
Eellugu: Oli siis 2011 suvi,nokitsesin garaažis oma projektika kallal ( http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthre ... #pid199358 ) ,kui astus sisse sugulane ning jutu käigus pakkus mulle oma seismajäänud mosset,loomulikult olin ma kohe nõus mosse oma hoolealla võtma kuna see on mulle juba väiksest saati meeldinud.Nii saigi ühel päeval augustis see treileriga naaberkülast ära toodud.Tehniline seisukord polnud just eriti kiita,kuna suurem osa juppe olid kas katki või puudu aga kirsiks tordil ole peaaegu ideaalkorras kere,igasugune läbivrooste puudus täielikult.
Peale toomist sai auto kohe järgmine päev seest tühjaks loobitud ning ära pestud.Pagassist tuli välja hunnik varuosi ja uus esimene tiib.Peale seda seisis masin kuskil 2 kuud kuna puudus aeg temaga tegelemiseks.Mingil hetkel sai siis auto uuesti ette võetud,mootor sai laiali kistud ja palju juppe asendatud uutega,oli teada,et kaas on kõver või hülsid üles tõusnud,kuna kuskilt lahmas vett välja.Hiljem selgus aga,et süüdlaseks oli veesärgi kaas.Alla kolis täisblokk differ,uuenduse said sillad ja pidurisüsteem,kus suur osa juppe puudus.Siin kohal suur kummardus naabrimees Veikole kes mind vajalikuga varustas.Nii saigi mõnda aega lõbusalt rada nühitud ja palju aega auto all veedetud ,kuna kohe kuidagi ei tahtnud masin kesta ning lagunes pidevalt.

Enne talve lõppu jäi masin lõplikult seisma kuna lihtsalt lõppes jaks ja viitsimine teda elustada.Nii ta vedeleski kuni juuli kuuni mil sai mosse jälle käima aetud.Seletamatutel põhjustel olid kaduma läinud ka pidurid,mis ei mõjunud hästi ühele esimesele tiivale ja kapottile.Kuna sõprade jääraja masinaid sai hoolega elustatud siis tekkis tahtmine ka enda mosse sõitma panna.Peale umbes 3-4 nädalast ehitamist oligi auto taas stardi valmis.Vahetatud said esitiivad ja põll,peale uus värv,salongist lõikasin välja bemmi istmed ja asendasin need uuema IZ-i omadega.Tagasillast eemaldasime blokki, ja alla panime uue siduri komplekti.Esisillas vahetasin välja kõik sarniirid ja rooliotsad.Veel sai tehtud nii esi-kui tagasillale vedru tuuningut ja paigaldatud uued amordid.Huvi pärast sai käidud proovimas ka ülevaatust teha,mosse läbis selle probleemidetta,vinguti veidi vaid kleepsude rohkuse üle.




Kuna mosse korda sai,tekkis plaan osaleda ka selle aasta uunikute talverallil,hetke seisuga olemigi kirjas ja valmistume hoogsalt.Parema nähtavuse loomiseks paigaldasime ette suured lisakaugtuled,vahetust vajab veel genekarihm,käigukast ja starter.Võimalik,et ka praegune K126H asendud DAAZ 2140-ga.Veel on tegemises laiad veljed,ning välja vaadatud 175/70 pakiautonaastudega rehvid rajanühkimiseks.
Hetkel siis kõik.
