AZLK 2140 1987 a. TALUPOEG TALUJA
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:
Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt
Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.
NB! AINULT MOSSED!!!
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:
Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt
Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.
NB! AINULT MOSSED!!!
- TALUPOEG TALUJA
- Postitusi: 1192
- Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
- Telefon: 56 95 60 13
- Asukoht: Viljandimaa
Re: AZLK 2140 1987 a. TALUPOEG TALUJA
Eks sai selle saabri ja terasharjaga puhastatud enam-vähem kõik kohad kus toimetasin. Päris igale poole ei jõudnud. Jäi ka midagi järgmiseks aastaks. Ajasin maha ka vanad krundid,et uus ikka küljes seisaks.
Tagatiivaga oli ka veidi tegemist. Lappisin teda ka ennemalt kusagil 2005 aastal. Eks vanadus ja kõrvalmõjud teevad oma töö. Tagatiib enne remonti:
Viimase pildi peal on näha,et keegi on üritanud "meeleheitlikult" tagatule klaase kinni keerata. Tundub,et see on täiesti õnnestunud....Tahan siinkohal mainida,et nende kinnivägistamine ei anna mingeid tulemusi. Tihend on juba sünnist saati sellise ehitusega,et ei pea vett ega liiva. Asi ongi nii ette nähtud(tunne vähemalt on). Täielik vesijahutus tagatuledele....
Ei tahtnud hakata tagatiibu vahetama vaid panin õhukesest plekist pisikesed plönnid aukude peale. Tagatiibade puudust muidu pole,aga mis neist ikka vahetada. Vana käib veel mitmed aastad ja eks tulevikus saab ju veel paigata....
Asi peale keevitamist:
Natuke krunti ja pahtelt...
Nagu viimaselt pildilt näha,olen vahetanud koopa välimise serva. Neid oli ennemalt päris palju liikvel. Väga tänuväärne materjal,sest sellist annab kodus ikka järgi teha. Viimasel ajal ei ole ühtegi sellist plekki kohanud. Tea kas juba hakkavad otsa saama.
Järgneb....
Tagatiivaga oli ka veidi tegemist. Lappisin teda ka ennemalt kusagil 2005 aastal. Eks vanadus ja kõrvalmõjud teevad oma töö. Tagatiib enne remonti:
Viimase pildi peal on näha,et keegi on üritanud "meeleheitlikult" tagatule klaase kinni keerata. Tundub,et see on täiesti õnnestunud....Tahan siinkohal mainida,et nende kinnivägistamine ei anna mingeid tulemusi. Tihend on juba sünnist saati sellise ehitusega,et ei pea vett ega liiva. Asi ongi nii ette nähtud(tunne vähemalt on). Täielik vesijahutus tagatuledele....
Ei tahtnud hakata tagatiibu vahetama vaid panin õhukesest plekist pisikesed plönnid aukude peale. Tagatiibade puudust muidu pole,aga mis neist ikka vahetada. Vana käib veel mitmed aastad ja eks tulevikus saab ju veel paigata....
Asi peale keevitamist:
Natuke krunti ja pahtelt...
Nagu viimaselt pildilt näha,olen vahetanud koopa välimise serva. Neid oli ennemalt päris palju liikvel. Väga tänuväärne materjal,sest sellist annab kodus ikka järgi teha. Viimasel ajal ei ole ühtegi sellist plekki kohanud. Tea kas juba hakkavad otsa saama.
Järgneb....
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....
- TALUPOEG TALUJA
- Postitusi: 1192
- Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
- Telefon: 56 95 60 13
- Asukoht: Viljandimaa
Re: AZLK 2140 1987 a. TALUPOEG TALUJA
Panen nüüd siia üles pildid ,kus peal juba näha lõplikku tulemust. Värvisin GLOBO 2K akrüülvärviga. Sai seda paar aastat tagasi varutud Tallinna firmast AVSK.
Värvimiseks sai auto natuke viltu aetud,et paremini tegutseda. Sai algul üks pool ära värvitud,siis teine. Vahepeal tuli ka abiväge,nagu viimasel pildil näha....
Värvi enda kohta midagi halba öelda ei saa. Ei läigi nagu vana Sadolin värv. Hulga matim. Seda ongi vaja,et väga klants ei saaks. Mul oli üks poolik seisnud purk. Värvimise aegu märkasin,et on läinud teraliseks. Tea kas on liiga palju seisnud,või on saanud niiskust. Suvel värvisin juhiust ja siis ei olnud midagi märgata. Õnneks auto põhja ja alt ääri värvides ei ole see eriti määrav,et liigset läiget pole. Sai seda värvi ostetud liiga palju. Arvestasin seda,et kulu on nagu Sadolinil. Kuid sain kõik auto juures värvitud ja jäi veel ülegi. Loodan,et mu kaks puutumatut purki värvi ei lähe untsu...Õnneks on uus suvi tulemas ja mul tegelt ju kõik uksed värvimatta ja auto tagaosa samuti. Võibolla õnnestub üks purk veel ära kasutada.
