Eesti Moskvich Klubi

Tänane kuupäev 19 Okt 2021 23:34

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 13 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine
Autor Sõnum
PostitusPostitatud: 05 Aug 2015 20:46 
Kasutaja avatar

Liitunud: 04 Jaan 2014 21:45
Postitusi: 107
Asukoht: Tartu
Tervist!

Tekkis mossega sõitas selline probleem, et kui tuled sisse lülitada, näitab ampermeeter järsku -20 ehk siis tekib lühis kusagil. Visuaalselt pole näha kusagilt, et mõnel juhtmel isolatsioon oleks kahjustada saanud. Kust kohast alustada lühise otsimist? Enne ampermeetri vahetamist töötas kõik ilusti. Ehk panin midagi valesti kokku? Starteri pealt peaks tulema valge juhe ampermeetri miinus otsale ning teiselt otsast tuleb välja oranž, must ja üks valge musta isoleeriga üle tõmmatud juhe (minu mossel vähemalt on sedasi hetkel). Käima läheb ilusti ja sõidab ka ilma probleemideta. 4 tundi otsinud juba, et kus lühis on, aga minu mõistus enam peale ei hakka. Ehk mõni asjatunda oskab nõu anda.

_________________
Azlk 2140 Elite 1500 S 1976
IZ 2715 1992

Pilte minu tegemistest leiab siit: https://www.flickr.com/photos/138426639@N08/albums


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
PostitusPostitatud: 06 Aug 2015 10:19 
Kasutaja avatar

Liitunud: 21 Dets 2009 01:55
Postitusi: 2642
kui on nii suur lühis et sul -20 amprit näitab siis peaks kuskilt kaitsme läbi lööma, või on tõesti lühis kuskil suures süsteemis, ehk gene started jne kuni ampermeetrini... reeglina selline lühis peaks ikka mingite anomaaliatega ka välja lööma, näiteks proovi kui ta sul seda "lühist" näitab, kas mõni peavoolu juhe kuumaks läheb, samuti võid akut katsuda
Ampermeeter ise võib ka perses olla
ise olen üldse selle vahelt ära viskand


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
PostitusPostitatud: 06 Aug 2015 12:24 
Kasutaja avatar

Liitunud: 04 Jaan 2014 21:45
Postitusi: 107
Asukoht: Tartu
Sinna on tehtnud purunematud kaitsmed :D Need olid juba seal, kui ostsin selle. Ehk oleks targem sinna "traadikera" asemele üks traadiniit panna? Probleem algas sellest, et ampermeeter andis otsad ja ehitasin silla sinna vahele, et vool otse peale läheks. Siis kui aku peale panin, hakkas armatuuri alt sinist suitsu tulema. Esmalt avastasin, et üks tulede juhtmetest oli läbi kärsanud. See juhe, mis tuleb paremalt kaitsmeblokist süütelukku. Vahetasin ära selle aga kasu pole midagi, see juhe läheb ikka soojaks. Võtsin silla vahelt ära ja vahetasin ampermeetri ära ja sama jama. Täna siis uurin, kas mõni peavoolujuhe ka soojaks läheb.

_________________
Azlk 2140 Elite 1500 S 1976
IZ 2715 1992

Pilte minu tegemistest leiab siit: https://www.flickr.com/photos/138426639@N08/albums


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
PostitusPostitatud: 06 Aug 2015 19:32 
Kasutaja avatar

Liitunud: 07 Veebr 2009 23:15
Postitusi: 1759
Asukoht: Jüri,Harjumaa
Nii neid autosid maha põletataksegi. Igasugu naelad ja mündid kaitsmete asemel on suur ohumärk. Kaitsmed on ikka teatud eesmärki täitma pandud. Kui kusagil lühis tekib (või endal valesti ühendatud on), põleb kaitsmetraat lihtsalt läbi, igasugu jämedast metallist "kaitsmeasendused" aga mitte. Kui sellist jama näete, tasub see kohe ära likvideerida.
Sul võis neid juhtmeid rohkemgi ära sulada, aga sealt pundist seda alati ei näe. Suure tõenäosusega on mingi isolatsioonist vaba juhe vastu keret ja annab lühist. Võib olla ka, et mõni juhtmeots ei ole korralikult kinni. Mul tagus ka ükskord kaitset läbi. Tuli välja, et näidikuploki taga miinusjuhtme klemmi mutter oli lahti jooksnud.
Sul on mõtekas kõik ükshaaval üle vaadata, parem on armatuur üldse eest ära tõsta. Näidikuploki võid juhtmete külge jätta, endal hiljem lihtsam kokku panna. Paberil elektriskeemi olemasolu ei tee ka paha.
Edu!

