AZLK 2140 (1986) - ik260

Kirjuta oma mossest ja kommenteeri teiste omasid
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:

Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt

Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.

NB! AINULT MOSSED!!!
irukas
Postitusi: 177
Liitunud: 03 Sept 2013 18:28
Telefon: 55 81 505
Asukoht: Iru küla

Re: AZLK 2140 (1986) - ik260

Postitus Postitas irukas »

Läänemaa avarustes nähtud, aus ja väärt pill, edu 8)
Linnuvabriku garaaž
Kasutaja avatar
ik260
Postitusi: 164
Liitunud: 12 Apr 2013 10:46
Asukoht: Tallinn

Re: AZLK 2140 (1986) - ik260

Postitus Postitas ik260 »

Pilt

Küll kevadveed uue tee loovad.
Kasutaja avatar
ik260
Postitusi: 164
Liitunud: 12 Apr 2013 10:46
Asukoht: Tallinn

Re: AZLK 2140 (1986) - ik260

Postitus Postitas ik260 »

Polegi praegu midagi lisada, talveuni on lihtsalt. 8) Seisab kenasti pukkidel, uksed esimeses asendis ja kõik luugid lahti. Vahepeal ajab suud muigele küll, kui siin korralik lumi end ilmutada tahab. Oleks ju selline stiilne tagaveoline ideaalne. :) Õnneks surun tunded alla ja mõistan, et kevad tuleb ikka kord.
Pilt
Kasutaja avatar
ik260
Postitusi: 164
Liitunud: 12 Apr 2013 10:46
Asukoht: Tallinn

Re: AZLK 2140 (1986) - ik260

Postitus Postitas ik260 »

Jäin eelmisel nädalavahetusel märtsikuulutajana Valget Daami otsides fotoka ette.
Pilt
Kasutaja avatar
ik260
Postitusi: 164
Liitunud: 12 Apr 2013 10:46
Asukoht: Tallinn

Re: AZLK 2140 (1986) - ik260

Postitus Postitas ik260 »

Mis ikka vahepeal juhtunud... Tegelikult midagi, sest auto ikka alles ja sõidab. Vahepeal tegi veepumpa laager õudsat häält (tekkis perioodiks), kuid nüüd kadunud see mure, huvitav?!. Vahetanud ka karburaatori (2140), tihendeid, lõdvikuid, klambreid, tagaamordid. Puudust tunnen tagaotsa liistutüübleist pagassiluugile ja alla sirgete liistude tarvis. Supervidinat ekonomaizerit pole seni järgi veel ühendanud, ega proovinud. Eks murelapsi leidub esisilla kui ka üksikute kohtade peal kerel.
Kasutaja avatar
ik260
Postitusi: 164
Liitunud: 12 Apr 2013 10:46
Asukoht: Tallinn

Re: AZLK 2140 (1986) - ik260

Postitus Postitas ik260 »

Aidake kärakas käima!

Pärast talvist und läks asi paraku hapuks. Masin ei käivitanud ega tahtnud elumärki kuidagi jagada endaga. Puhastasin klemmliistu, kus saavad kokku juhtmed süütelukust ja süütepoolilt-jagajalt.
Hakkas juba lubama. Autot käivitades plärtsus ja paukus see paari pütiga (põhiliselt tegi tööd 1 pütt) ning enamuse lõi karpasse tagasi. Tooreklapi pidi muidugi selleks ajaks kinni panema. Masuurika Žiguli bensupump sai üle õla visatud, sest sellisest ekstreemsest vahekorrast polnud enam huvitatud (kui kuumaks mootor läks, ujutas üle ja auto seisis). Igasugune rats tihenditega tasapinda viia plokist eemale ei toiminud.
Sai vahetatud küünlad (vahe paika), kontaktid (vahe paika), kondensaator (nii nõukogude, vene kui ka lääne omi), jagaja kaas, rootor; süüde paika, segu prooviks paras keeratud, proovitud erinevaid karburaatoreid, bensiinipumpasid. Sai proovitud ka 408 jagajat, samuti mitte miskit.
Mitte essugi... Päevadest sai juba kokku terve kuu, kui pead sai valutatud raipe üle.

Põnevaks läks siis, kui hoopis teised küünlad (NGK racing vms) õige vahega peale said. Samuti tutikad. Kohe võttis hääle sisse ja sai lustimaski käidud. Bensupump sai külapealt laenatud ja kindel, mis toimis. Paljukiidetud NGK BP6ES tutikad küünlad osutusid kas praagiks või põlesid lihtsalt läbi.

Ja täna. Soovisin sama etappi korrata. Taas külapealt pump (sest keegi ei raatsi töötavast Moskvitš-tüüpi bensiinipumbast loobuda ja mulle rõõmu pakkuda - seega olen pumbata) peale, küte üles ja starterit... Situatsioon oli taas selline, nagu kevadel see pihta hakkas - plärtsus paari pütiga ja peksis jõuliselt karburaatorisse tagasi.

Täpsustaks: säde on, bensiin on uus, karburaatorites (DAAZ-2101 sai uue sisu, ent ei taha minu autoga koostööd teha) tase paigas, küünlajuhtmetes kamm pole. Hetkel peal karburaator DAAZ-2140, mis elektroonikat ei kasuta (kuigi ettenähtult peaks).

Kas kurat tõesti põletab pada küünlaid läbi ja kus see taandareng venelase "ajus" võiks peituda?
Kasutaja avatar
Seenior
Postitusi: 637
Liitunud: 18 Apr 2009 15:20
Asukoht: Lavassaare

Re: AZLK 2140 (1986) - ik260

Postitus Postitas Seenior »

Seda,et kõik küünlad korraga läbipõlevad,on küll vägagi raske uskuda,sellisel juhul viga ikkagi liiga rikkas küttesegus või silindrist tulevas õlis,mis küünlad saasta täis pakib.
Kasutaja avatar
ik260
Postitusi: 164
Liitunud: 12 Apr 2013 10:46
Asukoht: Tallinn

Re: AZLK 2140 (1986) - ik260

Postitus Postitas ik260 »

Kõik polegi põlenud, kuid mingi iva seal peituma peab.
Kasutaja avatar
Jossu
Postitusi: 307
Liitunud: 02 Veebr 2009 16:10
Asukoht: Tartu/ Saaremaa

Re: AZLK 2140 (1986) - ik260

Postitus Postitas Jossu »

Küünlajuhtmed korralikud? Üle ei peksa?
Pukseerimishaagise e Konna rent
Kasutaja avatar
ik260
Postitusi: 164
Liitunud: 12 Apr 2013 10:46
Asukoht: Tallinn

Re: AZLK 2140 (1986) - ik260

Postitus Postitas ik260 »

Sai veale juba mõne aja eest lahendus leitud.
Panin peale kuskilt kõntsa alt leitud karburaatori DAAZ-2140, ilma elektroonikata. Sisu sai puhtaks uhutud, välimus polnud hetkel oluline. Voolikud külge, küünlad puhtaks, pump peale, kaasaegne mingi tundmatu kondekas külge ja käis. Segu on nagu paigas aga tuleb ikka veel natuke timmida. Kaaskodanikud märkasid, et kiirendades pidi vahest musta ja kõrbevingu tagant välja lööma.
Tegemist jagub, aega mitte. Aga kuna teed iseendale, siis vastavalt ka nii, kuis tuju. :)
Vasta