Põhja sai ka kaabitud ja puhastatud. Ega see kerge töö pole. Võtab palju aega ja samal ajal pead ka vaatama ilma. Kui sajused päevad,ei tasu asjaga üldse tegeleda. Plekk läheb kärna nagu rebase kasukas.
Paluks hetkeks pöörata tähelepanu küljekarbile. Nagu näha,ei lähe karbi joon täpselt kokku ennem paigaldatud karbiga. Olen tähele pannud,et neid karpe on küll igas variandis ja mitte ei taha kokku klappida. Ülevalt nagu klapiks,kuid alt ei sugugi. Eks need siis kõik vast eri aegadel tehtud ja osa kindlasti külaseppade töö.
Põhi sai ka seestpoolt roheliseks lastud. Igal juhul sai asi nagu teise ilme. Peale värvimist võib öelda,et oleks nagu mingi etapp läbitud ja peale seda on kõik juba köki-möki...
Põhja all sai samuti kasutatud Buvanoli. Ilmad oli ka niisked ja see toimis heasti. Ega need sügisesed ilma eriti head enam pole väljas toimetamiseks. Aeg surub ka takka. Jõudsin oma värvimised teha juba veel õigel ajal. Pigi tõmbamise aegu tuli juba esimesi räitsakaid. Vaatad hirmuga igat lähenevat pilve ja arutad,et kas tuleb sealt või ei tule midagist....
Järgneb....
Värvimiseks sai auto natuke viltu aetud,et paremini tegutseda. Sai algul üks pool ära värvitud,siis teine. Vahepeal tuli ka abiväge,nagu viimasel pildil näha....
Värvi enda kohta midagi halba öelda ei saa. Ei läigi nagu vana Sadolin värv. Hulga matim. Seda ongi vaja,et väga klants ei saaks. Mul oli üks poolik seisnud purk. Värvimise aegu märkasin,et on läinud teraliseks. Tea kas on liiga palju seisnud,või on saanud niiskust. Suvel värvisin juhiust ja siis ei olnud midagi märgata. Õnneks auto põhja ja alt ääri värvides ei ole see eriti määrav,et liigset läiget pole. Sai seda värvi ostetud liiga palju. Arvestasin seda,et kulu on nagu Sadolinil. Kuid sain kõik auto juures värvitud ja jäi veel ülegi. Loodan,et mu kaks puutumatut purki värvi ei lähe untsu...Õnneks on uus suvi tulemas ja mul tegelt ju kõik uksed värvimatta ja auto tagaosa samuti. Võibolla õnnestub üks purk veel ära kasutada.
Põhja sai ka kaabitud ja puhastatud. Ega see kerge töö pole. Võtab palju aega ja samal ajal pead ka vaatama ilma. Kui sajused päevad,ei tasu asjaga üldse tegeleda. Plekk läheb kärna nagu rebase kasukas.
Paluks hetkeks pöörata tähelepanu küljekarbile. Nagu näha,ei lähe karbi joon täpselt kokku ennem paigaldatud karbiga. Olen tähele pannud,et neid karpe on küll igas variandis ja mitte ei taha kokku klappida. Ülevalt nagu klapiks,kuid alt ei sugugi. Eks need siis kõik vast eri aegadel tehtud ja osa kindlasti külaseppade töö.
Põhi sai ka seestpoolt roheliseks lastud. Igal juhul sai asi nagu teise ilme. Peale värvimist võib öelda,et oleks nagu mingi etapp läbitud ja peale seda on kõik juba köki-möki...
Põhja all sai samuti kasutatud Buvanoli. Ilmad oli ka niisked ja see toimis heasti. Ega need sügisesed ilma eriti head enam pole väljas toimetamiseks. Aeg surub ka takka. Jõudsin oma värvimised teha juba veel õigel ajal. Pigi tõmbamise aegu tuli juba esimesi räitsakaid. Vaatad hirmuga igat lähenevat pilve ja arutad,et kas tuleb sealt või ei tule midagist....
Järgneb....
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....
