AZLK 408 1973 Sm.Mossu

Kirjuta oma mossest ja kommenteeri teiste omasid
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:

Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt

Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.

NB! AINULT MOSSED!!!
Sm.Mossu
Postitusi: 37
Liitunud: 16 Sept 2021 20:30

Re: AZLK 408 1973 Sm.Mossu

Postitus Postitas Sm.Mossu »

Tüütan ja otsin teie abi edasi....Jätkuks minu saagale ajab üks mure teist taga :D enda entusiasmist asju nokkida ja korda teha avastasin ühel hetkel, et kellade näidikus otsustasid õlirõhu, kurusenäidik ja mootoritemperatuuri näidik (näitab koguaeg 110) saba anda ning ükski neist ei toimi. Kütusenäidik tegi mingi hetk süütelukku keerates korraks ühe jõnksu kuid oli ka pärast seda kutu. Mootori temperatuuriandur töötab kindlasti, tean seda kuna eelneva omaniku paigaldatud lisa näidik toimib ilusti mootori soojenedes. Elektriskeemi vaadates, saan aru, et need kolm saavad kõik voolu läbi süüteluku? Oma tarkuses kui hakkasin huvi pärast süütelukku korraks eemaldama ja unustasin massi välja lülitada ning suutsin tekitada nii mõnegi sädeme. Siit ka küsimus, et kas see lühis võis midagi kellades saasi peksta ning kas nüüd on mul vaja uut näidukite paneeli või vajan uut süütelukku kuna kütuse näidik peaks aktiveeruma kolmandas astmes? Käivitub masin iseenesest nii nagu ikka, samas otsustas masin hakata meeletult lööke vahele jätna, tühikäigul on kõik ok kuid koormuse all hakkab täiesti suvalistel hetkedel julmalt vahele jätma, nii julmalt, et "oksendab" läbi õlifiltri korpuse õli kapotile. Loogika ütleb, et kui ma nüüd kuskil midagi läbi kärsatasin siis peaks mootori töö olema ebaühtlane koguaeg, mitte ainult koormuse all?
Kasutaja avatar
marko
Postitusi: 520
Liitunud: 02 Veebr 2009 20:16
Asukoht: Tartu

Re: AZLK 408 1973 Sm.Mossu

Postitus Postitas marko »

Tõenäoliselt kaitse läbi.Kontrollida tasub süütesüsteem üle,kontaktid jne.on juhtund et on kontaktid ära põletanud või kondekas läbi.
AZLK 2140 78a,AZLK 2140 76a,2xAZLK 2137 84a,izh412
Sm.Mossu
Postitusi: 37
Liitunud: 16 Sept 2021 20:30

Re: AZLK 408 1973 Sm.Mossu

Postitus Postitas Sm.Mossu »

marko kirjutas:Tõenäoliselt kaitse läbi.Kontrollida tasub süütesüsteem üle,kontaktid jne.on juhtund et on kontaktid ära põletanud või kondekas läbi.
Nii, pärast pikki ja korduvaiod kaitsmete, juhtmete ja kõige muu kontrollimist, jõudsin ma vist peasüüdlaseni. Nagu näha, on läbi kärsanud starteri tõmberelee all olev juhe, samuti on see metallist plaat läinud valgeks ning on näha ka starteri peal sulanud juhtme plastikut. Seega ka küsimus, mis juhe see on seal? Parim lahendus eeldatavasti oleks uus relee panna? Ja kas uus relee tuleb koos antud juhtmega? Ning kas kellelgi oleks püakkuda uut releed? :D
Ning kas tõesti, starteri tõberelee mõjutab kuidagi mootori enda töötamist, nagu põhjustada puterdamist koormuse all?


