IZ 412

Kirjuta oma mossest ja kommenteeri teiste omasid
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:

Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt

Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.

NB! AINULT MOSSED!!!
Kasutaja avatar
partnermosse
Postitusi: 1580
Liitunud: 04 Veebr 2009 13:08
Telefon: 58550555
Asukoht: Tallinn

Re: IZ 412

Postitus Postitas partnermosse »

Oliveer123 kirjutas:Kust normaalse hinnaga DAAZ 2140 karburaatorile düüse ning tihendeid saab?
Lahti võttes oli peadüüs (eeldan, et peadüüs, kuna kõige suurem ja keskel) täielikul umbes. Sealt küll midagi läbi ei saanud liikuda, läbi puhastada ei jõudnud seda igastahes, oleks uut vaja. Silmaringi laiendamiseks küsin, et kas düüside nimetused/numbrid mis neil on, kas need näitavad mingit suurust või pannakse juhuslikult need.
Mille sisse karpa ise panna ligunema et saaks seesolevad käigud ka ilusti puhtaks?
Kirjuta privasse arutame asja :)
Moskvich on masin, mis kestab! IŽ-412 IE (1989) ja AZLK 2140 (1987) omanik
2012, 2013, 2014 Eesti Moskvich Klubi suvesõidu vigursõidu I koht
No ja ajaga on saanud DAAZ karburaatorite remont ka hobiks :lol
Oliveer123
Postitusi: 24
Liitunud: 20 Nov 2017 14:16

Re: IZ 412

Postitus Postitas Oliveer123 »

Kuidas kontrollida, kas mootor on orginaalne või mitte. VÕimalus osta eelmise omaniku käest mootor, mille kood on: 412 * 0712694 * 74. Kere VIN kood on 357864
Auto on ise 1974 aasta masin.
Kasutaja avatar
Muhulane
Postitusi: 686
Liitunud: 04 Aug 2014 17:48
Telefon: 5108714
Asukoht: Muhu saar

Re: IZ 412

Postitus Postitas Muhulane »

Ei saagi kontrollida. Nõukaajal pandi tehnilisse passi mootori nr. Hiljem sellest loobuti. Ja mujale siukest asja kirja ei pandud. Muidugi oli inimesi,kes nõukaajal uue auto said ning hakkasid auto päevikut pidama. Sinna mõni pani ka mootori nr kirja.
Ikkagi inimene.
Mis sest,et muhulane :)
Kasutaja avatar
marek
Postitusi: 377
Liitunud: 05 Veebr 2009 12:29
Asukoht: Pärnu/Tartu
Kontakt:

Re: IZ 412

Postitus Postitas marek »

Muhulane kirjutas:Ei saagi kontrollida. Nõukaajal pandi tehnilisse passi mootori nr. Hiljem sellest loobuti. Ja mujale siukest asja kirja ei pandud. Muidugi oli inimesi,kes nõukaajal uue auto said ning hakkasid auto päevikut pidama. Sinna mõni pani ka mootori nr kirja.
Kui mootoriruumis on tehasesilt vastavate numbritega säilinud, siis saab sealt vaadata: http://techplate.narod.ru/1/avto/IZH/IZH.htm
Kasutaja avatar
Edel
Postitusi: 1664
Liitunud: 07 Veebr 2009 23:15
Asukoht: Jüri,Harjumaa
Kontakt:

Re: IZ 412

Postitus Postitas Edel »

Oliveer123 kirjutas:Kuidas kontrollida, kas mootor on orginaalne või mitte. VÕimalus osta eelmise omaniku käest mootor, mille kood on: 412 * 0712694 * 74. Kere VIN kood on 357864
Auto on ise 1974 aasta masin.
Kui mootori väljalaske aasta klapib auto omaga, siis tõenäoliselt võib originaal olla. Mootori numbritest kõige viimased 2 arvu (siin siis 74) määravad aasta.
Oliveer123
Postitusi: 24
Liitunud: 20 Nov 2017 14:16

Re: IZ 412

Postitus Postitas Oliveer123 »

Sai see mootor ära toodud, kuna mootori nr ja mootoriruumis asuval birkal numbrid klapivad :)
Loodan, et ajahammas väga laamendanud seal pole :)
Oliveer123
Postitusi: 24
Liitunud: 20 Nov 2017 14:16

Re: IZ 412

Postitus Postitas Oliveer123 »

