IZ 412 1990 sass

Kirjuta oma mossest ja kommenteeri teiste omasid
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:

Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt

Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.

NB! AINULT MOSSED!!!
Vasta
carrec
Postitusi: 203
Liitunud: 02 Veebr 2009 14:41
Asukoht: Tallinn/Raplamaa/Läänemaa
Kontakt:

Re: IZ 412 1990 sass

Postitus Postitas carrec »

Õnnitlused, oled tubli olnud!
Tiit
Postitusi: 183
Liitunud: 18 Apr 2009 20:59

Re: IZ 412 1990 sass

Postitus Postitas Tiit »

sass kirjutas:Käisin ülevaatusel ära. Pidureid ja roolivärki kruttida ei jõudnudki, aga sellegipoolest sain läbi. Probleeme oli ainult esitulede reflektoritega, ülejäänud oli korras. :D
Pidurid ja roolisüsteem peab korras olema ikkagi enda jaoks! See kui saad enne kellelegi sissesõitmist pidama on ikkagi olulisem.
Kui Opel katki läheb, on Mossel veel 3 minutit jäänud.
Kasutaja avatar
sass
Postitusi: 913
Liitunud: 22 Veebr 2009 12:17
Asukoht: Tallinn/Kuressaare

Re: IZ 412 1990 sass

Postitus Postitas sass »

Tiit kirjutas:Pidurid ja roolisüsteem peab korras olema ikkagi enda jaoks! See kui saad enne kellelegi sissesõitmist pidama on ikkagi olulisem.
Selge see, korda tuleb nad nagunii teha, aga enda imestuseks olid täitsa lubatud piirides.
carrec kirjutas:Õnnitlused, oled tubli olnud!
Tänud!
Kasutaja avatar
sass
Postitusi: 913
Liitunud: 22 Veebr 2009 12:17
Asukoht: Tallinn/Kuressaare

Re: IZ 412 1990 sass

Postitus Postitas sass »

Vahepeal pole mahti olnud, et siia miskit kirjutada, aga samas on juhtunud väga palju. :lol

Nimelt esmaspäeval, kui ülevaatuse sain, otsustasime minna mossega pikemale ringile, jaanipäeva tähistama. Polnud just pikk ots (u. 40km), aga tundub, et mossele see väga ei meeldinud, mis plaanis oli. Niisiis otsustas differ laiali lennata, umbes 5 kilomeetrit enne sihtkohta. Kõigepealt käis esimene kolks... okei, mötlesime, et ei midagi hullu, aga umbes poole kilomeetri pärast käis väga tugev kolks ja siis vedu kadus. :D Egas midagi, kutsusin söbra järgi ja köie otsas viisime ta söbra juurde. Järgmine hommik sai vahetatud terve tagasild - 23. sai kuskilt otsitud tagasild ja ära vahetatud... Kui tavaliselt jaanipäeval tehakse jaanipäeva asju, siis me vahetasime mossel tagasilda. Parasjagu kino sai sellega. :D

Pilt
Pilt
Pilt

Lisaks sain teada selle, miks tal jõudu polnud. :D Gaasipedaali salongist põhja vajutades jõudis karpani vaid pool sellest gaasivajutusest... Ainult esimese lööri avas, teist ei avanudki ja kiirenduspumbast polnud juttugi. Igatahes seda regullisin veits ja auto käitumine muutus sootuks.

Muidugi ei olnud tagasild ainukeseks murelapseks - niikui bensiini kõvasti sai sisse valatud, otsustas paak jooksma hakata. Tore küll. :bs Vahetasin paagi ka ära. Õnneks oli "uus" kohe võtta. Ja tagaotsas probleeme jagus veelgi: amordid olid täiesti surnud seisus - ilma suuremat jõudu kasutamata võis liigutada üles-alla. Lähiajal tuleb needki vahetada.

