Eesti Moskvich Klubi

Tänane kuupäev 30 Mai 2020 18:18

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Foorumi reeglid


Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:

Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt

Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.

NB! AINULT MOSSED!!!



Tee uus teema Vasta teemale  [ 26 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3
Autor Sõnum
PostitusPostitatud: 03 Veebr 2020 23:38 

Liitunud: 22 Mai 2010 21:29
Postitusi: 370
Seiklusministeeriumi talvekarika võistlussari on nüüd läbi. Saavutasime youngtimer klassis 5. koha.

Ehk siis üritustesari, milleks auto lööktööna valmis ehitasime on ühel pool. Üldises plaanis on tehniline pool küllaltki adekvaatne tänaseks ja puudusteks enamasti vaid vähemolulised vead. Lisaks tundub et ilmataat siiski sel talvel piisavalt külma ei tee, et jää peale autoga saaks.

Veel on plaanis võtta osa kindlasti vanatehnika seiklussõidust ja ühel hektel saab mossest ka kuni mõneks nädalaks igapäevasõiduk, kuna praegune igapäevaauto vajab veidi suuremat harutamist.

_________________
AZLK 426(427) 1973
AZLK 2140 "Rallye" 1977


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
PostitusPostitatud: 24 Veebr 2020 23:06 

Liitunud: 22 Mai 2010 21:29
Postitusi: 370
Talverallil ka esimest korda käidud. Pigem oli küll paras soparalli, kuid otsustasime sellest hoolimata minna kogemusi saama. Ise olen üritusega küllaltki rahul, kütust kulus ainult meeletult. Ei olnud aega võistlusmöllus karburaatorit ka sättima hakata. Kruusateed olid väga porised ja aukus, kuid õnneks mosse oma vedela vedrustusega sai seal hästi hakkama. Tehnika poole pealt pidas auto hästi ja legendi lugemine tuli ka üle ootuste hästi välja. Libastusime ristsõna lahendamisel ja sinna said nii mõnedki valed vastused, kuid esialgse info kohaselt paistab, et platseerusime lõpparvestuses üpris keskpaika.

Pilt
Foto: Pille Russi

_________________
AZLK 426(427) 1973
AZLK 2140 "Rallye" 1977


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
PostitusPostitatud: 30 Mär 2020 10:51 

Liitunud: 22 Mai 2010 21:29
Postitusi: 370
Ootamatult saabunud eriolukord on võimaldanud vaba aega rohkem garaažis veeta. Mosse sai alla suverehvid. Lisaks kakkusin lahti uksepolstrid ning lävepakukatted ja uhasin kõikvõimalikud nurgatagused Dinitrol ML õli täis. Lõpuks jõudsin ka pagasiruumi luugi tihendi paikaliimimiseni - nüüd on kõik ukse- ja luugitihendid uued.

Ees ootab ka reduktori vahetus - piruka ülekande asemele saab suveks superluksi kiire differ. Kuid enne on vaja kiire ülekande tigu ja taldrik vaja paigalda reduktorikorpusesse.

Hiljuti tõin autole ka logarid, mis ootavad ka paigaldamist.

_________________
AZLK 426(427) 1973
AZLK 2140 "Rallye" 1977


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
PostitusPostitatud: 30 Mär 2020 16:07 

Liitunud: 11 Juun 2018 17:05
Postitusi: 12
Kui reduktorit vahetama hakkad, siis igaksjuhuks osta rattalaagrid ja simmekad ka uued.
Sama kiire difri vahetus sai eile ette võetud aga muffigi.
Laagrid ka õhtal.


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
PostitusPostitatud: 26 Mai 2020 22:15 

Liitunud: 22 Mai 2010 21:29
Postitusi: 370
Logarite paigaldamist olen nüüd juba tükk aega edasi lükanud, ju talveks ikka ära paigaldan kui enne motivatsiooni peale ei tule. Küll aga olen tegelenud muude asjadega. Täna said auto külge purunenud pagasiluugivedrude asemel uued ja nüüd seisab luuk ka ilma kaika abita üleval. Samuti tõin karterikaitsme ja selle kohale käiva poripleki mootori eesosa alla. Karterikaitse tahab veidi painutamist ja tagumist, et eelnevad lahingvigastused likvideerida.

Samuti võtsin pulkadeks kontaktivaba jagaja ja puhastasin ning määrisin liikuvad detailid. Põhjus selleks oli kahtlaselt suur eelsüütenurga muutus pöörete tõstmisel. Jagaja sisemus oli plastiku ja metallipuru täis - tuli välja et miskipärast on pöörlev "katik" ära söönud osa Halli andurist. Asendasin anduri uuega ja reguleerisin selle paiknemist nii, et jagaja ikkagi "kontaktivabaks" jääks :)

Nädalavahetusel lõikasin vineerist välja ka uued uksepolstrite alused. Nimelt olemasolevad sooma papist alused olid niiskuse tõttu üpris otsas. Vineeri peale liimin tõenäoliselt tumehalli kõlarikasti katteriide. Uksepolstrite üldises formaadis läksin 2140e mõõdu pealt 412 mõõdu peale ja kasutan ka 412 polstri ülemisi pehmeid osasid.

_________________
AZLK 426(427) 1973
AZLK 2140 "Rallye" 1977


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
PostitusPostitatud: 29 Mai 2020 13:33 

Liitunud: 22 Mai 2010 21:29
Postitusi: 370
Uksepolstrid said valmis. Pildimaterjali ka:
Pilt

Vineeri katsin puitkonstruktsioonidele mõeldud lahustipõhise immutusvahendiga, et niiskuse mõju vähendada.
Pilt

Peale liimisin Noorest Tehnikust ostetud tumehalli kõlarikasti katteriide. Liimimiseks kasutasin Penosil spreiliimi. Liim toimis üllatavalt hästi, sest proovitükki andis ära kangutada lauajupi küljest. Samuti töötab see kontaktliim väga kiirelt ja pole palju ootamist, sest pärast liimiga katmist tuleb pinnad kokku suruda vähem kui minuti jooksul. Ülekeeratud servad kinnitasin klambripüstoliga.
Pilt
Pilt
Pilt

_________________
AZLK 426(427) 1973
AZLK 2140 "Rallye" 1977


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 26 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 9 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis

Otsi...:
POWERED_BY
phpbb.ee 3.0.7