Panin karburaatori kokku. Ei jäänud kahjuks meelde vaakumoolikute süsteem. Kas pildil näidatud ühendamised on mul OK? Sinisega märgitud kohast läheb jagajasse.
https://drive.google.com/open?id=1CJA9o ... kyuHtGBIV7
Kasutaja avatar
partnermosse
Postitusi: 1580
Liitunud: 04 Veebr 2009 13:08
Telefon: 58550555
Asukoht: Tallinn

Re: IZ 412

Postitus Postitas partnermosse »

Oliveer123 kirjutas:Panin karburaatori kokku. Ei jäänud kahjuks meelde vaakumoolikute süsteem. Kas pildil näidatud ühendamised on mul OK? Sinisega märgitud kohast läheb jagajasse.
https://drive.google.com/open?id=1CJA9o ... kyuHtGBIV7
Karpa kesmises osas pildil punase ringiga tähistatud voolik peab minema õhufiltrisse, see on karteri tuulutuse jaoks. Vaakumiga pole seal midagi pistmist.
Moskvich on masin, mis kestab! IŽ-412 IE (1989) ja AZLK 2140 (1987) omanik
2012, 2013, 2014 Eesti Moskvich Klubi suvesõidu vigursõidu I koht
No ja ajaga on saanud DAAZ karburaatorite remont ka hobiks :lol
Kasutaja avatar
tanello2
Postitusi: 415
Liitunud: 07 Okt 2012 01:40
Telefon: 56882279
Asukoht: Raplamaa
Kontakt:

Re: IZ 412

Postitus Postitas tanello2 »

Oliveer123 kirjutas:Kust normaalse hinnaga DAAZ 2140 karburaatorile düüse ning tihendeid saab?
Lahti võttes oli peadüüs (eeldan, et peadüüs, kuna kõige suurem ja keskel) täielikul umbes. Sealt küll midagi läbi ei saanud liikuda, läbi puhastada ei jõudnud seda igastahes, oleks uut vaja. Silmaringi laiendamiseks küsin, et kas düüside nimetused/numbrid mis neil on, kas need näitavad mingit suurust või pannakse juhuslikult need.
Mille sisse karpa ise panna ligunema et saaks seesolevad käigud ka ilusti puhtaks?

kõige tõhusam "pesu" karpale on see visata ultrahelipesurisse, kui sellist kallist riistapuud endal v tuttaval pole, siis foorumis keegi seda teenust ikka pakub.(otsimise vaev)
Mis puutub düüsidesse, siis nr-id on muidugi peal põhjusega ning neid ei panda suva järgi sinna sisse, karpa puhul kehtib reegel:
"kui ei oska&tea ära näpi" vaata foorumis veits ringi, näed mitut kodanikku, kes on lammutanud lampi asja laiali ja pärast imestavad miks enam ei tööta, meil täitsa asjatundjad olemas(foorumist taaskord otsimise vaev ainult) kes väikese tasu eest sul selle seadme puhastavad ja õiged düüsid sisse panevad ning ära regullivad vastavalt soovile - järsu minekuga (mitte ökonoomne), uimase minekuga ( kuivõrd öko reziim). Öko on muidugi irooniaga öeldud :)

Lisaks veel üks väike soovitus, hankida mõned eestikeelsed Mosse raamatud, tõmmata arvutisse varuosade kataloog (eriti kasulik iseseisvaks seadme komplekteerimiseks) ning tutvuda foorumis "tehniline" peatükiga, väga palju tekkivaid küsimusi on seal juba oma lahendi leidnud.

Nael kummi :beer
valge IZ412IE 1978 140MOC -taastub avariist
punane IZH 2715 1980 pirukas 450AHT
oranž IZ 412 1980 valmistub igapäevaseks liikluseks
mina müün/ostan/vahetan
Oliveer123
Postitusi: 24
Liitunud: 20 Nov 2017 14:16

Re: IZ 412

Postitus Postitas Oliveer123 »

Kui lasta neid asju koguaeg kellelgi teisel teha ega siis ei hakkagi kunagi ise oskama.
Praegu siis nii, et karpa koos uue, Härma tänava autopoest saadud, remontkomplektiga + mõned partnermosse käest saadud osad. Masin ei tahtnud väga hästi tööd teha, eriti kohapealt minekuga. Mingil määral vist pidurid takistavad, kuna ise on ka küllaltki raske liigutada, aga mitte nii raske, et mootor ise ei peaks jõudma. Klapivahed tuleb vist uuesti üle käja, kuna kostus plagistamist kaane alt. Eks ostan aga bensiini juurde ja proovin süüdet, ning klapivahesid reguleerida. Kuskilt vahelt lisa õhku ei tõmmanud, proovisin startgaasiga igalepoole pihustades.
Vasta