Pole see projekt päris soiku vajunud, tegeleme ikka tasapisi edasi nii kuidas jõuame....
Hetkel on masina kallal tegeletud ligi nädal aega ja selle aja jooksul saanud palju tööd ära tehtud...
Sisselaske torustik sai nüüdsest BOV-i ja külmkäivituspihusti võrra rikkamaks, said nad pandud siiski enne kollektorit, kuna ruumi on turbo juures meeletult väheseks jäänud.
Esialgu sai paika pandud kütusepaak, millele kütusepumba tarbeks sai vana imitoru asemele keevitatud hulka jämedam toru ning juurde pandud ka tagasivoolu jaoks ots. Esialgu sai tagasivoolu toru ka keevitatud, aga pärast mõningat painutamist ja tegelemist murdus see ära ja leidsin parema lahenduse kui keevitus, nimelt jootsin jupikese vasktoru vana toru asemele. Paaki sai ka peale kütusepumba mahapõletamist pandud paagisisene filter. (Polegi päris kindel kuidas pump läks, puru sees polnud, aga püsimagnetid olid pooleks ja harjad olid kulunud peaaegu kriitilise piirini). Uue pumbaga aitas kiire koostöö Lesven-iga, tänud! Veetud sai ka vasktorust kütusetrass, mis peab rõhku vägagi edukalt, ainsaks probleemiks on praegu kahe toru ära mahutamine põhja alla nii et nad kuskilt hõõruma ei jääks. Vasktorude otstes on keeratavad lukustussõrmusega stutsid, kuhu saab vooliku keerata.
Kui esialgu oli auto käivitamine hirmus ooper, see lüliti, see juhe ja siis alles võtit, siis nüüdseks on kütusepumbal oma relee, aku on kolinud salongi, kõrvalistuja istme taha ja nüüdseks on käivitamine vaid süütelukust.
Kere poolest sai ette võetud tagaluuk, mis sai esialgu lahti lõigatud, et kõverused likvideerida, samas ka luuk ehitada vastupidavamaks, kuna eelnevalt oli lukustusmehanism ja sisemine plekk täiesti ära tallutud. Nüüd on probleemi lahenduseks mõningad vinklirauast ristid ja talad, mis tegid küll luugi hulganisti raskemaks, samas aga tugevamaks.
Valmis sai ka väljalase otsast lõpuni. Väljalase sai tehtud 60mm terastorust, keerakuid ja põlvi tuli omajagu ning põhimõtteliselt on tegu otseläbi süsteemiga, millel on lõpu otsas custom made pütt, millest väljub 3" toru... Kuna mossel on tagumine ots parajalt paljas, st mingeid katteid ja asju ei ole mis summutajat varjaks, siis sai see viidud nii kere sisse kui vähegi kannatas, selle jaoks pidime püti panema autoga risti. Hääled on piisavalt valjud, samas mitte nii hullud et sõita ei kannataks või peaks kellegile kõrvadele hakkama.
Sillatala külge sai ka poogitud karterikaitse, mida pidime natukene modifitseerima, kuna radika alumine tala sai ümber tehtud ja mootor oli tõusnud natukene võrreldes originaaliga. Igatahes on hetkel karterikaitse kõvasti all kinni ja loodetavasti peab ka igasuguse olluse kinni mis kuskilt võiks karteri ära lõhkuda.
Jahutuse tarbeks sai vana ventilaator mootori küljest ära visatud ja mingisuguse Fordi elektriline ventilaatori paigaldatud. Loodame et tasub end ära mõningate lisahobujõudude juures.
Alustatud on ka pahteldamistöödega ja õrnalt on ka juppe autole külge tekitatud, et asi auto moodi välja näeks, muidu on paras skelett teine juba aastake olnud. Uksed sai külge kruvitud, enamvähem ka paika rihitud, esitiivad külge keeratud, millele golfi kaared ka külge keevitatud, uus esipõll külge keeratud, mida peab veel modifitseerima cooleri ära mahtumise ja jahutamise jaoks. Kapott on leidnud endale koha, hinged pidi täielikult ümber tegema ja ka kere kinnitused, originaal lambajalga kapotivarrast on nüüdseks asendamas üks silinder mis kapoti kenasti üles kergitab ja piisavas asendis hoiab. Kapotile on vaja veel leida mõni teine kapott, mille seest saaks tugevdusriste, kuna praegu on see teema seal ikka vägagi lödi, silinder surub oma jõuga juba plekki propellerisse.
Käima on kindlasti autot pandud päris mitmed korrad ja ka mõned hädised tiirudki tehtud... Hetkel pole pähe väga vajutanud, kuna kütesegu on tühikäigul kõrge ning pöördel lahja. See tuleneb sellest, et KE-pritset pole hetkel kontrollimas miski muu kui õhuvool mis reaalset kütusekogust reguleerib, aga rikkamaks ja lahjemaks keerab pea külje peal olev magnetklapp, seda siis läbi ECU, lamda ja mõne anduri. Hetkel käib juhtmestiku otsing, koos andurite ja muu sinna juurde kuuluvaga. Vahepeal mõtlesin ka manuaalse lahenduse peale, aga siis oleks vaja magnetklappi asendama panna FPR ja seda juhtima vaakum, et see keeraks meil vastavalt siis vaakumile küttesegu lahjemaks ja rikkamaks. Kuna see lahendus aga ei anna täit reguleerimist, siis tuleb elektriline lahendus peale pookida kui õnnestub.
Tegeletud on ka natukene ilusate asjade loomisega, ehk värvitud sai sisselaske torustik ja teised veljed (Mangelsid) mis aasta aega nurgas on passinud.
Ega kere poolest polegi jäänud palju enam, mõned asjad vajavad käiamist ja kruntimist, mõned veel õrnalt venitamist ja painutamist ning võib hakata pahtlit määrima. Kuna kere oli juba autot luues nii kõver või oli sellega midagi väga asist veetud, siis just see osa mis selle mosse lang versiooniks teeb on põhiline murelaps. Kere koondub õrnalt ühenduskohale ja tuleb ka siis jälle välja kuni kasti lõpuni. Muidu mosse nagu mosse ikka, jupid ei taha kere külge üldse istuda, augud tuleb osad ümber teha, kinnitusi parendada jne...
Kasti sisse tuleb sama kraam nagu seal ka alguses oli, mingisuguse veneaegse mikrobussi, ERAZ-i või millegi säärase alumiiniumpõhi. Seda tuleb aga modida kuna koopad on suuremaks kasvanud ja kinnitused tuleb ümber teha. Samas tuleb mõelda ka väikesele panipaigale kastis, et kogu vajaliku kraami saaks kuhugi ära panna, mitte ei peaks endaga salongi koguaeg träni kaasa vedama.