_________________
Mosseomanik olen alates 1997a
Praegu selline http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/699699
Enne oli http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/263749
Moskvitši galerii http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/1109429


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
PostitusPostitatud: 06 Aug 2015 19:47 
Kasutaja avatar

Liitunud: 04 Jaan 2014 21:45
Postitusi: 107
Asukoht: Tartu
Katsmetel vahetan siis kohe need traadid ära. Ehk piisab ühest tavalisest vasktraadi kiust?
Elektriskeem oli ees ja ajasin näpuga järge, kus mingi juhe läheb. Ei jäänud enam muud üle, kui hakkasin järjest asju tagant ära võtma ja vaatasin, kas lühis ikka alles. Ring tõmbus koomale ning peagi oligi juba selge, et lühis on kusagil tagatulede juures. Selleks ajals oli juba armatuur välja võetud ja pool salongi igasugustest mattidest ja iluliistudest tühjaks tehtud :D Kuid viga oli nii lihtne, aga samas ka raske. pagasnikus oli mingi juhe lahti tulnud ja vastu keret seisnud. Proovisin, et isoleerisin selle juhtme ära ja selgus, et lühist pole enam. Ei tea küll, mis juhe see oli, aga panin selle kindlasse kohta, et enam lühisesse ei läheks. Panin siis kõik asjad kokku ja järjest kontrollisin, kas töötab ja kas pole lühises. Sain lõpuks kõik jupid oma koha peale ning siis selgus tõehetk... keerasin süüte sisse ning ampermeeter näitas kergelt miinustsese ainult :) ehk siis viga parandatud. Kõik tuled ja pirnid hakkasid ilusti tööle ja masin sõidab sama vingelt edasi, kui varem.
Suur aitäh teile!

_________________
Azlk 2140 Elite 1500 S 1976
IZ 2715 1992

Pilte minu tegemistest leiab siit: https://www.flickr.com/photos/138426639@N08/albums


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
PostitusPostitatud: 06 Aug 2015 21:42 
Kasutaja avatar

Liitunud: 21 Dets 2009 01:55
Postitusi: 2642
no mul endalgi neid traadikiude rohkem mõne kaitsme vahel, lihtsalt mõnest kohast käib rohkem voolu läbi ja vajab rohkem kiude. aga vaata ikka seda et see ristlõige seal kaitsmes jääks oluliselt väiksem ikka kui juhtmel endal, läbi põleb see koht kus ristlõige väikseim (tavaliselt)


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
PostitusPostitatud: 22 Veebr 2021 21:23 

Liitunud: 13 Okt 2013 09:11
Postitusi: 131
Asukoht: Saku-Laagri-Tallinn
Taaskasutan teemat: mul ampermeeter seni olnud ühendamata - oli kellaplokis kellelgi kunagi ära sulanud.
Selle skeemiga läheb ülejäänud kellaplokk värvide osas kokku ja armatuuri alt leiab ka skeemi värvide järgi ampermeetrile sobivad juhtmed (v.a. helesinine. Aga see pole ka tähtis juhe).
Leitud juhtmed on aga oma 2..3mm2 ristlõikega.
Kas tõesti käib kogu laadimisvool ampermeetrist läbi ehk siis need jämedad on õiged juhtmed? Ning ampermeetri "+" käib siis loogiliselt generaatori poole?
Pilt

_________________
Kollane 21406. Liigub harva - tahab hulka rohkem tähelepanu, kui muud sõidukid :)


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
PostitusPostitatud: 25 Veebr 2021 21:18 

Liitunud: 23 Juul 2018 22:03
Postitusi: 33
Asukoht: Lääne-Virumaa
Elektriskeemid siin http://mosseklubi.ee/skeemid/ aga kui ma elektriseeme õigesti oskan lugeda, siis käib kogu laadimisvool läbi ampermeetri jah.

_________________
IŽ 412


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
PostitusPostitatud: 28 Veebr 2021 12:32 
Kasutaja avatar

Liitunud: 19 Mai 2018 20:11
Postitusi: 277
Muud moodi ei saagi laadimisvoolu mõõta kui et kõik laadimisvool käib läbi amermeetri

_________________
Ainult nõrganärviline kontrollib mootoris õli


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
PostitusPostitatud: 28 Veebr 2021 18:09 

Liitunud: 13 Okt 2013 09:11
Postitusi: 131
Asukoht: Saku-Laagri-Tallinn
Martin2140 kirjutas:
Muud moodi ei saagi laadimisvoolu mõõta kui et kõik laadimisvool käib läbi amermeetri

Haridusminutid - suuri voolutugevusi mõõdetakse šunttakistust kasutades:
https://www.google.com/search?q=%C5%A1unttakistus

Mosu skeemil šunti ei ole ja kaablite ristlõiked ning ampermeetri ehitus ütlevad, et seda pole ka reaalsuses. Kuigi insenertehniliselt ilusam oleks, kui oleks.

Vastus on: jah, mosul käib kogu laadimisvool kellaplokist läbi.

_________________
Kollane 21406. Liigub harva - tahab hulka rohkem tähelepanu, kui muud sõidukid :)


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 13 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 12 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis

Otsi...:
cron
POWERED_BY
phpbb.ee 3.0.7