Re: AZLK 2140 1987 a. TALUPOEG TALUJA
nojah... mina oleks ikkagi vastupidi teinud.. enne põhi 2ra ja siis värvinud.. nyyd hakka jälle lisatööna seda ilusaks tehtud osa kinni katma
- TALUPOEG TALUJA
- Postitusi: 1192
- Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
- Telefon: 56 95 60 13
- Asukoht: Viljandimaa
Re: AZLK 2140 1987 a. TALUPOEG TALUJA
Sellepärast saigi nii tehtud,et vihma sadas pidevalt ja vaatasin,et ilus ilm,teen ennem seestpoolt ära ja siis karbid. See kinnikatmine pole üldse suur vaev. Vanu ajalehti vedeleb igal pool. Natuke teipi ja ongi korras. Ma ise oleks parema meelega kogu auto laiali kakkunud,kuid siis oleks läinud selle remondiga viimsepäeva laupäevani.....Sõita ka vaja ju. Niigi läks kõik kahe kuu vaba aeg ja ega iga ilmaga ei saanudki teha. Ega väljas pole koguaeg nagu toas,kuiv ja telekas mängib.....SanderV kirjutas:nojah... mina oleks ikkagi vastupidi teinud.. enne põhi 2ra ja siis värvinud.. nyyd hakka jälle lisatööna seda ilusaks tehtud osa kinni katma
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....
- TALUPOEG TALUJA
- Postitusi: 1192
- Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
- Telefon: 56 95 60 13
- Asukoht: Viljandimaa
Re: AZLK 2140 1987 a. TALUPOEG TALUJA
Nagu ma juba kunagi varem mainisin,jäi see põhja möksitamine päris hilja peale. Tuli taevast juba natuke rahet. See juhtus just siis,kui pintsli kätte võtsin....Olen seda ka muudel aladel tähele pannud,et ilm on ikka vainlane nr. 1. Just siis,kui jääb natuke veel miskit lõpetada,kohe on vesi platsis....Ega pole võidu ilmaga mõtet ka kihutada. Tuleb jälle ilusaid ilmasid ja saab edasi toimetada.
Põhja alla sai siis tõmmatud seda läti Bitukat,millele sai vanaõli sekka lisatud. Tundub ,et see variant sai hea. Praegugi põhja all küünega katsudes on asi pehme. Teine purk sai võetud siis mingi klikiaegne vene möks. Haises vedeldaja järgi hirmsasti,nii et tahtis hinge seest välja lüüa. Selle tulemus on nüüdseks läinud kõvaks. Üksikuid kohti on tulnud põhja pealt ka maha,see rohkem kivide töö. Siit järeldus,et peab sinna vanaõli sisse segama. Enamus 3 liitrisest purgist on veel alles.
Sai katsetatud seda vanaõli asja ka. Tõmbasin pintsliga katseks siia sinna. Nüüd on hea vaadata,kuhu on teist alles jäänud. Asi jäi hilja peale. Oleks toimetanud suve poole,siis oleks tolmu õli peale kogunud ja see oleks siis ka paremini peal püsinud. Porikoobastest on kõik kadunud. No see on ka arusaadav,sest liivaprits käib ööd ja päevad ringi... Eks suvel tuleb põhi uuesti kergelt üle käia.
Mõni pilt ka õlitamisest. Pilti vaadates ei saagi aru,mis tehtud.
Lasin sellel pigil pea nädalapäevad seista. Haises hirmsasti ja ei tahtnud autole üldse ligi minna. Kokkupanek oli ka vaevaline. Osadest kippus ka puudu tulema. Pigem rohkem puudu,kui üle. Selliste nipsasjade otsimine kastidest on paras peavalu. Sõitva auto võid ju ära lammutada,kuid kõike ikka tagasi ei pane. Vaja uusi osi kah. Sellepärast ongi kasulik,kui enne suuremat auto remonti miskit ikka varutud on. Siis ei ole seisakuid tulemas.
No nüüd on siis kõik eelmise suve tegemised kajastatud. Uus suvi tulemas ja eks seda tööd ja parandamist tuleb ka sellel suvel. Ega kõik veel valmis pole ja ega vist saagi,kuna töö ei lõpe kunagi. Tööd tuleb hoida,töö on meie sõber....
Põhja alla sai siis tõmmatud seda läti Bitukat,millele sai vanaõli sekka lisatud. Tundub ,et see variant sai hea. Praegugi põhja all küünega katsudes on asi pehme. Teine purk sai võetud siis mingi klikiaegne vene möks. Haises vedeldaja järgi hirmsasti,nii et tahtis hinge seest välja lüüa. Selle tulemus on nüüdseks läinud kõvaks. Üksikuid kohti on tulnud põhja pealt ka maha,see rohkem kivide töö. Siit järeldus,et peab sinna vanaõli sisse segama. Enamus 3 liitrisest purgist on veel alles.
