Eesti Moskvich Klubi

Tänane kuupäev 31 Jaan 2023 00:24

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Foorumi reeglid


Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:

Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt

Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.

NB! AINULT MOSSED!!!



Tee uus teema Vasta teemale  [ 46 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: AZLK 408 1973 Sm.Mossu
PostitusPostitatud: 21 Sept 2022 20:52 

Liitunud: 16 Sept 2021 20:30
Postitusi: 28
Tüütan ja otsin teie abi edasi....Jätkuks minu saagale ajab üks mure teist taga :D enda entusiasmist asju nokkida ja korda teha avastasin ühel hetkel, et kellade näidikus otsustasid õlirõhu, kurusenäidik ja mootoritemperatuuri näidik (näitab koguaeg 110) saba anda ning ükski neist ei toimi. Kütusenäidik tegi mingi hetk süütelukku keerates korraks ühe jõnksu kuid oli ka pärast seda kutu. Mootori temperatuuriandur töötab kindlasti, tean seda kuna eelneva omaniku paigaldatud lisa näidik toimib ilusti mootori soojenedes. Elektriskeemi vaadates, saan aru, et need kolm saavad kõik voolu läbi süüteluku? Oma tarkuses kui hakkasin huvi pärast süütelukku korraks eemaldama ja unustasin massi välja lülitada ning suutsin tekitada nii mõnegi sädeme. Siit ka küsimus, et kas see lühis võis midagi kellades saasi peksta ning kas nüüd on mul vaja uut näidukite paneeli või vajan uut süütelukku kuna kütuse näidik peaks aktiveeruma kolmandas astmes? Käivitub masin iseenesest nii nagu ikka, samas otsustas masin hakata meeletult lööke vahele jätna, tühikäigul on kõik ok kuid koormuse all hakkab täiesti suvalistel hetkedel julmalt vahele jätma, nii julmalt, et "oksendab" läbi õlifiltri korpuse õli kapotile. Loogika ütleb, et kui ma nüüd kuskil midagi läbi kärsatasin siis peaks mootori töö olema ebaühtlane koguaeg, mitte ainult koormuse all?


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
 Teema pealkiri: Re: AZLK 408 1973 Sm.Mossu
PostitusPostitatud: 22 Sept 2022 08:55 
Kasutaja avatar

Liitunud: 02 Veebr 2009 20:16
Postitusi: 797
Asukoht: Tartu
Tõenäoliselt kaitse läbi.Kontrollida tasub süütesüsteem üle,kontaktid jne.on juhtund et on kontaktid ära põletanud või kondekas läbi.

_________________
AZLK 2140 78a,AZLK 2140 76a,2xAZLK 2137 84a


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
 Teema pealkiri: Re: AZLK 408 1973 Sm.Mossu
PostitusPostitatud: 24 Sept 2022 18:27 

Liitunud: 16 Sept 2021 20:30
Postitusi: 28
marko kirjutas:
Tõenäoliselt kaitse läbi.Kontrollida tasub süütesüsteem üle,kontaktid jne.on juhtund et on kontaktid ära põletanud või kondekas läbi.


Nii, pärast pikki ja korduvaiod kaitsmete, juhtmete ja kõige muu kontrollimist, jõudsin ma vist peasüüdlaseni. Nagu näha, on läbi kärsanud starteri tõmberelee all olev juhe, samuti on see metallist plaat läinud valgeks ning on näha ka starteri peal sulanud juhtme plastikut. Seega ka küsimus, mis juhe see on seal? Parim lahendus eeldatavasti oleks uus relee panna? Ja kas uus relee tuleb koos antud juhtmega? Ning kas kellelgi oleks püakkuda uut releed? :D
Ning kas tõesti, starteri tõberelee mõjutab kuidagi mootori enda töötamist, nagu põhjustada puterdamist koormuse all?


Pilt


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
 Teema pealkiri: Re: AZLK 408 1973 Sm.Mossu
PostitusPostitatud: 24 Sept 2022 21:14 

Liitunud: 03 Sept 2013 18:28
Postitusi: 195
Asukoht: Iru küla
Tegemist on starteri peakaabliga mis on liigse käiamise tõttu liiga tuliseks läinud, vaja on sul ühte doonor starterit mille pealt vajalikud jupid võtta. Koormuse all puterdamist mõjutab pigem liiga varajane süüde või häälest ära karburaator.

_________________
Linnuvabriku garaaž


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
 Teema pealkiri: Re: AZLK 408 1973 Sm.Mossu
PostitusPostitatud: 01 Okt 2022 16:58 

Liitunud: 16 Sept 2021 20:30
Postitusi: 28
Tere taas,

sai siis uuritud ja möllatud. Kontrollisin jällegi kõik juhtmed üle. Timmisin ka süüte tunduvalt hilisemaks (0 peale), kuna eelmine aasta oli ülevaatuse ajaks heitgaaside jaoks vajlik timida süüdet varasemaks. Mootor töötab nüüd isegi paremini kui eelnevalt. Testsõidul puterdas ainult ühe korra, ülejäänud aja töötas mootor väga sujuvalt. Paranemine oli siis järelikult kas süüte momendis (kuigi kahtlen kuna selles midagi ei muutunud enne kui jamad hakkasid) või siis pigem antud pildil olevas juhtmes (alumine), mis peitub jagaja kaane all, antud juhe on päris räbal ja vasktraagi jupid kohati näha, viskasin katsetamise eesmärgin isoleerteibi ümber. Ehk siis probleemi lahendas 90% ulatuses kas süüte timmimine või selle juhtme isoleerimine. Seega ka täiendav küsimus, mis selle juhtme eesmärk on ja kas see võib lõhisega eelnimetatud probleemi tekitada? Ning millega seda hea oleks asendada, vaevalt et mingi suvalise juhtmejupiga, mis kuskil leidub?
Pilt


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
 Teema pealkiri: Re: AZLK 408 1973 Sm.Mossu
PostitusPostitatud: 23 Okt 2022 14:42 

Liitunud: 16 Sept 2021 20:30
Postitusi: 28
Vahepeal siis niipalju möödas, et mootor on otsutanud koostööd teha ja toimetada probleemideta. Samuti sai läbitud ülevaatus ning mossu jääb garaaži kuiva kevadet ootama :)


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 46 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 9 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis

Otsi...:
POWERED_BY
phpbb.ee 3.0.7