Mutrid lahti jäetud, loksutab just esimesel rummul keskava viisnurkseks... Vähesed, mis korralikud on... 30-40% vanadest velgedest sellised. Suurt nendega midagi teha ei ole..BergIE kirjutas:Väheke teisel teemal. Oman ise umbes kaheksat veljet, olen näinud paljusi ja kõigil on üks viga. Üüratud poldiavad ja viisnurk keskavaks. Millest see tuleb? Kui nüüd keeran alla uue velje, kas temaga juhtub sama?
IZ 412IE 1990 BergIE
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:
Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt
Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.
NB! AINULT MOSSED!!!
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:
Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt
Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.
NB! AINULT MOSSED!!!
Re: IZ 412IE 1990 BergIE
- partnermosse
- Postitusi: 1583
- Liitunud: 04 Veebr 2009 13:08
- Telefon: 58550555
- Asukoht: Tallinn
Re: IZ 412IE 1990 BergIE
Vaevalt keegi tahab päris kamikazet panna ja jätab mutrid loksuvalt lahti. Siiani näeb selliseid "mehaanikuid", kes ratast vahetades, 2 jalaga rattamutrivõtme peal "tantsu vihuvad" ja seda meetodit olen näinud nii vene ajal kui ka praegu tegemas. Ja mis oli mossel siis see velje sisu 5-nurkseks teha peale 2-3 sellist mutri pingutust ?!sass kirjutas:Mutrid lahti jäetud, loksutab just esimesel rummul keskava viisnurkseks... Vähesed, mis korralikud on... 30-40% vanadest velgedest sellised. Suurt nendega midagi teha ei ole..BergIE kirjutas:Väheke teisel teemal. Oman ise umbes kaheksat veljet, olen näinud paljusi ja kõigil on üks viga. Üüratud poldiavad ja viisnurk keskavaks. Millest see tuleb? Kui nüüd keeran alla uue velje, kas temaga juhtub sama?

Moskvich on masin, mis kestab! IŽ-412 IE (1989) ja AZLK 2140 (1987) omanik
2012, 2013, 2014 Eesti Moskvich Klubi suvesõidu vigursõidu I koht
No ja ajaga on saanud DAAZ karburaatorite remont ka hobiks
2012, 2013, 2014 Eesti Moskvich Klubi suvesõidu vigursõidu I koht
No ja ajaga on saanud DAAZ karburaatorite remont ka hobiks

Re: IZ 412IE 1990 BergIE
Viisnurga kuju oli tihti kergel kujul olemas juba otse tehasest tulnud autodel olemas.Kui mutri koonuspind velje veel korralikult ära fikseerib,pole katki midagi.
Re: IZ 412IE 1990 BergIE
minagi pingutan nii et jalaga annan peale.. et keeran käega nii kinni kui jaksan ja siis jalaga mõni kraad veel otsa.. siis vähemalt mutrid kinni ja pole karta et lahti tulevad.. tõsi olen saanud ka mõne tiku niimoodi pooleks ( ka käega keerates) aga seda pigem vist sp et velje koonus on viltu ja väänad hoopis tikkpolti igatpidi
- partnermosse
- Postitusi: 1583
- Liitunud: 04 Veebr 2009 13:08
- Telefon: 58550555
- Asukoht: Tallinn
Re: IZ 412IE 1990 BergIE
Ise teed ka veel nii ja ikka ei õpiSanderV kirjutas:minagi pingutan nii et jalaga annan peale.. et keeran käega nii kinni kui jaksan ja siis jalaga mõni kraad veel otsa.. siis vähemalt mutrid kinni ja pole karta et lahti tulevad.. tõsi olen saanud ka mõne tiku niimoodi pooleks ( ka käega keerates) aga seda pigem vist sp et velje koonus on viltu ja väänad hoopis tikkpolti igatpidi



Moskvich on masin, mis kestab! IŽ-412 IE (1989) ja AZLK 2140 (1987) omanik
2012, 2013, 2014 Eesti Moskvich Klubi suvesõidu vigursõidu I koht
No ja ajaga on saanud DAAZ karburaatorite remont ka hobiks
2012, 2013, 2014 Eesti Moskvich Klubi suvesõidu vigursõidu I koht
No ja ajaga on saanud DAAZ karburaatorite remont ka hobiks

