7. leht 12-st

Re: IŽ 412 1.7i 1978 Härra Erko

Postitatud: 21 Mai 2020 15:13
Postitas Härra Erko
Salongiradikas nii võimas et jahutab sõites maha?
No täitsa tavaline mosse radikas nii salongis kui ka ees.
Muidugi võib proovida ju salongiradika kinnikeeramist, aga tõenäoliselt on probleem ikka mujal. Viskasin korraks papitüki pooleldi radika ette, paremaks läks, aga 90-ga sõites ikka jahtus maha

Re: IŽ 412 1.7i 1978 Härra Erko

Postitatud: 24 Mai 2020 20:15
Postitas Härra Erko
Veel ühte probleemi olen täheldanud, nimelt iga kord pean gaasiklapi andurit kalibreerima, sest kalibreering millegipärast muutub. Veel ei tea, kas viga on gaasiklapis või juhtmestikus, aga eks ma kontrollin järgi, kui aega saan

Re: IŽ 412 1.7i 1978 Härra Erko

Postitatud: 27 Mai 2020 23:05
Postitas Härra Erko
Avastasin veel ühe probleemi, nimelt ma olen täielik idioot, kellel vahepeal vist puudub loogiline mõtlemine. Otsisin viga, miks temperatuur maanteel alla langeb, vahetasin termostaati ja toppisin katsetuseks pappi radika ette. Krt, selle peale oleks pidanud mõtlema, et miks ma aju jaoks temperatuurianduri suurde jahutusvedeliku ringi ühendasin...

Njamh, kokkuvõttes lugu selline, kuna ma sisselaset ehitades ikka päris kõike arvesse ei võtnud, selgus et temperatuuriandur oma õigesse pesasse ei mahu. No sitta kah, niikuinii kavatsesin kasutada Sierra andurit, mis juba olemas oli, aga too ka ei mahtunud sinna pesasse. Panin siis anduri veepumba taha, aga seal soojenes andur koos suure ringiga. Nüüd lõpuks avastasin, mis ma teinud olin ja proovisin probleemi lahendada, "lõikasin" termostaadi korpuses oleva pesa keeret sügavamaks, et temp andur sügavamale sisse keerata. Lõikasin oli jutumärkides, sest lõikamiseks kasutasin samasuguse koonuskeermega polti, millele lõikasin rellakaga sälgud sisse. Mõtlesin, et kannatab ju kasutada ka mosse enda andurit, pean lihtsalt arvutis väärtused õigeks kalibreerima.

No ja siis ma õppisin jälle midagi uut Moskvichi kohta, nimelt ei kasutata sellel tänapäeval kasutatavat NTC tüüpi andurit, millel takistus väheneb temperatuuri suurenedes, vaid hoopis termo bimetall andurit(TM101), mille tööpõhimõttele ma pihta ei saanudki. Õppisin ma google translate kasutades vene foorumitest niipalju, et saan siia asemele panna TM100 anduri, mis töötab veidi tänapäevasemalt ja mida ma loodetavasti suudan ajule selgeks õpetada :)

Re: IŽ 412 1.7i 1978 Härra Erko

Postitatud: 27 Mai 2020 23:13
Postitas Härra Erko
Kui keegi suudab mulle ära seletada TM101 anduri ning näidiku tööpõhimõtte, oleksin väga tänulik :)

Re: IŽ 412 1.7i 1978 Härra Erko

Postitatud: 28 Mai 2020 06:18
Postitas Martin2140
Väga lihtne. Sinul on vaja NTC tüüpi andurit mille takistus väheneb temp tõustes. Mossel on aga PTC andur mille takistus suureneb temp tõustes.
Pilt
Selle pärast liiguvad tänapäevastel autodel temp näidikud nulli kui süüde on väljas. Mossel liigub aga hoopis 120 peale vastupidise anduri tõttu.

