AZLK-2140 1981 Edel

Kirjuta oma mossest ja kommenteeri teiste omasid
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:

Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt

Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.

NB! AINULT MOSSED!!!
Vasta
Kasutaja avatar
Edel
Postitusi: 1664
Liitunud: 07 Veebr 2009 23:15
Asukoht: Jüri,Harjumaa
Kontakt:

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas Edel »

Karba on K126N ja eelmine aasta tutikana peale pandud. Midagi ta juures ei ole teinud, sisse pole piilunud. Sõidan juba ammu 98 bensiiniga ja sügisel olen lasknud ta täitsa kuivaks töödata ning enne kevadet käima pole pannud.
No ei lähe külmalt käima. Pumpan karba täis, avan seguklappi mitu korda ja käivitama. No ei tee ühtegi pauku, ka pedaaliga juurde pumbates. Eelmine kord aitas korgitäis bensu karba lõõri valades. Seekord natuke proovisin, 30 sekundit vahedega lasin starterit. Jätsin ta siis pooleks tunniks rahule ja tegelesin vahepeal teise autoga. Peale seda tulin tagasi proovima. Üsna alguses hakkas lubama kuid töölejäämiseni läks veel mõnikümmend sekundit. Ei taha nüüd uut karbat ka osandama hakata. Kehv käivitus oli juba sügise hakul, juba mitu nädalat enne hooaja lõppu.
Kasutaja avatar
stern100
Postitusi: 3333
Liitunud: 26 Juun 2009 09:27
Telefon: 56678989
Asukoht: Läänemaa, Palivere

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas stern100 »

Kas teiste karbussidega seda jama siis ei olnud? Käivitamise hetkel ikka säde korralik?
Ravimatu haigus nimega Moskvich. Hetkel 4 x 412 , 2715, 426E, 2126 pluss palju doonoreid.

Kokku omanud 115 erinevat mosset.

Hoiame mosse rallikultuuri elus!


Meie tegemised rallirajal
Ootame toetajaid meie tegemistele rallispordis!
Kasutaja avatar
Martin2140
Postitusi: 286
Liitunud: 19 Mai 2018 20:11
Telefon: 58955917

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas Martin2140 »

Nende o tihendi nõeladel olen mina selle tihendi ära võtnud ja koonuse osaga on väga hästi jäänud pidama(kuskil tegelikult soovitati see muna sealt otsast tegelt ära murda). Traktori käivitusmootoril on see o-rõngas nõelklapil küljes ja see tõesti kleepub kinni. Külmast peast pöörded kukuvad ära ja siis järsku hakkab uuesti tööle(see hetk kui nõelklapp raskusega alla vajub). Õnneks see soojeneb 20 sekundiga kus ta töötab juba normaalselt, niiet selle kannatab ära.
No aga keera õhukopsiku kaan pealt maha ja kohe näed kas kiirenduspump pihustab või mitte. Enda karbussil panin ühe tänapäevase kiirenduspumba kummimembraani (või mis iganes ta nimetus on) otsa ja selle krae oli liiga pikk, ning kohe peale esimest pumpamist oli membraan kiirenduspumba membraani küljest lahti ning külmalt kiirendust mingist polnud. Lisaks nendel tänapäevaste rem komplektide tihendid paisuvad üles bensiini kokkupuutel nii et neid tuleb vahetada iga kord kui lahti võttad, peale selle on kõik düüside suurused valed. Inimestele meeldib veel lisaks esimese ja teise kamrbi õhudüüse ära vahetada aga siis lihtsalt esimese kambri tõmme läheb väga heaks ja teise kambri avamisel sureb mootor välja.
Kas kuskil bensuvooliku vahel ikka filter on pandud? Eks iga tankimisega läheb nõks sodi ikka paaki sisse. Eriti veel kui tangid kanistriga.
Ainult nõrganärviline kontrollib mootoris õli
Kasutaja avatar
Edel
Postitusi: 1664
Liitunud: 07 Veebr 2009 23:15
Asukoht: Jüri,Harjumaa
Kontakt:

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas Edel »

stern100 kirjutas:Kas teiste karbussidega seda jama siis ei olnud? Käivitamise hetkel ikka säde korralik?
Varem oli DAAZ 2101 peal, sellega oli käivitus ok, vähemalt suveperioodil pole küll muresid olnud, kuid see karba lihtsalt ära kulunud, vaatamata pesule on puterdamine kiirendamisel ikkagi jäänud. Samas vaakumiga karbasid ma jälle heaga ei taha, nendega on olnud koguaeg halvad kogemused. Ainus väljapääs oleks tutikas vaakumiga DAAZ 2140, sest mehaanilisi DAAZe pole müügis näinud.
Sädeme kontrolli teen järgmine kord. Soojalt on küll käivitus ok.

