Eesti Moskvich Klubi

Tänane kuupäev 31 Jaan 2023 01:24

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Foorumi reeglid


Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:

Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt

Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.

NB! AINULT MOSSED!!!



Tee uus teema Vasta teemale  [ 7 postitust ] 
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: AZLK 2138 1982 Riks
PostitusPostitatud: 22 Veebr 2022 23:22 

Liitunud: 25 Jaan 2022 21:27
Postitusi: 4
Tere!

Hakkan ka kirjutama siia oma mossest. Tegelik soov oli küll 407, kuid 2138 on esimeseks autoks kindlasti parem. Moskvichi olen juba väiksest peale soovinud, kui kuulsin, et vanaisa kogu elu mossedega sõitis ja isa esimene auto oli mosse.
Moskvich sain sünnipäevaks ja nüüd on aasta, et auto korda teha enne juhilubade saamist.Selle auto põhiliseks plussiks on kõva kere, ainus kehv koht on esisillatala. Uus tala on juba olemas ja läheb vahetusse. Mootor on jäänud originaaliks ehk 408 mootor. Alguses pidi mootor minema isa 401-le, aga kuna neid on alles suhteliselt vähe, jääb mootor originaaliks. Ülejäänud autot ei hakka originaali taastama.


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
 Teema pealkiri: Re: AZLK 2138 1982 Riks
PostitusPostitatud: 10 Mär 2022 19:44 

Liitunud: 25 Jaan 2022 21:27
Postitusi: 4
Jätkame teemat. Mossel sai tehtud õlivahetus ja selgus, et bensiin õliga segamini. Hetkel on lootus, et mootor on korras veel ja ei saanud suuri kahjustusi. Nädal hiljem oli õli tase tõusnud ja vedelamaks läinud. Silindrite surved olid korras, kuid bensiinipumba membraan lekkis. Arvatavasti sealt saigi bensiin õliga kokku. Uue membraani sain kauplusest Volga. Need olid küll millegi muu omad, aga andis parajaks teha. Mureks oli ka suur kütusekulu (osaliselt oli tingitud lekkivast kütusepumbast). Pidevalt kadus bensiin paagist ja selgus, et paagis on auk olnud ja seda parandati epoliimiga, mis nüüd paagi küljest lahti oli tulnud. Asenduseks leitud sillatala on ka juba värvitud. Vahetust ja korda tegemist vajavad veel suunatuled, lähi- ja kaugtuled, üks rehvidest, roolikarp, esiklaas, juhipoolne kolmnurk akna kinnitus, pingutada juhipoolne klaasi avamiseks mõeldud tross, keevitada või vahetada tuleb juhiuks ja kapott samuti tuleb keevitada ka uus väjalasketorustik. Suunatulede relee sai küll ostetud, aga tööle ei hakanud. Lähi- ja kaugtulede releed asendan ma praegu tänapäevastega, sest pole uusi originaale saada ja kunagi ei tea kas need ka töötavad. Roolikarp ja klaas on ka olemas ja ootavad vahetust. Remondi nimekiri on küll pikk, aga see oli pigem mõeldud ühe auto päästmisena. Ühel hetkel tulevad pildid ka, kui leian võimaluse nende lisamiseks.


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
 Teema pealkiri: Re: AZLK 2138 1982 Riks
PostitusPostitatud: 11 Mär 2022 07:17 
Kasutaja avatar

Liitunud: 19 Mai 2018 20:11
Postitusi: 318
Lähi ja kautulede releesid ära vahetama veel hakka. kuna nendel releedel väike tõenäosus et ei tööta siis väga ebatõenäoline et viga hoopis milleskis muus. Tavaline on tulede ümberlüliti roolisambal mille klemmid just seismisega enam kontakti ei anna. Kusjuures mina ütleks et need vene releed mis mossel peal on töökindlamad kui uued lääne releed.

