Eesti Moskvich Klubi

Tänane kuupäev 31 Jaan 2023 00:30

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Foorumi reeglid


Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:

Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt

Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.

NB! AINULT MOSSED!!!



Tee uus teema Vasta teemale  [ 2413 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 237, 238, 239, 240, 241, 242  Järgmine
Autor Sõnum
PostitusPostitatud: 05 Veebr 2022 15:58 

Liitunud: 04 Veebr 2022 15:44
Postitusi: 1
Ma lihtsalt armastan seda autot! Suurepärane häälestus


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
PostitusPostitatud: 06 Veebr 2022 10:52 
Kasutaja avatar

Liitunud: 26 Juun 2009 09:27
Postitusi: 3934
Asukoht: Läänemaa, Palivere
Tõin kadunud Einari juurest kogu ta lao ära, sh terve ports igasuguseid vene autode plekke ja 4 pika kastiga mosset. Kaks mosset jõudsin koju tassida, nr 98 ja 99 siis. Dokke pole aga saaks kergelt eluloomadeks teha, vajalikud kohad pritsitud. Mõlemad huvikorral müüa.

Pilt

Pilt

_________________
Ravimatu haigus nimega Moskvich. Hetkel 4 x 412 , 2715, 426E, 2126 pluss palju doonoreid.

Kokku omanud 109 erinevat mosset.

Hoiame mosse rallikultuuri elus!


Meie tegemised rallirajal
Ootame toetajaid meie tegemistele rallispordis!


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
PostitusPostitatud: 25 Veebr 2022 10:15 
Kasutaja avatar

Liitunud: 26 Juun 2009 09:27
Postitusi: 3934
Asukoht: Läänemaa, Palivere
Eelmainitud kastikad juba uute omanike käes.

Vahepeal sai toodud mosse nr 100 ka, tavaline uuem 412.

Ja 426 teemal:
Toimetame siis kui aega üle jääb. Hetkel vaja veel uksed eemaldada ning siis liivapritsi.

Aga natuke mootori teemal.

Kes teab siis originaalis on 412 mootor 1,5L( 82mm kolb ja 70mm vänt). Olen ise teinud samale plokile 1,6-1,7-1,8-1,9-2.0-2,1L. Kokku vist juba ca 100 412 mootorit tehtud... Nüüd siis kord 2,3L käes.
Silmaringi infoks et tehasest tehti seeriatootmisena palju erinevaid mootoreid: 1,5-1,7-1,8-2,0L. Lõpus tuli ka pritsega mootoreid. Koodid vastavalt 3317, 3318, 3320, 248 jne.

Kolbe tuli tehasest( Null mõõt siis ) 82, 85 ja 88mm.
Väntvõlle tuli tehasest siis selliste käikudega: 70, 75 ja 80mm. Markeeringud vastavalt 412, 3317, 3318.

Minul õnnestus hankida venemaalt markeerimata eksperimentaalväntvõll, mille käik on 85mm. Kuna vene ajast üks plokk alles kus olid hülsi pesad juba suured, sai mõeldud mis teha. Volga hülssidest tehtud mosse plokki sobivad hülsid ning peale veidikest uurimist selgus, et 85mm väntvõlli käiguga ja 92mm kolvi mõõduga saab kasutada volga zmz-406 mootori kolbe. Tähendab et sõrm on sama mis mossel - 22mm ning mosse kepsu pikkusega, 85mm väntvõlli käiguga jääb kolb täpselt hülsiga tasa. Lisaks teflonkattega, mis aitab vältida piston scuff´i. Jah, muidu on mossel küll sfäärilised kolvid ja kaotame praegu surveastmes kõvasti, kuid see mootor on just esimene katsetamine sellise kubatuuriga. Natuke kompenseerime kaanega, kui vaja siis keevitame kasvõi põlemiskambrit täis. Kepsud jäävad praegu ka mosse enda omad. Hiljem saab alati Opeli sepiskepsu panna nagu rallikal tegin.
Jahutussärkide kaaned tulevad suuremad, alumiiniumist. Veepumba rihmaratas pisike, alumiiniumist jne.

Pilt

Kõiki peensuseid ei jaksa kirja panna, kel huvi see saab küsida.

Plokikaaned tulid tehasest 412, 331 ja 248 koodidega. Siia panen 248 kaane, millel on 2mm suurem sisselaskeklapp kui 412 ja 331 kaantel.

_________________
Ravimatu haigus nimega Moskvich. Hetkel 4 x 412 , 2715, 426E, 2126 pluss palju doonoreid.

Kokku omanud 109 erinevat mosset.

Hoiame mosse rallikultuuri elus!


Meie tegemised rallirajal
Ootame toetajaid meie tegemistele rallispordis!


