2. leht 2-st

Re: AZLK 2140 1976. Probleem elektrijuhtmetes

Postitatud: 28 Veebr 2021 20:09
Postitas ipi
Vaadates juhtmete jämedust, mis läheb generaatorist ampermeetrisse ja sealt edasi laadimisse, siis on tekkinud mul küsimus, (eriti võrreldes neid kaableid tänapäevaste sõidukite omadega) et kas need juhtmed kannatavad neist läbi käiva voolu välja ka? Kui plaan ka vähe võimsam generaator paigaldada, siis kas peaks need juhtmed jämedamate vastu välja vahetama.
Küsin, sest endal plaan paigaldada elektrivent ja el bensiinipump, ehk voolu tarbimine tõuseb.

Re: AZLK 2140 1976. Probleem elektrijuhtmetes

Postitatud: 01 Mär 2021 23:56
Postitas Edel
Ampermeetri asemel on mõtekas kasutada voltmeetrit (näiteks VAZ-2105 oma). Ampermeetri juhtmed ühendada kõik ühte punti kokku (muidu käib ampermeetrist vool lihtsalt läbi). Voltmeetri jaoks sobivad lihtsalt tavaline + ja - saab vedada kere küljest.

Re: AZLK 2140 1976. Probleem elektrijuhtmetes

Postitatud: 02 Mär 2021 16:47
Postitas 13piisab
Bensupumba võimsus on olematu, el vent tarbib küll.
Samas maksimumi määrab siiski aku laadimine: maksimaalseid ampreid näed tühja aku laadimisel. Muu kribu-krabu liitub, aga on väiksem.

Jäme dimensioneerimisreegel on 10A/mm2. Armatuuri jõudvad juhtmed on silma järgi 2..3mm2. Midagi enamat, kui originaalgeneraator ma sinna ei paneks. Kuigi julgemad mehed sõidavad niva generaatoritega jms-ga :)

Jätad generaatori vahetamata, on lollikindel - isiklikult eelistan nt tühja akuga masinat sellisele, mis on leekides. Aga selleks see ampermeeter ju ongi, et aku ootamatult tühjaks ei osutuks.

ega ampermeetri puudumine praktikas suur teema ole ja selles vaates käib ka edela viidatud nn poolkõva lähenemine voltmeetrina. Juhul, kui originaalsus pole oluline.