Diiselmootoriga Moskvitsid

Ei oska kolvirõngaid vahetada? Käigud ei lähe sisse?
Kasutaja avatar
Manks
Postitusi: 475
Liitunud: 18 Apr 2009 10:47
Asukoht: Võrumaa, Rõuge
Kontakt:

Diiselmootoriga Moskvitsid

Postitus Postitas Manks »

Pikka aega teadsin, et eestis on sõitmas mõned diiselmootoriga moskvitsid. Siiani arvasin, et diiselmootoreid on paigaldatud mudelitele 408 ja 426, mis on pruugituna toodud rootsist (aastatel 1967 - 1970). Väidetavalt on Võrumaal olnud isegi diiselmootoriga 426 parempoolse rooliga. Need masinad on kõik olnud perkins 4.107 ja 4.108 mootoriga, mida võib leida ka kombainide pealt. Tegemist ilma eelsüüteküünaldeta rasked mootorid, mida külmema ilma korral raske käivitada. Ise tean Võrumaal kahte diiselmootoriga 426 -t, ilmselt on neid meie maal rohkemgi.
Hommikul sattusin juhuslikult selle kataloogi peale: http://diauto.fi/ee/kataloog/varuosa/120517/
Kui seda soomlaste kataloogi uskuda, siis on AZLK mootorivalikusse sattunud ka FORDi mootorid. Oskab sellest keegi midagi rääkida? Siia teemasse ootan igasuguseid linke ja pilte diiselmootoriga moskvitsidest :beer
Vahetusfond:
http://varstu.planet.ee/mosse/vahetus/index.html
Siin lehel olevad osad on pakkuda vahetuskaubaks, võib pakkuda Moskvitsh 427, AZLK 412, GAZ 51 kui ka traktorite juppe.
Kasutaja avatar
TALUPOEG TALUJA
Postitusi: 1192
Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
Telefon: 56 95 60 13
Asukoht: Viljandimaa

Re: Diiselmootoriga Moskvitsid

Postitus Postitas TALUPOEG TALUJA »

Viljandimaal oli vähemalt kolmel Moskvitšil diiselmootor Perkins. Hetkel ei tea nende masinate käekäigust eriti rääkida,sest ei tundnud tol ajal eriti huvi. Üks neist oli 2140.
Kuna viimasel ajal tunnen tõsisemat huvi asja vasta,olen hakanud ka ise sama teemaga tegelema ja nii juba paari aasta jooksul. Siin-seal on veel selliseid Perkins mootoreid liikumas,mis omal ajal autodel peal olid. On tehtud isegi mitmeid pakkumisi....
Mis puutub sellise vanamalli mootori käivitamisse,ei ole asi väga hull. Vähemalt soojal ajal kargas käima nagu põrguline... :D Jutt halvast käivitusest on kindlasti tingitud varuosade puudulikust saadavusest tol kaugel ajal....saate aru vast isegi,milles brobleem oli. Mootorid olid üsna läbi sõidetud ja see oli vast põhiline põhjus. Mootor oli küllaltki vastapidav. Nagu need vanemad mootorid ikka. Ühe sellise auto omanikuga sai räägitud ja ta mainis,et peale 40 tuh. km. läbimist võis käigukasti maha kanda.... Kohapealt ära sõites ei olevat ka esimest käiku eriti vaja läinud,kuna jõupuudust polnud. Häda oli olnud müraga mis tikkus häirima. Ise ei oska kommenteerida aga kaubikul oleva Perkinsi mootori müra tekitab tõsist väsimust..... Kuna aga Moskvitšil mootor ees ja ka kubatuur väiksem.....peaks asi jääma taluvuse piiridesse.
Teen ettepaneku ja arvan,et ka teemaalgatajal pole selle vasta midagi. Kellel on olnud au sõita omalajal sellise Moskvitšiga millel Perkins 4.107 või 4.108 mootor,võiks lahkelt rääkida oma kogemustest ja juhtumistest.
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....:D
Kasutaja avatar
moskiito
Postitusi: 2880
Liitunud: 01 Veebr 2009 21:21
Asukoht: virtsu

Re: Diiselmootoriga Moskvitsid

Postitus Postitas moskiito »

need on nii vanad mootorid, pean silmas perkins 4.107 ja 4.108, et neile pakkutakse ainult remondi komplekte. Mootoreid ennast tehas enam ei müü paraku.
Tüüpiline tarbimisühiskond. Vahet pole, kui asi on vana, vahetame kogu kupatuse välja, mis siis et asi on korralik. Ei komentaari.
Kasutaja avatar
vootele
Postitusi: 189
Liitunud: 22 Dets 2009 14:06

