2. leht 2-st

Re: Süüde aeg

Postitatud: 13 Okt 2020 22:23
Postitas sass
Kas ehk jagaja jalg on hoopis hamba võrra nihkes? See oleks palju loogilisem selgitus. Rihmarattad lähevad väntvõllile ainult ühes asendis, aga jagaja jalga on võimalik panna küll väga lihtsasti umbes täpselt niipalju mööda. Napilt käima saab, aga süüdet paika ei saa.

Re: Süüde aeg

Postitatud: 13 Okt 2020 23:29
Postitas hard0
Aga stroboskoobiga süüdet sättides ei ole ju vahet mis asendis on paigaldatud jagaja jalg. Jagaja jala hambumise asend ning jagaja enda asend on suhtelised ja üksteisest sõltuvad. Näiteks kui panen jagaja jala 2 hamba võrra valesti külge, siis mootori optimaalse süütehetke leidmiseks lihtsalt pean hiljem jagajat harjumuspärasest veidi teise asendisse keerama(mis nurga mõttes on just nö kahe hamba võrra), et stroboskoobi järgi vastav eelsüütenurk saada.

Re: Süüde aeg

Postitatud: 14 Okt 2020 14:23
Postitas sass
Kuni reguleerimismaad on piisavalt, siis tõesti, ei tohiks olla vahet, mis asendis on jalg. Aga ühte pidi (ei mäleta, kas päripäeva või vastupäeva üks hammas) paigaldades ei jäänud piisavalt ruumi, et süüdet õigeks reguleerida. Kui aga välk käib sälguga suhteliselt samal ajal, siis peab viga mujalt otsima (vaakum ei tohi olla küljes jagajal).

Süüte reguleerimisel stroboskoobiga on muidugi faktoreid veel - nimelt jagaja kaaluvihud ja vaakum. Kui auto käib tühikäigul ja vaakum on järgi, siis stroboga ei saagi enam panna esimesse märki. Enda autodel olen pannud umbes nii, et kui vaakum on küljes, siis tühikäigul u. 13-15 kraadi ÜSS-ist varasem ja u. 4000 pöörde juures 40 kraadi varasem. Sealjuures maksimaalne kraad tuleb kõigepealt paika panna, ei tohiks ta kuskil minna üle 40 kraadi. Minu autode puhul on tegu kontaktivaba süütega, NGK küünlad, Weber karbuss, lihvitud kaas - töötab päris hästi.

Re: Süüde aeg

Postitatud: 20 Okt 2020 22:21
Postitas 13piisab
sass kirjutas: Süüte reguleerimisel stroboskoobiga on muidugi faktoreid veel - nimelt jagaja kaaluvihud ja vaakum. Kui auto käib tühikäigul ja vaakum on järgi, siis stroboga ei saagi enam panna esimesse märki.
Ma ajasin neid märke taga muidugi ühendatud vaakumiga :)

Kõrva järgi ühendatud vaakumiga heaks keeratud tühikäigu puhul andis stroboskoop vaakumi lahtiühendamisel esimese märgi. Ehk õigesti lähenedes tehasele pretensioone ei ole :D