Bensufilter on kogu aeg vahel olnud, eelmine suvi alles vahetatud. Kiirenduspump töötab, soojalt ei puterda. Kui nõelklapp lekiks, oleks sooja mootoriga käivitamine raskendatud. Järgmine kord lähen, siis vaatan need mõned asjad üle. Ega tutikal asjal ei taipa neid kontrollida, kui töötamise ajal nagu kõik korras on. Mäletan küll, kui selle tutika karba peale panin. Vähe varem olin uue jagaja ja juhtmed pannud. Igastahes esimest korda käivitades (külma mootoriga) läks kohe käima. Paar nädalat justnagu oli korras, siis hakkas halvemuse poole tüürima...
Kasutaja avatar
Martin2140
Postitusi: 286
Liitunud: 19 Mai 2018 20:11
Telefon: 58955917

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas Martin2140 »

Mina enda kahel mossel kui on 0 kraadi siis pean pumpama umbes 10 korda. Samas 412-l oli alguses see jama et süütepooli ergutus starteri pealt ei töödanud. Vale juhe mis ei läinud kuhugile oli selle külge ühendatud ja tõesti, külma ilmaga käivitus oli jama sest kas uputasin üle või ei pumbanud piisavalt. Väga lihtne on teada saada kas süütepooli ergutus töötab. Püüa masin kuidagi käima saada. Lase tal nõks soojeneda nii 40kraadi peal peaks juba sobima. Siis keera süütepoolil oranz juhe maha ja pane ta kuskile kus ta kuskile metalli vastu ei läheks. Ja siis kui sa annad starterit peaks korraks tööle turtsatama ja kohe kui starteri lahti lased peaks välja surema. Kui ei lähe starterit andes tööle siis pead uurima miks ei saa starteri ergutus voolu.
Ainult nõrganärviline kontrollib mootoris õli
irukas
Postitusi: 177
Liitunud: 03 Sept 2013 18:28
Telefon: 55 81 505
Asukoht: Iru küla

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas irukas »

Võin tulla pilgu peale heita, ehk saaks selle mosu ükskord käima normaalselt. Tel nr leiad profiilist.
Linnuvabriku garaaž
Kasutaja avatar
Edel
Postitusi: 1664
Liitunud: 07 Veebr 2009 23:15
Asukoht: Jüri,Harjumaa
Kontakt:

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas Edel »

Praegu on Mosse kodunt kaugel. Mingiaeg sõidutan ta koju.
Kasutaja avatar
Edel
Postitusi: 1664
Liitunud: 07 Veebr 2009 23:15
Asukoht: Jüri,Harjumaa
Kontakt:

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas Edel »

Muu hulgas olen viimasel ajal mõelnud, kuidas tahhomeetri näitamise täpsust kontrollida. Kus ja kuidas saaks kõige lihtsamalt omavahenditega seda teha? Mul on peal VAZ-2106 tahhokas, lisaks on mul siit-sealt saadud varuks samasuguseid tahhosid veel päris mitmeid, kuid absull kõik need näitavad vähe erinevaid numbreid. Sooviksin tahhoka näitu täpsustada.
Kasutaja avatar
Martin2140
Postitusi: 286
Liitunud: 19 Mai 2018 20:11
Telefon: 58955917

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas Martin2140 »

Ise ostsin vdo tahhoka ja panin mossele külge ja see näitab enam vähem õiget näitu kui on 6sil mootori peale lülitatud. ning vahepeal nõel hüppab üles alla ka natuke. ei tea mis tal häda on. mootor ise käib kenasti, ja jagaja vahetus ei muutnud midagi. saaks näidiku lihtsalt nõks uimasemalt käima siis isegi oleks võibolla ok.
Ainult nõrganärviline kontrollib mootoris õli
Kasutaja avatar
Edel
Postitusi: 1664
Liitunud: 07 Veebr 2009 23:15
Asukoht: Jüri,Harjumaa
Kontakt:

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas Edel »

Käisin ja vaatasin, mis toimub karbas. Õhufiltri võtsin maha ja andsin bensupuba käsihoovaga minna. Jah, uputas karba lõpuks ära, bensu hakkas vaikselt kollektorisse immitsema. Et siis nõelklapp ikka. Ilma tihendita klapp on. Et varuosi kaasa ei võtnud, siis jäi nii. Tõmbasin karbast üleliigse bensu ära ja kokku. Käivitamisel korra lubas, edasi ei midagi. Tõin välja oma brake cleani. Paar surtsu ja mootor võttis elu sisse. Ja soojalt läheb ilusti käima. Mina ei saa aru, kui nõelklapp lekib, peaks olema soojalt väga kehv käivitus, siin aga seda pole. Veel täheldasin, et väga madalate pööretega (1000+) esimesel käigul liikudes ja tahad kiirendada, siis vahel võtab ka puterdama, pidi omajagu meelitama, et päris kätte ära ei sureks. Mootori temp nii 40 kraadi juures oli siis. Ehk saan järgmise nädala lõpus ta omale koju sõidutada.
Tahhomeetri kontrolliks rohkem häid ideid pole? Teh ülevaatus punktis kus Co-d kontrollitakse, on mõnel ka pööreteloendur olemas aga mitte igas punktis. Sooviks esialgu siis omavahenditega täpsust kontrollida.
Vasta