Re: Diiselmootoriga Moskvitsid

Postitus Postitas vootele »

2141 müüdi ka Ford Orioni diisliga.
Kasutaja avatar
TALUPOEG TALUJA
Postitusi: 1192
Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
Telefon: 56 95 60 13
Asukoht: Viljandimaa

Re: Diiselmootoriga Moskvitsid

Postitus Postitas TALUPOEG TALUJA »

moskiito kirjutas:need on nii vanad mootorid, pean silmas perkins 4.107 ja 4.108, et neile pakkutakse ainult remondi komplekte. Mootoreid ennast tehas enam ei müü paraku.
Vana värk jah,aga õnneks ka Ebay,s on juppe pidevalt müügis. Saab ka osi tellida. Kas ka kõike,ei või väita. Aga millal viimased mootorid 4.108 tehti,ei tea kahjuks. Aga seda mootorit kasutati ja ka kasutatakse veel merediislina. Eks sellepärast veel juppidega kitsaks pole läinud.
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....:D
Kasutaja avatar
Manks
Postitusi: 475
Liitunud: 18 Apr 2009 10:47
Asukoht: Võrumaa, Rõuge
Kontakt:

Re: Diiselmootoriga Moskvitsid

Postitus Postitas Manks »

vootele kirjutas:2141 müüdi ka Ford Orioni diisliga.
Kas eestisse ka selliseid mudeleid kunagi sattunud?
Vahetusfond:
http://varstu.planet.ee/mosse/vahetus/index.html
Siin lehel olevad osad on pakkuda vahetuskaubaks, võib pakkuda Moskvitsh 427, AZLK 412, GAZ 51 kui ka traktorite juppe.
Kasutaja avatar
partnermosse
Postitusi: 1580
Liitunud: 04 Veebr 2009 13:08
Telefon: 58550555
Asukoht: Tallinn

Re: Diiselmootoriga Moskvitsid

Postitus Postitas partnermosse »

ALEKO 21413 Ford Orioni 1.3 D 43 kw mootoriga ja Eestis selliseid mina isiklikult pole näinud... :smokin
Pilt
Pilt
Pilt
Moskvich on masin, mis kestab! IŽ-412 IE (1989) ja AZLK 2140 (1987) omanik
2012, 2013, 2014 Eesti Moskvich Klubi suvesõidu vigursõidu I koht
No ja ajaga on saanud DAAZ karburaatorite remont ka hobiks :lol
Urukoer
Postitusi: 760
Liitunud: 07 Juun 2011 22:26

Re: Diiselmootoriga Moskvitsid

Postitus Postitas Urukoer »

Mis kuradi matsalka seal viimasel pildil tulemüürile on kleebitud?
Mingi isolatsiooni summutus matt :D
Kasutaja avatar
TALUPOEG TALUJA
Postitusi: 1192
Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
Telefon: 56 95 60 13
Asukoht: Viljandimaa

Re: Diiselmootoriga Moskvitsid

Postitus Postitas TALUPOEG TALUJA »

Tundub,et pean pisut asja värskendama. Mõned pildid siis Mosse diiselmootori küttepumbast:

Pilt

Pilt

Pilt

Pump sai viidud siis Oisu Diisel OÜ-sse ja sai kerge uuenduskuuri. Tulemustest on vara rääkida,sest ühtegi pauku pole veel kuskilt tulnud......
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....:D
Kasutaja avatar
mario
Postitusi: 378
Liitunud: 01 Aug 2010 00:02
Asukoht: Tartu-Jõgeva 55608255

Re: Diiselmootoriga Moskvitsid

Postitus Postitas mario »

Lucase rootorpump tundub olevat. Ehituselt sitaks lihtne, lahti võttes vist üldse ainult mingi 15-20 osa ongi..
võrreldes 80ndate Golf 2 diisli mehaanilise jaoturpumbaga, kui lahti võtsin jäi lauale 157 detaili.. :uhoh
siin siis mehaaniline VE mul töölaual tükkidena..
Pilt
Lucase oma on nagu paar legoklotsi selle kõrval. :P
Usun, et said tagasi töötava pumba, sest diisli õppejõud oli mul üks Oisu omanikest...
Vasta