_________________
Ainult nõrganärviline kontrollib mootoris õli


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
 Teema pealkiri: Re: AZLK 2138 1982 Riks
PostitusPostitatud: 17 Mär 2022 22:27 

Liitunud: 25 Jaan 2022 21:27
Postitusi: 4
Releed said vahetatud ja tuled põlevad nüüd. Releede vahetus tänapäevaste vastu sai tehtud, sest vanad olid roostes oksüdeerunud ja klemm küljest ära tulnud. Samuti ei olnud võimalik leida originaali ja kui kunagi peaksid releed läbi minema, siis uusi on lihtsam saada, kui oleks olnud võimalik, oleksin originaalid jätnud. Uute paigaldamisel midagi ära ei rikkund ja saab tagasi muuta. Isegi klemmid jätsin alles. Paak joodeti ka ära ja ootab puhastamist ja värvimist. Lõpetuseks üks vanem pilt autost.
Pilt


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
 Teema pealkiri: Re: AZLK 2138 1982 Riks
PostitusPostitatud: 19 Mär 2022 11:33 

Liitunud: 22 Mai 2010 21:29
Postitusi: 413
Ma üksaeg ostsin suure hurraaga omale PMkaubamajast portsu neid vanatüüpi-releesid, aga need on täiesti kohutava kvaliteediga. Sõidan siiani originaalsete nõuka-aegsete releedega.

_________________
AZLK 426(427) 1973
AZLK 2140 "Rallye" 1977


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
 Teema pealkiri: Re: AZLK 2138 1982 Riks
PostitusPostitatud: 02 Juul 2022 12:47 

Liitunud: 25 Jaan 2022 21:27
Postitusi: 4
Üle pikka aja jätkan teemat. Mosse on nüüdseks juppideks võetud ja varem kõvana näinud kere vajab keevitust. Kuigi palju on veel teha enne värvimist, on plaan saada auto valmis augusti alguses, et olla kohal klubi suvesõidul.
Hetkel on põhirõhk esisilla kokkupanemisel ja poolraamide puhastamisel ning värvimisel. Kuigi tuli välja auke mis tuleb parandada on suurem osa tehtud varem eelmiste omanikke poolt. Järgmise nädala lõpuks peab auto olema uuesti ratastel, muidu võib augustikuuse tähtaja unustada, sest juulikuust saan autoga tegeleda kolm nädalat.
Pilt
Selles kohas seisab auto siiani, kuid ühele küljele on keeruline ligi pääseda. Väljas auto ehitamine ongi üks põhjus miks ma seda projekti suvel teen. Lammutamine algas ise tegelikult juba aprilli lõpus, kuid jäi venima jahedate ilmade tõttu.
Pilt
Pilt ka sellest kui hull sillataala oli
Loomulikult on spetsialistid või mossedega kursis olevad inimesed märganud, et väljalaskeaasta on võibolla liiga uus ning kahjuks on selle mossega juhtunud nii nagu paljude vanade sõidukitega. Edasi võite ise mõelda.


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
 Teema pealkiri: Re: AZLK 2138 1982 Riks
PostitusPostitatud: 03 Juul 2022 06:33 
Kasutaja avatar

Liitunud: 19 Mai 2018 20:11
Postitusi: 318
Sillatala on ka kõver kui just keegi pole ise ratta külgkallet regullind. Mokitsal tehasest on positiivne külgkalle. Soojalt soovitan tähtaeg ära unustada ja teha masin üks kord ja korralikult. Igasuguse kiirustamisega pead pärast samas mahus töö ikka üle tegema. Muidugist siis on teine teema kui sa oled juba mitu korda mosset lahti kokku võtnud ning varem keevitusega tegelenud. Siis on võimalik ka töötunde kärpida aga siis peaks need iseenesest tulema.

_________________
Ainult nõrganärviline kontrollib mootoris õli


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 7 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 31 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis

Otsi...:
POWERED_BY
phpbb.ee 3.0.7