Sai katsetatud seda vanaõli asja ka. Tõmbasin pintsliga katseks siia sinna. Nüüd on hea vaadata,kuhu on teist alles jäänud. Asi jäi hilja peale. Oleks toimetanud suve poole,siis oleks tolmu õli peale kogunud ja see oleks siis ka paremini peal püsinud. Porikoobastest on kõik kadunud. No see on ka arusaadav,sest liivaprits käib ööd ja päevad ringi... Eks suvel tuleb põhi uuesti kergelt üle käia.
Mõni pilt ka õlitamisest. Pilti vaadates ei saagi aru,mis tehtud.
Lasin sellel pigil pea nädalapäevad seista. Haises hirmsasti ja ei tahtnud autole üldse ligi minna. Kokkupanek oli ka vaevaline. Osadest kippus ka puudu tulema. Pigem rohkem puudu,kui üle. Selliste nipsasjade otsimine kastidest on paras peavalu. Sõitva auto võid ju ära lammutada,kuid kõike ikka tagasi ei pane. Vaja uusi osi kah. Sellepärast ongi kasulik,kui enne suuremat auto remonti miskit ikka varutud on. Siis ei ole seisakuid tulemas.
No nüüd on siis kõik eelmise suve tegemised kajastatud. Uus suvi tulemas ja eks seda tööd ja parandamist tuleb ka sellel suvel. Ega kõik veel valmis pole ja ega vist saagi,kuna töö ei lõpe kunagi. Tööd tuleb hoida,töö on meie sõber....
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....
Re: AZLK 2140 1987 a. TALUPOEG TALUJA
Nii ta on. Moskvitsi remondid tasapisi kogu aeg ja nii vaikselt sigineb ka uusi vigu juurde Koguaeg on mingi töö poolik või ootel. Ma hakkan sammuti suvel nokitsema talvel tekkinud ja kõrvaldamata jäänud vigu.
Mosseomanik olen alates 1997a
Praegu selline http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/699699
Enne oli http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/263749
Moskvitši galerii http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/1109429
Praegu selline http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/699699
Enne oli http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/263749
Moskvitši galerii http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/1109429
- TALUPOEG TALUJA
- Postitusi: 1192
- Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
- Telefon: 56 95 60 13
- Asukoht: Viljandimaa
Re: AZLK 2140 1987 a. TALUPOEG TALUJA
Mul on ka kaval mõte- suvel jooksul auto korralikult üle käia .et talvel näppu külge ei peaks panema. Muideks siiani pole talviti eriti suuri jamasid olnud. Kuigi ega üllatuste vastu pole keegi kaitstud. Hea on üldse korras autoga ringi vurada....Edel kirjutas:Nii ta on. Moskvitsi remondid tasapisi kogu aeg ja nii vaikselt sigineb ka uusi vigu juurde Koguaeg on mingi töö poolik või ootel. Ma hakkan sammuti suvel nokitsema talvel tekkinud ja kõrvaldamata jäänud vigu.
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....
Re: AZLK 2140 1987 a. TALUPOEG TALUJA
Oled ikka väga suure töö autu kallal ää teinud Paljalt pintseldamsega on kuu-maastikulist põhjaalust piisavalt kaitsekattega pea võimatu katta...tasub ehk ka mastiksi "pulverisaatorit" proovidaTALUPOEG TALUJA kirjutas: Sai katsetatud seda vanaõli asja ka. Tõmbasin pintsliga katseks siia sinna. Nüüd on hea vaadata,kuhu on teist alles jäänud. Asi jäi hilja peale. Oleks toimetanud suve poole,siis oleks tolmu õli peale kogunud ja see oleks siis ka paremini peal püsinud. Porikoobastest on kõik kadunud. No see on ka arusaadav,sest liivaprits käib ööd ja päevad ringi... Eks suvel tuleb põhi uuesti kergelt üle käia.
Mõni pilt ka õlitamisest. Pilti vaadates ei saagi aru,mis tehtud.
No nüüd on siis kõik eelmise suve tegemised kajastatud. Uus suvi tulemas ja eks seda tööd ja parandamist tuleb ka sellel suvel. Ega kõik veel valmis pole ja ega vist saagi,kuna töö ei lõpe kunagi. Tööd tuleb hoida,töö on meie sõber....
Tasa sõuad, kaugele jõuad.