Pilt
irukas
Postitusi: 175
Liitunud: 03 Sept 2013 18:28
Telefon: 55 81 505
Asukoht: Iru küla

Re: AZLK 408 1973 Sm.Mossu

Postitus Postitas irukas »

Tegemist on starteri peakaabliga mis on liigse käiamise tõttu liiga tuliseks läinud, vaja on sul ühte doonor starterit mille pealt vajalikud jupid võtta. Koormuse all puterdamist mõjutab pigem liiga varajane süüde või häälest ära karburaator.
Linnuvabriku garaaž
Sm.Mossu
Postitusi: 37
Liitunud: 16 Sept 2021 20:30

Re: AZLK 408 1973 Sm.Mossu

Postitus Postitas Sm.Mossu »

Tere taas,

sai siis uuritud ja möllatud. Kontrollisin jällegi kõik juhtmed üle. Timmisin ka süüte tunduvalt hilisemaks (0 peale), kuna eelmine aasta oli ülevaatuse ajaks heitgaaside jaoks vajlik timida süüdet varasemaks. Mootor töötab nüüd isegi paremini kui eelnevalt. Testsõidul puterdas ainult ühe korra, ülejäänud aja töötas mootor väga sujuvalt. Paranemine oli siis järelikult kas süüte momendis (kuigi kahtlen kuna selles midagi ei muutunud enne kui jamad hakkasid) või siis pigem antud pildil olevas juhtmes (alumine), mis peitub jagaja kaane all, antud juhe on päris räbal ja vasktraagi jupid kohati näha, viskasin katsetamise eesmärgin isoleerteibi ümber. Ehk siis probleemi lahendas 90% ulatuses kas süüte timmimine või selle juhtme isoleerimine. Seega ka täiendav küsimus, mis selle juhtme eesmärk on ja kas see võib lõhisega eelnimetatud probleemi tekitada? Ning millega seda hea oleks asendada, vaevalt et mingi suvalise juhtmejupiga, mis kuskil leidub?
Pilt
Sm.Mossu
Postitusi: 37
Liitunud: 16 Sept 2021 20:30

Re: AZLK 408 1973 Sm.Mossu

Postitus Postitas Sm.Mossu »

Vahepeal siis niipalju möödas, et mootor on otsutanud koostööd teha ja toimetada probleemideta. Samuti sai läbitud ülevaatus ning mossu jääb garaaži kuiva kevadet ootama :)
Sm.Mossu
Postitusi: 37
Liitunud: 16 Sept 2021 20:30

Re: AZLK 408 1973 Sm.Mossu

Postitus Postitas Sm.Mossu »

Tere kevadet kõigile :)

aeg on jõudnud nii kaugele, et kevad on kohal ja ilmad viisakamad, seega sai võetud kätte käik garaaži, et teha eeltööd (talvel kogutud juppidega) mosse kallal. Sai õhutatud pidurid, ning välja vahetatud starter uue vastu. Auto käivitub nüüd nagu nalja ning elnevad mured näidikutega on ka lahenenud. Samas pidureid õhutama asudes avastasin enda õuduseks, et ilmselt on käigukast end täielikult tühjendanud seismise ajal, kuna autot veidi kallutades otsustas põhjakaitselt tulla kosena alla õli. Kontrollides kasti õlitaset ei näidanud õlipulk midagi. Sellest ka küsimus, mis õli sinna kasti kõige sobilikum on? Ning kas keegi oskab vihjata, mis tihend või simmer on läbi läinud, mis vajab vahetamist ning öelda selle jubina numbrit, enne kui ma hakkan kõike lahti lammutama? Ehk on mul isegi varudes midagi olemas.
Samuti otsustasin välja vahetada murenenud rooli (kuna sai kõrini pindudest käes), kuid tuli välja, et rool mille olin muretsenud oli tagant plaat veidi erinev kui vanal, vanal ei ole sellist vasest plaati ning puuduvad ka selle plaadi kinnituse jublakad, mis uue rooli puhul jäävad igale poole taha kinni kui rooli keerata. Seega, kas mul on mingi vale aastakäigu rool? Kas lahenduseks oleks kas leida uus sobiv suunatulekangi mehhanism, mis sobib selle rooiga või pean leidma ikkagi teise rooli?

