AZLK 2140 "Rallye", 1977, hard0

Kirjuta oma mossest ja kommenteeri teiste omasid
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:

Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt

Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.

NB! AINULT MOSSED!!!
hard0
Postitusi: 358
Liitunud: 22 Mai 2010 21:29

Re: AZLK 2140 "Rallye", 1977, hard0

Postitus Postitas hard0 »

Tagumistele vedrukiikedele paigaldasin puksid juba ära. Eesmiste tikkpoltidega on vaja veel veidi võidelda, et need lahti saada.

Kepsud on kataloogikaup. Kuid tegelikult kõige suurem häda on neile vastavaid opeli saalesid leida. Minul sellesmõttes oli väga palju õnne, et kepsukaelad olid parasjagu nii palju kulunud, et olid opeli standardmõõdu tolerantsis. Selle kontrollisin lisaks mikromeetrile üle ka veel "Plastigauge" tüüpi ribadega. Kuid kui on vaja kaelad lihvida 0,25mm opeli remontmõõtu siis neid saalesid pole sisuliselt üldse võtta täna enam. Arvan et vaid tehasetellimus aitaks siin.
AZLK 426(427) 1973
AZLK 2140 "Rallye" 1977
hard0
Postitusi: 358
Liitunud: 22 Mai 2010 21:29

Re: AZLK 2140 "Rallye", 1977, hard0

Postitus Postitas hard0 »

Vahepeal olen tegelenud muude asjade kõrvalt ka interjööriga. Osaliselt roostes põhi sai seestpoolt traatkettaga puhastatud ning roostemuunduriga kaetud. Kõige selle selga sai pintsliga paksult must värv. Istmekronsteinid jm osad mis veel kollased on ja välja paistavad, pean ka mustaks värvima. Pole originaalsete kummimattide suur fänn ja seetõttu ostsin ehituspoest meetriga porivaipa ning lõikasin mosse jaoks parajateks tükkideks. Kummimatid jäävad reservi porise-lumise hooja tarvis.

Pilt
AZLK 426(427) 1973
AZLK 2140 "Rallye" 1977
hard0
Postitusi: 358
Liitunud: 22 Mai 2010 21:29

Re: AZLK 2140 "Rallye", 1977, hard0

Postitus Postitas hard0 »

Suvel sai kätte võetud ja see meeletult karterituulutuse kaudu tossav ja kohati kolme silindri peal töötav mootor maha tõstetud. Lahtivõtmisel leidsin kolmanda silindri kolvil mitmeks tükiks purunenud rõngad ja väljapõlenud rõngasooned. Lisaks sellele oli ühest kepsusaalest tükk eraldunud. Ime, et saalet ringi ei olnud tõmmanud ja õlirõhk oli võrdlemisi okei.

Pilt

Pilt

1.7L mootoriga plaanid veidi muutusid ja otsustasin selle mootori jätta universaali jaoks, seega asendusena tuli mõte "kiiresti" kokku lapata 1.5L-se mootori, kuna mul enamik osi selleks olemas. Varsti saab pool aastat mööda ja see "kiiresti tehtud" pole veel kokku saanud.

Kasutada oli mul selleks ca 2,5 mootori jagu kasutatud osi. Alustasin kasutatud 0,5mm rem. mõõdus raamkaelade ja 0,25mm rem. mõõdus kepsukaeladega väntvõlliga, mis kruvikuga mõõtes veel kenasti tolerantsis oli. Kaheteistkümnest standardkepsust valisin valisin välja neli kõige väiksema sõrmelõtkuga isendit. Kolvid samamoodi neli kõige korralikumat ning ilma tuntava ülemise randita hülsid.
Pärast hoonimist muidugi selgus, et ühel hülsil oli sees pikisoon, mida enne hoonimist palja silmaga ei olnud võimalik tuvastada. Asendushülsiga aitas välja Stern, tänud!

Pilt

Pilt

Sellega asi ei lõppenud - osade pesemisel tuli välja et ka ühel kolvil on seelikus pikimõra, mistõttu pidin ka selle välja vahetama. Kusjuures mõraga kolb oli teistest samast mootorist välja tulnud kolbidest 15 grammi raskem. Kolvirõngad said uued "Made in Russia"

Pilt

Kepsudel lihvisin siledaks varreosa küljed ja tasakaalustasin need köögikaalu abil. Kepsu alumise osa massi mõõtmiseks tehtud rakis ei olnud väga ideaalne, mistõttu seal mõõtmise korratavus kannatas seetõttu(3-4g varieerus). Kepsude kogumassid sain ühe grammi sisse kõik.

Pilt

Kaane osas sai ka veidi vaeva nähtud. Lasin maha lihvida 1,0mm mis peaks surveastmeks tegema Sigurindi raamatus oleva tabeli kohaselt kuskil 9,8:1. Ise täpsemalt mahtusid mõõtma ei hakanud. Kanaleid lihvisin ka veidi - ajasin kanalid kohakuti tihendiservaga ja silusin ära klapipesa ning kanali vahelised astmed. Ühtlasi lihvisin raadiusesse terava serva "short side radius" ehk siis kanali alumises osas lootusega, et õhk suudab seda pööret seal veidi paremini nüüd teha. Põlemiskambris ümardasin teravaid servasid, nagu näiteks küünlaava, mille serv üsna terav kipub olema. Nukkvõll sai vähekulunud standartne, klapivedrud standard, aga koos kergete duralumiiniumist klapitaldrikutega. Klapid on standardsed, peale soveldamise lihvisin taldrikuosale faasi(backcut), et parandada voolavust madalal klapitõusul.

Pilt

Kuna kaanest sai materjali maha lihvitud, tegin kolbidele ka klapisüvendid. Selleks kasutasin vana klappi, millele liimisin alla 40-se lihvpaberi. Selle abil sai kenasti ca 1mm süvendi tekitada, enne kui paber ära kulus.

Pilt

Pilt

Loomulikult said mootorisse uued rem. mõõdus saaled ja kõikvõimalikud tihendid. Nädalavahetusel testisin plastiliiniga ära ka klappide ja kolbide omavahelised kaugused. Tagantjärgi tarkusena väljalaskeklappide jaoks oleks võinud jätta kolbidesse süvendid tegemata, seal pole ohtu ka, et nad üksteisele liiga lähedale satuksid. Nüüd on veel kaas vaja lõplikult kinni pingutada ja hakata juba muid detaile mootori külge tagasi kinnitama.
AZLK 426(427) 1973
AZLK 2140 "Rallye" 1977
Vasta