Lisaks on veel üks mure, millele ma lahendust ei leidnudki. Mootor jätab kõvasti vahele. See on läinud hiljuti hullemaks. Vahetasin süütepooli, süüteküünlad, süütejuhtmed, aga ei muutunud suurt midagi. Reguleerisin kontaktivahe - ei tundnud, et midagi oleks muutunud. Vahetasin jagaja - ikka ei midagi. Samas mingi hetk ta töötas enamvähem korralikult, kui kondensaatori ära vahetasin, aga nüüd jälle ei tööta. Karburaator on paigas, selles ei tohiks viga olla. Sättisin süüte lambiga paika, aga seegi ei muutnud asja oluliselt paremaks. Kusjuures kontaktide vahel on säde - on see normaalne? Andke head nõu, mis teha, sest mul mõtted otsas. Kõik tundub nagu paigas, aga samas mootor ei käitu seda moodi. Alguses seda probleemi ei olnud, ajapikku on muutunud see hullemaks. Kondekas võibki seda põhjustada? Mootor lonkab ikka väga hullult. Samas, kui kondeka ära vahetasin, siis miks see uuesti läbi põles? Igatahes igasugune abi on teretulnud, sest niimoodi on võimatu sõita.
Kasutaja avatar
Edel
Postitusi: 1664
Liitunud: 07 Veebr 2009 23:15
Asukoht: Jüri,Harjumaa
Kontakt:

Re: IZ 412 1990 sass

Postitus Postitas Edel »

Üks võimalik viga võib mootori klappides olla ehk on nad ebatihedad? Siis võib mootori töös ka igasugu anomaaliaid olla kuigi süüte- ja toitesüsteemiga paistab nagu kõik korras olevat.
Kasutaja avatar
sass
Postitusi: 913
Liitunud: 22 Veebr 2009 12:17
Asukoht: Tallinn/Kuressaare

Re: IZ 412 1990 sass

Postitus Postitas sass »

Ei tea... Vahel on jama, vahel pole. Täna ostsin uued küünlad, süütepooli ja kondeka, homme vahetan ära, ehk parandavad asja.
Kasutaja avatar
sass
Postitusi: 913
Liitunud: 22 Veebr 2009 12:17
Asukoht: Tallinn/Kuressaare

Re: IZ 412 1990 sass

Postitus Postitas sass »

Parandasid täpselt esimeseks kilomeetriks. Natuke aega töötas täiesti korralikult, aga siis hakkas tuttav jama peale. Arvan, et seda põhjustab kondekas, sest peale kondeka vahetust hakkas asi toimima. Hetkel sõites on nii, et rahuliku sõiduga jätab vahele, aga kiirendades (enamvähem põhjagaas) ei tõrgu. Miks siis kondekas läbi põleb? Laadimispinge liiga kõrge? Mis tegema peab edasi? Sellise probleemi otsa pole ennem sattunud. :help
Tiit
Postitusi: 183
Liitunud: 18 Apr 2009 20:59

Re: IZ 412 1990 sass

Postitus Postitas Tiit »

Millised küünlajuhtmed panid?
Kui Opel katki läheb, on Mossel veel 3 minutit jäänud.
Kasutaja avatar
sass
Postitusi: 913
Liitunud: 22 Veebr 2009 12:17
Asukoht: Tallinn/Kuressaare

Re: IZ 412 1990 sass

Postitus Postitas sass »

Küünlajuhtmeid proovisin mõlemaid - nii vene omad (mingid punased) kui ka mingid lääne omad ei muutnud suurt midagi. Hetkel jäid läänekad. Küünlad samas muutsid küll veidi, ennem olid mingid lääne küünlad, siis proovisin oranži pealt NGK-sid ja täna läksid peale täiesti uued vene küünlad. Viimastega tundus, et asi läks paremaks.
Kasutaja avatar
moskiito
Postitusi: 2880
Liitunud: 01 Veebr 2009 21:21
Asukoht: virtsu

Re: IZ 412 1990 sass

Postitus Postitas moskiito »

üks võimalus miks kondekas läbi kärssab võib olla ka geneka viga, täpsemalt "školaadi" probleem. Too võib anda liiga surt pinget millele ei pea kondekas vastu.

kui minu esi-isa sõitis KAMAZ masinal siis temal oli selline juhus školaadiga kus teine rikki läks ja andis välja 12V asemel 220V. Selle tulemusena kärssasid kõik pirnid läbi, nii palju kui masinal olid.

sinu masinal sellist jama ei ole aga kondekale piisab kui saab natuke rohkem ampreid või volte peale.
Tüüpiline tarbimisühiskond. Vahet pole, kui asi on vana, vahetame kogu kupatuse välja, mis siis et asi on korralik. Ei komentaari.
Vasta