Re: IZ 412IE 1990 BergIE
Ega peagi loksuvalt lahti jätma... Paljud ei tea sedagi, kuidas korralikult rattamutreid kinni keerata (diagonaalis, mosse puhul siis nagu joonistaks tähte) ja tänu sellele siis tuleb ratas lahti sõidu ajal... Samuti, kui pinnad pole puhtad, võib lahti loksuda jne. Samuti kui üle keerata, nagu mainisid.partnermosse kirjutas:Vaevalt keegi tahab päris kamikazet panna ja jätab mutrid loksuvalt lahti. Siiani näeb selliseid "mehaanikuid", kes ratast vahetades, 2 jalaga rattamutrivõtme peal "tantsu vihuvad" ja seda meetodit olen näinud nii vene ajal kui ka praegu tegemas. Ja mis oli mossel siis see velje sisu 5-nurkseks teha peale 2-3 sellist mutri pingutust ?!sass kirjutas:Mutrid lahti jäetud, loksutab just esimesel rummul keskava viisnurkseks... Vähesed, mis korralikud on... 30-40% vanadest velgedest sellised. Suurt nendega midagi teha ei ole..BergIE kirjutas:Väheke teisel teemal. Oman ise umbes kaheksat veljet, olen näinud paljusi ja kõigil on üks viga. Üüratud poldiavad ja viisnurk keskavaks. Millest see tuleb? Kui nüüd keeran alla uue velje, kas temaga juhtub sama?
Keegi ütles hästi, et mosse veljed tuleb kinni keerata naisterahva jõuga, vastasel juhul on tikud puruks... Ise olen proovinud seda meetodit ja töötab... Aeg-ajalt rallikal küll lähevad tikud puruks, aga see vast normaalne.
Re: IZ 412IE 1990 BergIE
no aeg on näidanud et puhtsalt käega keerates... (ju siis pole piisavalt tugev) tulevad ajapikku lahti.. ja mul pole mahti koguaeg neid kilpe maha võtta, et neid pingutada... siiani pole üksi tikk sõidu ajal pooleks läinud.. ja seda on muidu ka käe all juba tunda kui tikk pehmeks läheb... on õige aeg vahetada...ja jalaga paar kraadi juurde, või treenin käed tugevamaks.. vahet pole.. ma saaks aru kui ma jalaga veel veerand- pool pööret peale väänaks
kui neid nii korralikult kinni tahad keerata, kasuta üldse njuuton võtit siis

Re: IZ 412IE 1990 BergIE
Mosse ja Lada rattapoldid-mutrid keerad kinni rattaristiga käte jõul, või dünamomeetrilise võtmega 100-ga ja rohkem pole vaja! Ega nad lahti ei tule, kui korralikult ja õiges järjekorras (viisnurkapidi, nagu juba mainiti) mutrid kinni keerata. Osadel Mosse velgedel ongi juba tehasest keskava viisnurgakujuline, kohe kindlasti ei ole siin süüdi lahtised rattamutrid. Kui mutrid ongi lahti, toetub velg ikkagi tikkudele, velje keskava on Mosse laagrirummust natu suurem. Ja kui mutrid on nii lahti, et võib neid näpuga keerata, siis lendaks ratas juba lähima kilomeetri jooksul alt ära. Nii et ärge väga riskige, kui kostub kahtlaseid kloppimisi, tasub kinni pidada ja kontrollida, eriti kui see juhtub üsna varsti peale rataste allapanekut. Omal on kunagi Mossel tagumine ratas alt ära tulnud ja see polnud sugugi meeldiv kogemus...
Mosseomanik olen alates 1997a
Praegu selline http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/699699
Enne oli http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/263749
Moskvitši galerii http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/1109429
Praegu selline http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/699699
Enne oli http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/263749
Moskvitši galerii http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/1109429
Re: IZ 412IE 1990 BergIE
Ühel tutikal veljel mis mul on on ava viisnurkne. Enda mälu järgi ei olegi vist kohanud ühtegi velge millel see ümar on, isegi vist vanadel 402-407 velgedel oli see viisnurkne.
Re: IZ 412IE 1990 BergIE
On ikka ümargusi ka, need siis valdavalt uuematel velgedel.RoTT kirjutas:Ühel tutikal veljel mis mul on on ava viisnurkne. Enda mälu järgi ei olegi vist kohanud ühtegi velge millel see ümar on, isegi vist vanadel 402-407 velgedel oli see viisnurkne.
Mosseomanik olen alates 1997a
Praegu selline http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/699699
Enne oli http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/263749
Moskvitši galerii http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/1109429
Praegu selline http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/699699
Enne oli http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/263749
Moskvitši galerii http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/1109429