- TALUPOEG TALUJA
- Postitusi: 1192
- Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
- Telefon: 56 95 60 13
- Asukoht: Viljandimaa
Re: AZLK 2140 1987 a. TALUPOEG TALUJA
via kirjutas:Oled ikka väga suure töö autu kallal ää teinud Paljalt pintseldamsega on kuu-maastikulist põhjaalust piisavalt kaitsekattega pea võimatu katta...tasub ehk ka mastiksi "pulverisaatorit" proovidaTALUPOEG TALUJA kirjutas: Sai katsetatud seda vanaõli asja ka. Tõmbasin pintsliga katseks siia sinna. Nüüd on hea vaadata,kuhu on teist alles jäänud. Asi jäi hilja peale. Oleks toimetanud suve poole,siis oleks tolmu õli peale kogunud ja see oleks siis ka paremini peal püsinud. Porikoobastest on kõik kadunud. No see on ka arusaadav,sest liivaprits käib ööd ja päevad ringi... Eks suvel tuleb põhi uuesti kergelt üle käia.
Mõni pilt ka õlitamisest. Pilti vaadates ei saagi aru,mis tehtud.
No nüüd on siis kõik eelmise suve tegemised kajastatud. Uus suvi tulemas ja eks seda tööd ja parandamist tuleb ka sellel suvel. Ega kõik veel valmis pole ja ega vist saagi,kuna töö ei lõpe kunagi. Tööd tuleb hoida,töö on meie sõber....
Vaat seda tahaks mina ka proovida.
Kahjuks need vanad möksid jube teralised ja mul on küll selline prits,kuid ei olnud aega enam jamada. Taevast tuli juba suhkurt...
Nii. Ei taha siin uuemat tehnikat päris maha teha,kuid veneaegne püstol on ikka üleprahi. Olen kasutanud siin spetsiaalset kivikaitse püstolit,kuid ütlen nii,et see on paras s. häda. Pind jääb krobeline ja üldse vilets. Samas laenasin sõbralt veneaegse mingise püstoli,62 aasta oma. Tollel oli värvitopsik ülesse viidud. Vaat sellega sai lastud kivikaitset nii nagu värvi. Pind jäi sile,justnagu oleks värvitud. Ei tee vahetki. Originaalis on sellel püstolil värvivõtmine altpoolt. Düüs on räige auguga ja sellega saab lasta ka natuke paksemat värki. Sõber jalutas TAGADI laadal ja nägi sellist uut. Lasin tal selle kohe ära osta. 50 kr. maksis.
Panen sellest värvipüstolist ka pildid:
Nüüd on veel vaja alt auk kinni panna ja ülesse uus teha. Puudu on veel totsik. Kui kellegil pakkuda mõne vana värvipüstoli totsikut koos kaanega,olen kohe võtja.....
Mul on selle püstoli tehn. pass ka,kuid ei leia kohe üles. Hiljem lisan pildid,kui asi välja tuleb.
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....
Re: AZLK 2140 1987 a. TALUPOEG TALUJA
No loogiline ju on, et kui kivikaitse või põhjakaitsemastiksi laskmise püstoli düüs on värvipüstoli omast suurem, siis jääb ka pind struktuursem.TALUPOEG TALUJA kirjutas:
Nii. Ei taha siin uuemat tehnikat päris maha teha,kuid veneaegne püstol on ikka üleprahi. Olen kasutanud siin spetsiaalset kivikaitse püstolit,kuid ütlen nii,et see on paras s. häda. Pind jääb krobeline ja üldse vilets. Samas laenasin sõbralt veneaegse mingise püstoli,62 aasta oma. Tollel oli värvitopsik ülesse viidud. Vaat sellega sai lastud kivikaitset nii nagu värvi. Pind jäi sile,justnagu oleks värvitud. Ei tee vahetki. Originaalis on sellel püstolil värvivõtmine altpoolt. Düüs on räige auguga ja sellega saab lasta ka natuke paksemat värki. Sõber jalutas TAGADI laadal ja nägi sellist uut. Lasin tal selle kohe ära osta. 50 kr. maksis.
Asja mõte ongi võimalikult paks materjali pind tekitada kivilöökide vastu ja/või nende summutamiseks.
Aga seda trikki on enne ka tehtud, et krundipüstoliga (kui düüsi läbimõõt on näiteks 1,7 mm) kivikaitset lävekarpidele lastud. Värvipüstoli düüs(tavaliselt 1,4 mm) kipub selle moosiga ära ummistuma, kui lahustiga tiba vedelamaks ei tee.