Pilt

Edu kõigile enda vanakeste välja toomisel talveunest :)
Kasutaja avatar
stern100
Postitusi: 3332
Liitunud: 26 Juun 2009 09:27
Telefon: 56678989
Asukoht: Läänemaa, Palivere

Re: AZLK 408 1973 Sm.Mossu

Postitus Postitas stern100 »

Rooli tagumisi osasi annab ju ümber tõsta. Uuri neid kõrvuti veidi lähemalt ja saad aru. Muidugi pead leidma vastavad needid või siis kasutama hermetsi(ise paar korda hermetsi täppidega asja ära lahendanud ja kõik töötab.

Käigukastil ilmselt küljekaane o rõngas. Tagumise simmeri loik oleks maha tilkunud ning esimese kaudu ta ei saa kuivaks joosta seistes. Kaitse peal olevat õli nuusutasid ikka? Äkki oli hoopis mootoriõli ikka?
Ravimatu haigus nimega Moskvich. Hetkel 4 x 412 , 2715, 426E, 2126 pluss palju doonoreid.

Kokku omanud 115 erinevat mosset.

Hoiame mosse rallikultuuri elus!


Meie tegemised rallirajal
Ootame toetajaid meie tegemistele rallispordis!
Sm.Mossu
Postitusi: 37
Liitunud: 16 Sept 2021 20:30

Re: AZLK 408 1973 Sm.Mossu

Postitus Postitas Sm.Mossu »

Ümbertõstmise mõte tekkis endalgi aga kuna ma neetide teemal täielik võhik :D siis kartsin et kui midagi lammutama hakkan siis mul kaks kasutut rooli aga eks peab süvenema korra :)

Õli nuusutasin aga ega ma teda ei oska millestki muust eristada :D oli suht puhas ja selge õli. Mootori oma on mul üsna tume sees. Lisaks oli kas õlist tühi mis on piisav vihje vist :D

Eks homme uurin lähemalt.
stern100 kirjutas:Rooli tagumisi osasi annab ju ümber tõsta. Uuri neid kõrvuti veidi lähemalt ja saad aru. Muidugi pead leidma vastavad needid või siis kasutama hermetsi(ise paar korda hermetsi täppidega asja ära lahendanud ja kõik töötab.

Käigukastil ilmselt küljekaane o rõngas. Tagumise simmeri loik oleks maha tilkunud ning esimese kaudu ta ei saa kuivaks joosta seistes. Kaitse peal olevat õli nuusutasid ikka? Äkki oli hoopis mootoriõli ikka?
Sm.Mossu
Postitusi: 37
Liitunud: 16 Sept 2021 20:30

Re: AZLK 408 1973 Sm.Mossu

Postitus Postitas Sm.Mossu »

Tere jälle

vahepeal siis sai alt võetud põhjakaitse ning alt vaadates ei tundu, et kast lekkiks tagant, seal kõik ilus puhas. Küll aga oli väike auk alumisel pildil hooratta? katteplaadi all. Kas on võimalik, et sealt on leke pärit? Kas seal peaks midagi ees olema?

Küljekaane all, eeldan, et mõtlesid seda plaati, mis on näha esimesel pildil? O rõngas on seal katte all või mõtlesid kaane enda tihendit? Plaat oli iseenesest alt küll õline aga samas oli seda ka kogu kasti alune, et ei tea öelda, kas just seal midagi on lekkinud. Ei tahaks seda niisama lahti kiskuda, kuna ei tea, kas õnnestub leida asendust sinna :d

Vabandan kui küsimused on rumalad :D

Teiseks, mis paganama nelinurkset tööriista pean kasutama, et saada lahti käigukasti juurdelisamise korki ja väljalaske korki? KUi saaks õli j uurde lisada siis saaksin ehk selgusele kust õli seistes välja imbub.

Kokkuvõttena, võimalik, et on lekkied mitmest kohast :D

Pilt
Pilt
Vasta