Re: IŽ 412 1.7i 1978 Härra Erko

Postitatud: 28 Mai 2020 11:14
Postitas hard0
TM-100 ja TM-106 graafikud on ka täiesti kättesaadavad.
Pilt

TM-106 on levinud VAZ autodel, kuid sealne keere ei sobi mossele. Küll aga paistab, et sellest on sobiva keermega variant mossele, kui otsida Gazeli temp. andurit.
http://www.avtoslayd.by/catalog/datchik ... y-jidkosti

Re: IŽ 412 1.7i 1978 Härra Erko

Postitatud: 28 Mai 2020 12:28
Postitas Härra Erko
Tänan vastuste eest, see TM100 graafik tuleb kindlasti kasuks, kuid ootasin just mosse originaalsele TM101 tööpõhimõttele vastust. Süüte sisse pannes antakse andurile ergutus 12v, anduri sees on bimetall ja mingi klapp vms, millest ma täpselt aru ei saa. Martin2140, TM101 ei ole ju PTC, anduri enda takistus on sõltumata temperatuurist konstantne.

Re: IŽ 412 1.7i 1978 Härra Erko

Postitatud: 17 Juun 2020 19:45
Postitas Härra Erko
Nonii,

vahetasin anduri ära ja kalibreerisin, üks probleem lahendatud ja uus probleem juurde tekitatud, jeeiii :lol

Nimelt sel hetkel kui elektri vent sisse lülitub, hakkab anduri näit Tunerstudio programmis täiega segast peksma, st et ventilaatori töösolek häirib millegipärast anduri tööd. Niimoodi seda jätta kohe kindlasti ei saa, sest näit peksab segast just ülespoole, seega ei lülitu ventilaator enam üldse välja.

Juba mõtlen, et peaks veepumba külge tiiviku tagasi keerama js asi moos, pole vajagi seda elektrilist värki sinna :D

Re: IŽ 412 1.7i 1978 Härra Erko

Postitatud: 25 Aug 2020 16:55
Postitas Härra Erko
Kollase mossega ei ole eriti olnud aega ja ka viitsimist tegeleda, pigem keskendusin rohkem rannavõrkpalli mängimisele see suvi :) Aga nüüd on suve lõpp käes ja on aeg tegutsema hakata, aga endiselt mitte kollase 412, vaid millegi hoopis uuega.

Nimelt viisid tervisemured mind 2018. aasta lõpus haiglasse ja seal puhusin juttu oma palatikaaslasega, 90-aastane, õppis omal ajal füüsikat jne. Rääkisin talle oma teisest haigusest, mossehaigusest :D Ja tuli välja, et tal on üks moskvich garaažis, millele ta 1970. aastal ostuloa sai. Aga alati oli keegi staatuselt kõrgem härra, kes eelisjärjekorras tema
asemel moskvichi sai osta. Mosse tõi ta lõpuks koju 1980. aastal, punane kombi, musta esivõre ja kroomsangadega. 2004 ostis ta endale teise auto ja mosse lükati garaaži nurka seisma, kuni minuga kohtumiseni. Ühesõnaga sain endale tasuta kombi.

Mõni pilt äratoomisest:
Pilt
Pilt

Re: IŽ 412 1.7i 1978 Härra Erko

Postitatud: 25 Aug 2020 17:16
Postitas Härra Erko
Kombi teemal veel veidi, nimelt oli aastaid tagasi härral käinud vargad ja lisaks muudele asjadele olid ära virutatud auto dokumendid. Uute dokumentide tegemise idee mulle ei meeldinud, 192€ on suur raha ju :)

Läksime arki ja uurisime järgi, veidi kõhklevalt saadeti meid esmase registreerimise angaari ja pika ootamise peale saime jutule, seletasime ära, mis oli juhtunud, vanahärra täitis hunniku pabereid ning saime tagasi arki teenindusse minna, seal kirjutasime müügilepingu ja mulle trükiti uued dokumendid, autot ette ei pidanudki näitama :beer