MAZ ex.IZ 2715, AZLK 2140 1981

Kirjuta oma mossest ja kommenteeri teiste omasid
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:

Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt

Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.

NB! AINULT MOSSED!!!
Vasta
Kasutaja avatar
Edel
Postitusi: 1666
Liitunud: 07 Veebr 2009 23:15
Asukoht: Jüri,Harjumaa
Kontakt:

Re: MAZ ex.IZ 2715, AZLK 2140 1981

Postitus Postitas Edel »

OK, ma kipun vahel VAZ-i ja Mosset segi ajama :D Ehk tead öelda nende diffrite puhul mootori pöörete erinevus 100km/h pealt?
Kasutaja avatar
stern100
Postitusi: 3333
Liitunud: 26 Juun 2009 09:27
Telefon: 56678989
Asukoht: Läänemaa, Palivere

Re: MAZ ex.IZ 2715, AZLK 2140 1981

Postitus Postitas stern100 »

Edel kirjutas:OK, ma kipun vahel VAZ-i ja Mosset segi ajama :D Ehk tead öelda nende diffrite puhul mootori pöörete erinevus 100km/h pealt?
4,55ga oli vist 4000 kanti. 4,22ga pole ise kunagi pikalt sõitnud niiet ei oska öelda.
Ravimatu haigus nimega Moskvich. Hetkel 5 x 412 , 2715, 426E, 2126, 408 pluss palju doonoreid.

Kokku omanud 120 erinevat mosset.

Hoiame mosse rallikultuuri elus!


Meie tegemised rallirajal
Ootame toetajaid meie tegemistele rallispordis!
Mutionu
Postitusi: 36
Liitunud: 04 Jaan 2011 23:12

Re: MAZ ex.IZ 2715, AZLK 2140 1981

Postitus Postitas Mutionu »

Arvutus ju lihtne, ülekanded teada - kui 4,55ga on 4000 kanti, siis 4,22 on 3700 kanti ja 3,9 on 3400 kanti. 4,22/4,55*4000 ja ongi tulemus käes.

Kui asjast veel aimu tahta saada, siis on ka selline imelik variant.. http://onlinetonegenerator.com/ siit võid ka kuulata mis vahe on... pööret minutis / 60 annab pööret sekundis, korrutame kahega saame enamvähem mootori hääle (kaks silindrit lõõvad ühe pöörde jooksul)... niiet nt 4000/60 * 2 = 133.3 hz. vastavalt siis veel 123.3 ja 113.3 ja saabki kuulata, mis tooniga mootor maanteel töötaks. :D
Viimati muutis Mutionu, 04 Juun 2015 08:43, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
MAZ
Postitusi: 1505
Liitunud: 02 Veebr 2009 17:05
Telefon: 53840257
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Re: MAZ ex.IZ 2715, AZLK 2140 1981

Postitus Postitas MAZ »

Piruka ehk siis 4,55 reduktori eelis on see,et kehval maastikul ja tõusudel on hea sellega sõita, rääkimata koormate vedamisest. Aga ma ei plaani oma 2140ga,mingit kola ega midagi vedama hakata.Samuti tahaks vähemalt 80km/h sõita,mitte vaevu 70km/h ja mootor karjub nagu siga aia vahel.
MZMA 408 1964 ja AZLK 2140 1981
Kasutaja avatar
Edel
Postitusi: 1666
Liitunud: 07 Veebr 2009 23:15
Asukoht: Jüri,Harjumaa
Kontakt:

Re: MAZ ex.IZ 2715, AZLK 2140 1981

Postitus Postitas Edel »

See pöörete vahemik (3700 vs. 4000) ei too mingeid olulisi erinevusi, kui just tihti pikki (sadu km) otsi sõita. Igapäevaselt ei anna pea üldse mingit võitu. Aeglasemal ülekandel on jälle kiirendus parem, aga seegi erinevus paistab pikem numbrites, tagumikuga muutust ei tunne.
Kasutaja avatar
MAZ
Postitusi: 1505
Liitunud: 02 Veebr 2009 17:05
Telefon: 53840257
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Re: MAZ ex.IZ 2715, AZLK 2140 1981

Postitus Postitas MAZ »

Praktilised kogemused on vähe teised mul. Eelmisel moskvichil oli 4,55 reduktor ja 70m/h oli max kiirus ja siis oli pedaal põhjas ja pöörded ka üsna piiripeal. Ei tea,kas asi oli millegis muus,kuid päris "kilpkonn" ei tahaks ka liikluses olla.
MZMA 408 1964 ja AZLK 2140 1981
Kasutaja avatar
TALUPOEG TALUJA
Postitusi: 1192
Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
Telefon: 56 95 60 13
Asukoht: Viljandimaa

Re: MAZ ex.IZ 2715, AZLK 2140 1981

Postitus Postitas TALUPOEG TALUJA »

Niipalju võin väita,et vahetasin 4.22- 3.89 vastu. Vahe kiiruses oli vast 5 km. jagu. Mootori pöördeid võttis maha küll ja auto enam nii äkiline polnud. Tegu muidugi diiselmootoriga... aga vahe on tuntav.
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....:D
Kasutaja avatar
Martpoiss
Postitusi: 475
Liitunud: 29 Mär 2010 12:26

Re: MAZ ex.IZ 2715, AZLK 2140 1981

Postitus Postitas Martpoiss »

MAZ kirjutas: Eelmisel moskvichil oli 4,55 reduktor ja 70m/h oli max kiirus ja siis oli pedaal põhjas ja pöörded ka üsna piiripeal.
Siis pidi küll mootor kapitaalselt häälest ära olema, või mille järgi sa hindad et "pöörded üsna piiripeal"? See diffri vahetus on minuarust auto liikuma saamise juures suht ebaoluline asi, tõesti, palju sa ikka selle autoga kilomeetreid läbid, paarkend euri kütteraha siia-sinna suve peale :)
Urukoer
Postitusi: 760
Liitunud: 07 Juun 2011 22:26

Re: MAZ ex.IZ 2715, AZLK 2140 1981

Postitus Postitas Urukoer »

Martpoiss kirjutas:
MAZ kirjutas: Eelmisel moskvichil oli 4,55 reduktor ja 70m/h oli max kiirus ja siis oli pedaal põhjas ja pöörded ka üsna piiripeal.
Siis pidi küll mootor kapitaalselt häälest ära olema, või mille järgi sa hindad et "pöörded üsna piiripeal"? See diffri vahetus on minuarust auto liikuma saamise juures suht ebaoluline asi, tõesti, palju sa ikka selle autoga kilomeetreid läbid, paarkend euri kütteraha siia-sinna suve peale :)
saad liikuma siis näed kui oluline ta su kõrvatrummlitele on :P
Kasutaja avatar
Muhulane
Postitusi: 686
Liitunud: 04 Aug 2014 17:48
Telefon: 5108714
Asukoht: Muhu saar

Re: MAZ ex.IZ 2715, AZLK 2140 1981

Postitus Postitas Muhulane »

Urukoeraga päri. Vahetasin oma massinal difri 41 hambalise 39 hambalise vastu ja nüüd saab täitsa moekalt ka 90-ga sõita. Ennem karjus mootor ikka väga hullusti ja nüüd oluliselt leebemalt :)
Ikkagi inimene.
Mis sest,et muhulane :)
Vasta