Eesti Moskvich Klubi

Tänane kuupäev 12 Aug 2020 19:05

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Foorumi reeglid


Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:

Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt

Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.

NB! AINULT MOSSED!!!



Tee uus teema Vasta teemale  [ 28 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3
Autor Sõnum
PostitusPostitatud: 03 Veebr 2020 23:38 

Liitunud: 22 Mai 2010 21:29
Postitusi: 375
Seiklusministeeriumi talvekarika võistlussari on nüüd läbi. Saavutasime youngtimer klassis 5. koha.

Ehk siis üritustesari, milleks auto lööktööna valmis ehitasime on ühel pool. Üldises plaanis on tehniline pool küllaltki adekvaatne tänaseks ja puudusteks enamasti vaid vähemolulised vead. Lisaks tundub et ilmataat siiski sel talvel piisavalt külma ei tee, et jää peale autoga saaks.

Veel on plaanis võtta osa kindlasti vanatehnika seiklussõidust ja ühel hektel saab mossest ka kuni mõneks nädalaks igapäevasõiduk, kuna praegune igapäevaauto vajab veidi suuremat harutamist.

_________________
AZLK 426(427) 1973
AZLK 2140 "Rallye" 1977


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
PostitusPostitatud: 24 Veebr 2020 23:06 

Liitunud: 22 Mai 2010 21:29
Postitusi: 375
Talverallil ka esimest korda käidud. Pigem oli küll paras soparalli, kuid otsustasime sellest hoolimata minna kogemusi saama. Ise olen üritusega küllaltki rahul, kütust kulus ainult meeletult. Ei olnud aega võistlusmöllus karburaatorit ka sättima hakata. Kruusateed olid väga porised ja aukus, kuid õnneks mosse oma vedela vedrustusega sai seal hästi hakkama. Tehnika poole pealt pidas auto hästi ja legendi lugemine tuli ka üle ootuste hästi välja. Libastusime ristsõna lahendamisel ja sinna said nii mõnedki valed vastused, kuid esialgse info kohaselt paistab, et platseerusime lõpparvestuses üpris keskpaika.

Pilt
Foto: Pille Russi

_________________
AZLK 426(427) 1973
AZLK 2140 "Rallye" 1977


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
PostitusPostitatud: 30 Mär 2020 10:51 

Liitunud: 22 Mai 2010 21:29
Postitusi: 375
Ootamatult saabunud eriolukord on võimaldanud vaba aega rohkem garaažis veeta. Mosse sai alla suverehvid. Lisaks kakkusin lahti uksepolstrid ning lävepakukatted ja uhasin kõikvõimalikud nurgatagused Dinitrol ML õli täis. Lõpuks jõudsin ka pagasiruumi luugi tihendi paikaliimimiseni - nüüd on kõik ukse- ja luugitihendid uued.

Ees ootab ka reduktori vahetus - piruka ülekande asemele saab suveks superluksi kiire differ. Kuid enne on vaja kiire ülekande tigu ja taldrik vaja paigalda reduktorikorpusesse.

Hiljuti tõin autole ka logarid, mis ootavad ka paigaldamist.

_________________
AZLK 426(427) 1973
AZLK 2140 "Rallye" 1977


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
PostitusPostitatud: 30 Mär 2020 16:07 

Liitunud: 11 Juun 2018 17:05
Postitusi: 13
Kui reduktorit vahetama hakkad, siis igaksjuhuks osta rattalaagrid ja simmekad ka uued.
Sama kiire difri vahetus sai eile ette võetud aga muffigi.
Laagrid ka õhtal.


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
PostitusPostitatud: 26 Mai 2020 22:15 

Liitunud: 22 Mai 2010 21:29
Postitusi: 375
Logarite paigaldamist olen nüüd juba tükk aega edasi lükanud, ju talveks ikka ära paigaldan kui enne motivatsiooni peale ei tule. Küll aga olen tegelenud muude asjadega. Täna said auto külge purunenud pagasiluugivedrude asemel uued ja nüüd seisab luuk ka ilma kaika abita üleval. Samuti tõin karterikaitsme ja selle kohale käiva poripleki mootori eesosa alla. Karterikaitse tahab veidi painutamist ja tagumist, et eelnevad lahingvigastused likvideerida.

