väike abi mokitsaga...

Ei oska kolvirõngaid vahetada? Käigud ei lähe sisse?
Vasta
y6x
Postitusi: 18
Liitunud: 13 Sept 2011 10:59
Asukoht: põlva

väike abi mokitsaga...

Postitus Postitas y6x »

Tere, olen just värske 2140 ne omanik, 84 aasta väljalase nagu ma isegi.
Nii, kuna pole mossedega enam kaua aega tegelenud, siis küsik mönda asja. Missugust õli ma peaksin masinasse panema? filtri sisu andis eelmine omanik kaasa. Kas seda mineraalset nn sigulliõli? miski läänemärki?
Teine asi, et kipub masin plõtutama....plaanis küünlad vahetada....missugused küünlad paigaldada? Ja üleüldse, plaanis jagaja ja küünlajuhtmed ära vahetada, kust siit lõuna eestist neid asju otsima peaks?
Mootor siis 1,5 liitrine.
Kasutaja avatar
MAZ
Postitusi: 1505
Liitunud: 02 Veebr 2009 17:05
Telefon: 53840257
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Re: väike abi mokitsaga...

Postitus Postitas MAZ »

y6x kirjutas:Tere, olen just värske 2140 ne omanik, 84 aasta väljalase nagu ma isegi.
Nii, kuna pole mossedega enam kaua aega tegelenud, siis küsik mönda asja. Missugust õli ma peaksin masinasse panema? filtri sisu andis eelmine omanik kaasa. Kas seda mineraalset nn sigulliõli? miski läänemärki?
Teine asi, et kipub masin plõtutama....plaanis küünlad vahetada....missugused küünlad paigaldada? Ja üleüldse, plaanis jagaja ja küünlajuhtmed ära vahetada, kust siit lõuna eestist neid asju otsima peaks?
Mootor siis 1,5 liitrine.
Zigulii õli kasutamine õigustaks end siis,kui mootor pole näinud aastakümmneid õlivahetust,siis on oht,et lääne õliga võib mootori kokku ajada. Ma loodan,et sinu auto puhul nii hullud asjad ei ole. Piisab korra klapikambrikaas maha võtta ja vaadata,mis nägu mögin sealt vastu vaatab.
Lääne õlidest soovitan alguseks kasutada kas või kõige odavamat mineraalõli.
Need vene küünlad ja küünlajuhtmed võid vabalt minema visata,osta peale NGK või Championi küünlad. Külm käivitusega enam muresid pole,samuti vahelejätmisega.
Kasuks tuleb ka karburaatori puhastus ja bensiini filtri vahele panemine.
Oleneb,kus Lõuna-eesti otsas sa elad, poode mitmeid mõni aga selline,kus sult viimased sendid ka ära võetakse. :kill
Küünlad,juhtmed ja õli saad ka tegelt kõige lähemast hästi varustatud autokauplusest.

NB! Kui juba oma moskvitsist rääkima hakkad soovitan teema ka teha,lugeja autode alla ;)
MZMA 408 1964 ja AZLK 2140 1981
y6x
Postitusi: 18
Liitunud: 13 Sept 2011 10:59
Asukoht: põlva

Re: väike abi mokitsaga...

Postitus Postitas y6x »

Elan põlvas, siin üks vene juppidega tegelev pood on, kuid pole veel jõudnud külastada, kuna masin sai soetatud alles eile, ehk siis 07.04.12. pole jõudnud autoga veel midagi teha, peale selle, et sõitsin taga luunjast põlva ja ajasin kuuri alla. Katsun ka teema teha, siis saan asjadega kursis hoida teisi lugejaid samuti.
Kasutaja avatar
marko
Postitusi: 520
Liitunud: 02 Veebr 2009 20:16
Asukoht: Tartu

Re: väike abi mokitsaga...

Postitus Postitas marko »

Pane julgelt poolsünteetiline õli (näiteks 10w40) ja vaheta see omakorda peale mõningast läbisõitu.Fitri korpus ja sisu muidu puhasta eelnevalt ära.Paha ei teeks ka karteri puhastus kuigi see tiba suurem ettevõtmine.Tartust leiad juppe jaama tänava poest Falleroonist.Suht mõistlikud hinnad ka.
AZLK 2140 78a,AZLK 2140 76a,2xAZLK 2137 84a,izh412
Kasutaja avatar
MAZ
Postitusi: 1505
Liitunud: 02 Veebr 2009 17:05
Telefon: 53840257
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Re: väike abi mokitsaga...

Postitus Postitas MAZ »

Markol on ka õigus, kuigi ma oleks veidi ettevaatlikum kui mootor on väga paksult "moosine" seest.
Põlva autopoe osas ma miskit kommenteerida ei oska, pole sinna sattunud. Tartu omadest,kindlasti Jaama.tn Mekre äri, tuntud ka kui Zigulii pood, rahva suus. Seda kohta julgen soojalt soovitada.
Lisaks on Tartus ka Ülo Äri,kus jah on igasugu asju aga hinnapoliitika seal poes on: no comments.
MZMA 408 1964 ja AZLK 2140 1981
Kasutaja avatar
marko
Postitusi: 520
Liitunud: 02 Veebr 2009 20:16
Asukoht: Tartu

Re: väike abi mokitsaga...

Postitus Postitas marko »

Õlidega see lugu,et kui võimalik siis uuri eelnevalt mis õli vana omanik on kasutanud ja kas on ka peale igat õlivahetust teinud läbipesu jne.Viimase puhul pole mingit ohtu ja poolsünt igati hea.Ziguli õliga on ka nii ja naa,peseb samuti pasa lahti mootoris.Siiani pole ma vähemalt riski ette löönud ja koheselt iga mosse puhul hoolimatta läbisõidust ja eelnevast ajaloost viskanud odavaima poolsünt õli sisse.Sõitnud mingi aeg ca 300-500km ja uus õli vahetus.Pole siiani miskit yhegi masinaga selle tõttu midagi juhtunud,arvestades et olen vägagi raske jalaga.Selle õlide kohta jms. on foorumis palju teemasid siis kasuta otsingut ja leiad palju mida lugeda :)
AZLK 2140 78a,AZLK 2140 76a,2xAZLK 2137 84a,izh412
Kasutaja avatar
partnermosse
Postitusi: 1582
Liitunud: 04 Veebr 2009 13:08
Telefon: 58550555
Asukoht: Tallinn

Re: väike abi mokitsaga...

Postitus Postitas partnermosse »

Enne kui mineraalõli hakkad poolsündi vastu vahetama, siis loe see teema läbi :) igaksjuhuks ja siis otsusta ! ÕLIVAHETUS
Avastasin, et praeguseks on 2 ja 3 silindri kolvirõngad korralikult peetis ja vajavad vahetust. Kuna aurutamine ka ei andnud oodatud tulemust(karpa kaudu töötavasse mootorisse vee valamine), siis ilmselt mootori lahti kitkumine seisab nüüd ees :cry
Moskvich on masin, mis kestab! IŽ-412 IE (1989) ja AZLK 2140 (1987) omanik
2012, 2013, 2014 Eesti Moskvich Klubi suvesõidu vigursõidu I koht
No ja ajaga on saanud DAAZ karburaatorite remont ka hobiks :lol
Vasta