Hr hard0 on ilusti seadusandluse punkti välja toonud. Igasuguseid ajakirjanike ei tasu uskuda, kes teab, kust nemad seda infot võtavad ja kuidas saadud infot tõlgendavad. Kõige parem on ikka ise uurida.
Maanteeamet: Üksikkorras valmistatud sõidukid...
https://www.mnt.ee/et/soiduk/soiduki-um ... d-soidukidMida näeme:
Üksikkorras valmistatud sõiduk peab vastama kehtivatele tehnonõuetele. Sõiduki välimus peab erinema tehases valmistatud sõiduki välimusest. M1 ja N1 kategooria sõidukil peab olema omavalmistatud kere või raam. Pidurisüsteem ja rool peavad olema tehases seeriaviisiliselt valmistatud autolt. Vähemalt järgmised osad ja seadmed peavad olema EÜ- või E-tüübikinnitatud: esiklaas; turvavööd; rehvid; valgustus- ja valgussignalisatsiooniseadmed; tahavaatepeegel.Kere või raam, võib olla nii ükes tükis, kui eraldi. Mõningadate tänapäeva maasturite kered on endiselt eraldi raami peal. Minul: BMW doonori ja Mosse kere on ehitatud üheks uueks tervikuks, mille käigus välimine osa muutus täielikult. Pannes kõrvale originaalsed kered, erineb praegune nii ühest, kui teisest. Seega ISE EHITATUD. Minu lause Mareku postituses, viitas selgelt põhjale, mitte kogu kerele. Kasuta doonorina mida tahad, kuid tulemus EI TOHI OLLA üks-ühele tehase poolt toodetud autole. Näiteks: Ferrari koopiat sa Eestis arvele ei saa, kuigi see on ise ehitatud. Väga tähtis on ka esimene lause:
"Üksikkorras valmistatud sõiduk peab vastama kehtivatele tehnonõuetele". Mootorsõiduki ja selle haagise tehnoseisundile ja varustusele esitatavad nõuded:
https://www.riigiteataja.ee/akt/13191853Ümberehitus on hoopis teine teema. Seal on olnud siiani väga ranged reeglid. Vastavalt seadusandlusele ei tohi sa oma autole ise mitte midagi paigaldada ega vahetada. Rõhutan siin, et...
AMETLIKULT. Ehk siit tuleb ka see ajakirjaniku artikkel - kuna igasugused tuunijad ei suuda oma muudatusi ümberehitusena läbi suruda, siis üritavad seda Maanteeametile iseehitatud auto pähe määrida. Selgitan: Kui paned oma kärule vinge spoila külge, siis ametlikult peab selle kohta olema tehnilises passis märge