Samuti võtsin pulkadeks kontaktivaba jagaja ja puhastasin ning määrisin liikuvad detailid. Põhjus selleks oli kahtlaselt suur eelsüütenurga muutus pöörete tõstmisel. Jagaja sisemus oli plastiku ja metallipuru täis - tuli välja et miskipärast on pöörlev "katik" ära söönud osa Halli andurist. Asendasin anduri uuega ja reguleerisin selle paiknemist nii, et jagaja ikkagi "kontaktivabaks" jääks :)

Nädalavahetusel lõikasin vineerist välja ka uued uksepolstrite alused. Nimelt olemasolevad sooma papist alused olid niiskuse tõttu üpris otsas. Vineeri peale liimin tõenäoliselt tumehalli kõlarikasti katteriide. Uksepolstrite üldises formaadis läksin 2140e mõõdu pealt 412 mõõdu peale ja kasutan ka 412 polstri ülemisi pehmeid osasid.

_________________
AZLK 426(427) 1973
AZLK 2140 "Rallye" 1977


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
PostitusPostitatud: 29 Mai 2020 13:33 

Liitunud: 22 Mai 2010 21:29
Postitusi: 375
Uksepolstrid said valmis. Pildimaterjali ka:
Pilt

Vineeri katsin puitkonstruktsioonidele mõeldud lahustipõhise immutusvahendiga, et niiskuse mõju vähendada.
Pilt

Peale liimisin Noorest Tehnikust ostetud tumehalli kõlarikasti katteriide. Liimimiseks kasutasin Penosil spreiliimi. Liim toimis üllatavalt hästi, sest proovitükki andis ära kangutada lauajupi küljest. Samuti töötab see kontaktliim väga kiirelt ja pole palju ootamist, sest pärast liimiga katmist tuleb pinnad kokku suruda vähem kui minuti jooksul. Ülekeeratud servad kinnitasin klambripüstoliga.
Pilt
Pilt
Pilt

_________________
AZLK 426(427) 1973
AZLK 2140 "Rallye" 1977


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
PostitusPostitatud: 18 Juul 2020 16:13 

Liitunud: 22 Mai 2010 21:29
Postitusi: 375
Vahepeal pole väga suurt arengut toimunud. Kuna igapäevaauto oli mitu nädalat laiali võetud ja sai pisikese silla- ja veovõlli remondi ülevaatuse eel, oli asendusautoks mosse. Karburaator vajas vaid kerget puhastamist, mis kiirendusel ühe tühja koha ära kaotas. Kütusekulu sain pärast süüte ja karburaatori reguleerimist ilusti 9L/100km suurusjärku. Pikem ots sai sõidetud jaanipäeva paiku, kus tegin pea 600km sõidu Saaremaale ja tagasi. Võib öelda, et Mosseklubi suvesõidu peaproov :)

Tehnilise poole pealt hakkas Saaremaa reisi ajal endast teada andma siduri survelaager. See vajab nüüd lähiajal kontrollimist ja tõenäoliselt vahetust. Lisaks sellele oli autos pikka otsa tüütu sõita, kuna puudus raadio. Selle vea parandamiseks ostsin kasutatud A-373ME raadio ja ühendasin sinna külge UKV-FM konverteri, millega Eesti raadiojaamad ilusti kuuldavale tulid. Armatuuri kõlariavasse kohendasin ja kinnitasin kereliimiga ühe plastikust 6.5" kõlariadapteri. Kõlariks sai vanadest varudest Hertz DCX170.

Esmasel kasutamisel tuli välja, et raadio triivib valitud sageduselt mõneminutise kuulamisega ära. Antud probleemi lahendamiseks võtsin ette raadios elektrolüütkondensaatorite vahetuse ning paistab, et sellest oli abi.

Lõpetuseks käisin eelmine nädalavahetus veel ühte 20a põllu nurgas seisnud mosset lammutamas ja päästsin sealt ära käigukasti ning mootori.

_________________
AZLK 426(427) 1973
AZLK 2140 "Rallye" 1977


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
PostitusPostitatud: 31 Juul 2020 13:41 

Liitunud: 22 Mai 2010 21:29
Postitusi: 375
Pilt

Väike foto ka raadiolahendusest. Raadio taga olev lisakarp on FM-UKV konverter. Nüüdseks on ka selgeks saanud, et koos selle konverteriga on võimalik kuulata sagedusvahemikku ca 90-102MHz.

_________________
AZLK 426(427) 1973
AZLK 2140 "Rallye" 1977


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 28 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 8 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis

Otsi...:
POWERED_BY
phpbb.ee 3.0.7