kõik mis nende vahele jääb ning ka linnakiirus jääb täpselt sellisesse lolli vahemikku ilmselt kus 4käik veab alles 50kmh pealt ja 90% linnasõidust on loogiline kasutada 3 käiku mis aga tähendab kasti ulugmist. aga see on pigem harjumise asi ja olen nõus selle ohverdama maantee sõidu paranemiseks. muidu 4.22 reduktoriga ise ütleks et selline 75gpsi on optimaalne. üle selle hakkab kõrvale pikaldasel sõitmisel.
lõpphind jäi umbkaudu 1250€ mis hõlmab difri enda hinnast odomeetri näidu korrektorini. (spidokas ja odokas jääb näitama sama õigesti nagu ta mul ennem näitas). üldiselt lootsin et tuleb odavam aga omajagu vaja ikkagist ümber ehitada ja kõike koduste vahenditega ei tee. hinnaklass jääb samasse klassi mis oleks ise 5kast (lada/moskvichi oma) alla ehitada sama lõpptulemuseni. mokitsa patrioodina samas on tore et jääb alles moskvichi kast. ei tea miks aga midagi mulle meeldib selles kui vahetad 3dalt 4dale käigule ja ulgumine kaob ära. või siis vastupidi.
Pilt
Pilt
kuna sai lõpuks jälle rattad liikuma panna siis sai aetud välja ja lõpetatud sügisel alustatud sillaregull. ette sai pandud -1.3kraadi külgkallet et saada ühtlasemat kulumist. seoses sellega pidi uuesti regullima kokkujooksu. väljas hea liigutada ja regullida ning rool võiks olla nüüd täitsa otse. vajadusel saab kevadel veel timmida.
külgkalde mõõtmiseks ei viitsind seekord loodi kasutada ja sai ehitatud abinõu (lisasin talle ühte serva veel 90kraadise nurga kuna selle abinõu nurk velje suhtes muutis näitu):
Pilt
alt sai pandud käsipiduri hoovale üks vedru mis tõmbab teda ülesse poole. auklikul teel midagi koliseb põhja all ja see on ainuke asi mis mina tuvastada suutsin. 40l on ta ses suhtes parem et ei saa nii hullut koliseda.

summutite kohapealt mainiks seda et pruunil on all veneaegne sumpajooks ja isegi üle 3200 pöörde käib mõnusalt samas kui rohelisel on selline madal resonants sees just nii 3000pööret ja rohkem ning isegi neutraalis. ja see käib täpselt peast läbi aga ainult juhikohal. muudest kohtadest on seda kuulda aga ei käi peast läbi. rohelisel on all tänapäevasem sumpa jooks. tagumist osa sai vahetatud mingi aeg ja siis mingi meeletut muutust ei kuulnud. kui see on sumpast endast siis ainuke asi mis saab veel olla on resonaator. see sai 7aastat tagasi alla pandud ja peale keevise üle keevitamist pole midagi vajand. naljakas on see et rohelisel on summuti tripid pigem vedelad ja summuti liigub suht kergelt (ei käi ega ole millegi vastas) samas kui pruunil hoiavad tripid ikka suht jäigalt ühe asendi peal.

kohe on ka aastalõpp käes ja varsti saab jälle kokku lüüa palju see hobi mind vaesemaks on teinud.

Head vanaaastalõppu kõigile! :beer
Ainult nõrganärviline kontrollib mootoris õli
Vasta