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
PostitusPostitatud: 27 Mär 2022 08:36 
Kasutaja avatar

Liitunud: 26 Juun 2009 09:27
Postitusi: 3934
Asukoht: Läänemaa, Palivere
Kõik peale katuse ja sildade pritsitud. Eriline osa ehk tagumik on heas seisus peale nö põlle osa. Õnneks selle saab sedaani põllest ka teha.
Kapotiall kaks auku ja esiraamid silla juurest läbi nagu neil ikka kombeks on.
Karbid vahetatud ja tundub et need jätan alles ka. Põhi tuleb enamuses välja vahetada nii salongis kui pagassis.

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

_________________
Ravimatu haigus nimega Moskvich. Hetkel 4 x 412 , 2715, 426E, 2126 pluss palju doonoreid.

Kokku omanud 109 erinevat mosset.

Hoiame mosse rallikultuuri elus!


Meie tegemised rallirajal
Ootame toetajaid meie tegemistele rallispordis!


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
PostitusPostitatud: 28 Mär 2022 18:59 
Kasutaja avatar

Liitunud: 26 Juun 2009 09:27
Postitusi: 3934
Asukoht: Läänemaa, Palivere
Kaua kadunud olnud suvemosse ka varsti rivis tagasi

Pilt

_________________
Ravimatu haigus nimega Moskvich. Hetkel 4 x 412 , 2715, 426E, 2126 pluss palju doonoreid.

Kokku omanud 109 erinevat mosset.

Hoiame mosse rallikultuuri elus!


Meie tegemised rallirajal
Ootame toetajaid meie tegemistele rallispordis!


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
PostitusPostitatud: 03 Mai 2022 06:05 
Kasutaja avatar

Liitunud: 26 Juun 2009 09:27
Postitusi: 3934
Asukoht: Läänemaa, Palivere
426 seisab, pole aega.

Rallikat sätime Rapla ralliks.

Heleroheline peaaegu valmis!

Pilt

Pilt

_________________
Ravimatu haigus nimega Moskvich. Hetkel 4 x 412 , 2715, 426E, 2126 pluss palju doonoreid.

Kokku omanud 109 erinevat mosset.

Hoiame mosse rallikultuuri elus!


Meie tegemised rallirajal
Ootame toetajaid meie tegemistele rallispordis!


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
PostitusPostitatud: 11 Mai 2022 15:01 
Kasutaja avatar

Liitunud: 26 Juun 2009 09:27
Postitusi: 3934
Asukoht: Läänemaa, Palivere
Nr 104 on 2137, mis läheb varuosadeks.


426 kohta:

Esimesed raamid vajasid juhipoolt sillatala juurest keevitust, samuti juhipoolne lanseron. Need tehtud siis sai kogu esiosa ära tuisatud ja ka uus esisild alla pandud.
Trummelpidurite asemel tulevad ketaspidurid. Ilma pidurivõimuta , st täpselt sama süsteem nagu mu rallikal, et saaks ralli ajal kõike kohe 1:1 ringi lapata, kui vajadus peaks tekkima. Vedrud mosse enda omad aga põllumajanduslikud. Amortideks Bilstein B6 Rally.

Pilt

Pilt


Ja näeme nädalavahetusel Rapla rallil!

Pilt

_________________
Ravimatu haigus nimega Moskvich. Hetkel 4 x 412 , 2715, 426E, 2126 pluss palju doonoreid.

Kokku omanud 109 erinevat mosset.

Hoiame mosse rallikultuuri elus!


Meie tegemised rallirajal
Ootame toetajaid meie tegemistele rallispordis!


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
PostitusPostitatud: 12 Mai 2022 06:10 
Kasutaja avatar

Liitunud: 19 Mai 2018 20:11
Postitusi: 318
Kas põllumajanduslikud esivedrud on lihtsalt jäigemad ja lisavad kõrgust? Kahtlustan et ühel mu mokitsal on need all sest nina päris kõrgel.

_________________
Ainult nõrganärviline kontrollib mootoris õli


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
PostitusPostitatud: 16 Mai 2022 22:39 

Liitunud: 04 Juun 2014 23:47
Postitusi: 4
Nägin "suvemosset" tegelikult talvel Viljandis sõitmas.
Mõtlesin sellel hetkel, et kas saanud talvesõidukiks :D


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
PostitusPostitatud: 17 Mai 2022 10:31 

Liitunud: 22 Mai 2010 21:29
Postitusi: 413
Martin2140 kirjutas:
Kas põllumajanduslikud esivedrud on lihtsalt jäigemad ja lisavad kõrgust? Kahtlustan et ühel mu mokitsal on need all sest nina päris kõrgel.


Põllumajanduslikud vedrud peaks olema kolme sälguga tähistatud vedrukeeru otsal. Samas mossedele on pandud palju Volga vedrusid ka - nendega jääbki nina kõrgeks ja tavaliselt seetõttu lõigatakse sealt mõned keerud vähemaks. Küll aga olen aru saanud, et Volga vedru on mosse jaoks liialt jäik - ise kommenteerida ei oska.

_________________
AZLK 426(427) 1973
AZLK 2140 "Rallye" 1977


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 2413 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 237, 238, 239, 240, 241, 242  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 37 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis

Otsi...:
POWERED_BY
phpbb.ee 3.0.7