Eesti Moskvich Klubi

Tänane kuupäev 12 Aug 2020 18:38

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Foorumi reeglid


Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:

Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt

Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.

NB! AINULT MOSSED!!!



Tee uus teema Vasta teemale  [ 68 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Autor Sõnum
PostitusPostitatud: 21 Mai 2020 15:13 

Liitunud: 20 Juul 2015 20:20
Postitusi: 69
Tsiteeri:
Salongiradikas nii võimas et jahutab sõites maha?

No täitsa tavaline mosse radikas nii salongis kui ka ees.
Muidugi võib proovida ju salongiradika kinnikeeramist, aga tõenäoliselt on probleem ikka mujal. Viskasin korraks papitüki pooleldi radika ette, paremaks läks, aga 90-ga sõites ikka jahtus maha

_________________
Mis on hullem kui loll? Eks ikka sihikindel loll ;)


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
PostitusPostitatud: 24 Mai 2020 20:15 

Liitunud: 20 Juul 2015 20:20
Postitusi: 69
Veel ühte probleemi olen täheldanud, nimelt iga kord pean gaasiklapi andurit kalibreerima, sest kalibreering millegipärast muutub. Veel ei tea, kas viga on gaasiklapis või juhtmestikus, aga eks ma kontrollin järgi, kui aega saan

_________________
Mis on hullem kui loll? Eks ikka sihikindel loll ;)


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
PostitusPostitatud: 27 Mai 2020 23:05 

Liitunud: 20 Juul 2015 20:20
Postitusi: 69
Avastasin veel ühe probleemi, nimelt ma olen täielik idioot, kellel vahepeal vist puudub loogiline mõtlemine. Otsisin viga, miks temperatuur maanteel alla langeb, vahetasin termostaati ja toppisin katsetuseks pappi radika ette. Krt, selle peale oleks pidanud mõtlema, et miks ma aju jaoks temperatuurianduri suurde jahutusvedeliku ringi ühendasin...

Njamh, kokkuvõttes lugu selline, kuna ma sisselaset ehitades ikka päris kõike arvesse ei võtnud, selgus et temperatuuriandur oma õigesse pesasse ei mahu. No sitta kah, niikuinii kavatsesin kasutada Sierra andurit, mis juba olemas oli, aga too ka ei mahtunud sinna pesasse. Panin siis anduri veepumba taha, aga seal soojenes andur koos suure ringiga. Nüüd lõpuks avastasin, mis ma teinud olin ja proovisin probleemi lahendada, "lõikasin" termostaadi korpuses oleva pesa keeret sügavamaks, et temp andur sügavamale sisse keerata. Lõikasin oli jutumärkides, sest lõikamiseks kasutasin samasuguse koonuskeermega polti, millele lõikasin rellakaga sälgud sisse. Mõtlesin, et kannatab ju kasutada ka mosse enda andurit, pean lihtsalt arvutis väärtused õigeks kalibreerima.

No ja siis ma õppisin jälle midagi uut Moskvichi kohta, nimelt ei kasutata sellel tänapäeval kasutatavat NTC tüüpi andurit, millel takistus väheneb temperatuuri suurenedes, vaid hoopis termo bimetall andurit(TM101), mille tööpõhimõttele ma pihta ei saanudki. Õppisin ma google translate kasutades vene foorumitest niipalju, et saan siia asemele panna TM100 anduri, mis töötab veidi tänapäevasemalt ja mida ma loodetavasti suudan ajule selgeks õpetada :)

_________________
Mis on hullem kui loll? Eks ikka sihikindel loll ;)


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
PostitusPostitatud: 27 Mai 2020 23:13 

Liitunud: 20 Juul 2015 20:20
Postitusi: 69
Kui keegi suudab mulle ära seletada TM101 anduri ning näidiku tööpõhimõtte, oleksin väga tänulik :)

_________________
Mis on hullem kui loll? Eks ikka sihikindel loll ;)


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
PostitusPostitatud: 28 Mai 2020 06:18 
Kasutaja avatar

Liitunud: 19 Mai 2018 20:11
Postitusi: 254
Väga lihtne. Sinul on vaja NTC tüüpi andurit mille takistus väheneb temp tõustes. Mossel on aga PTC andur mille takistus suureneb temp tõustes.
Pilt
Selle pärast liiguvad tänapäevastel autodel temp näidikud nulli kui süüde on väljas. Mossel liigub aga hoopis 120 peale vastupidise anduri tõttu.

_________________
Ainult nõrganärviline kontrollib mootoris õli


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
PostitusPostitatud: 28 Mai 2020 11:14 

Liitunud: 22 Mai 2010 21:29
Postitusi: 375
TM-100 ja TM-106 graafikud on ka täiesti kättesaadavad.
Pilt

TM-106 on levinud VAZ autodel, kuid sealne keere ei sobi mossele. Küll aga paistab, et sellest on sobiva keermega variant mossele, kui otsida Gazeli temp. andurit.
http://www.avtoslayd.by/catalog/datchiki/tm-106-11-datchik-temperaturyi-ohlajdayuschey-jidkosti

_________________
AZLK 426(427) 1973
AZLK 2140 "Rallye" 1977


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
PostitusPostitatud: 28 Mai 2020 12:28 

Liitunud: 20 Juul 2015 20:20
Postitusi: 69
Tänan vastuste eest, see TM100 graafik tuleb kindlasti kasuks, kuid ootasin just mosse originaalsele TM101 tööpõhimõttele vastust. Süüte sisse pannes antakse andurile ergutus 12v, anduri sees on bimetall ja mingi klapp vms, millest ma täpselt aru ei saa. Martin2140, TM101 ei ole ju PTC, anduri enda takistus on sõltumata temperatuurist konstantne.

_________________
Mis on hullem kui loll? Eks ikka sihikindel loll ;)


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
PostitusPostitatud: 17 Juun 2020 19:45 

Liitunud: 20 Juul 2015 20:20
Postitusi: 69
Nonii,

vahetasin anduri ära ja kalibreerisin, üks probleem lahendatud ja uus probleem juurde tekitatud, jeeiii :lol

Nimelt sel hetkel kui elektri vent sisse lülitub, hakkab anduri näit Tunerstudio programmis täiega segast peksma, st et ventilaatori töösolek häirib millegipärast anduri tööd. Niimoodi seda jätta kohe kindlasti ei saa, sest näit peksab segast just ülespoole, seega ei lülitu ventilaator enam üldse välja.

Juba mõtlen, et peaks veepumba külge tiiviku tagasi keerama js asi moos, pole vajagi seda elektrilist värki sinna :D

_________________
Mis on hullem kui loll? Eks ikka sihikindel loll ;)


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 68 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 3, 4, 5, 6, 7

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 31 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis

Otsi...:
POWERED_BY
phpbb.ee 3.0.7