32. leht 34-st

Re: IZ 412 1990 sass

Postitatud: 06 Jaan 2014 23:23
Postitas sass
Jeekim kirjutas:Räägid ehk täpsemalt kunagi, mis masina pealt karpad pärit on ja kuidas mossele sobivaks said. Muidu tundub huvitav asi tulema. Edu ehitamisel ja aretamisel. :beer
Tänan. Asi pikalt juba plaanis olnud... Kuskil teema algusepoole pisut kirjutatud ka. Pärit Honda CBR600 pealt. Pordid sobivad, vaja oli vaid kollektor keevitada - midagi sai kokku susserdatud, mis sai isegi õhutihe ja peale ta läkski. Eks teen pisut paremad pildid, siis näeb täpsemalt. :)

Re: IZ 412 1990 sass

Postitatud: 07 Jaan 2014 15:11
Postitas Talts
Iseenesest vägev, soovin külma närvi, et mootor nendega kenasti käima saada.

Re: IZ 412 1990 sass

Postitatud: 18 Veebr 2014 17:34
Postitas sass


Hetkeseis selline.

Vaja teha gaasihoovastik, kinnitused karpadele, et lahti ei raputaks midagi (ainult voolikud hoiavad hetkel karpasid), reguleerimist vaja (tühikäik kõrge), filtrid leiutada, jahutussüsteem pisut ümber teha ja löpuks teha autot natuke ümber nii, et mahuks ka pidurivõimendiga masina peale (ehk teemas oleva masina peale).

Re: IZ 412 1990 sass

Postitatud: 31 Mär 2014 07:01
Postitas sass
Nädalavahetusel sai ka kuuri alt auto välja aetud. Korralik pesu, Dinitrol ML-iga ring peale ja sõitu. Hetkel peab ennast eeskujulikult üleval. :)

Pilt

Re: IZ 412 1990 sass

Postitatud: 07 Apr 2014 07:40
Postitas sass
Nädalavahetusel vahetatud summutijooks (püksid lekkisid, keskmine resonaator oli ka pihta saanud), alla läks mingi kompott, mille kiirelt kokku sai visatud - jäi tihe ja hetkel täitsa okei, aga tulevikus tuleb midagi veel vaiksemat... Ära sai vahetatud ka tagasild. Enne oli ülekanne 4,22, nüüd on 3,9.

Re: IZ 412 1990 sass

Postitatud: 06 Mai 2014 09:50
Postitas sass
Sai muretsetud omale veljed, täpsemalt on nad pärit Jeep Comanche alt, vajavad natuke tööd, enne kui alla saab panna. Veljed ise 15 tolli, 7 tolli laiad, rehvid prooviks mahutada peale 185/55 või 175/55, siis peaks ta ilusti ära mahtuma ka koobastesse.

Illustreeriv pilt:
Pilt

Nädalavahetusel tegin ühe karburaatori ümber, et sobiks Mossele peale. Nimelt siis uuemat tüüpi Weber karburaator, OHC 2.0 Sierra pealt. Vaakumiga avanev teine kamber ja isegi tühikäigumootor on olemas (hetkel veel ei ole töösse pannud). Töötab hästi, oluliselt paremini kui 2101 täismehaanilisega (korraliku remondi saanud ja töötas ka hästi). Kogu pöörete ulatuses on ühtlane minek ja töötab ka ühtlasemalt. Ilmselt on ka kütusekulu madalam.

Selline näeb ta välja:
Pilt

Lisaks tehtud õlivahetus - sisse läks 15W40, mineraal, Kuttenkeuleri tootevalikust. Üldises plaanis ongi nüüd enam-vähem kõik selleks aastaks tehtud selle autoga - auto võimalikult ökonoomseks ja igatipidi töökindlaks, suvel on ta igapäevases kasutuses. Eks väiksemat nokkimist ole kindlasti, aga ei midagi erilist (loodetavasti). :D

Re: IZ 412 1990 sass

Postitatud: 06 Mai 2014 10:20
Postitas Peeter
Velgedel võiks kodarad ja randi pealt ära poleerida ning kodarate vahed mustaks värvida. Võiks väga äge välja näha.

Re: IZ 412 1990 sass

Postitatud: 06 Mai 2014 10:45
Postitas wax
selle auto all pigem valge+poleer :D

Re: IZ 412 1990 sass

Postitatud: 06 Mai 2014 12:21
Postitas sass
Peeter kirjutas:Velgedel võiks kodarad ja randi pealt ära poleerida ning kodarate vahed mustaks värvida. Võiks väga äge välja näha.
wax kirjutas:selle auto all pigem valge+poleer :D
Mõlemad head variandid, ei teagi, kumb variant oleks parem. Eeldusel, et need muidugi autole alla mahuvad üldse. :D

Kui kellelgi auto on Tallinnas ja on liiga palju vaba aega, siis mingi õhtu võiks ühte velge proovida alla... Endal auto Saaremaal hetkel veel.

Re: IZ 412 1990 sass

Postitatud: 06 Mai 2014 12:46
Postitas Martin_H
Mina sättisin enda Mossele vanad Cherokee veljed alla, mis on eeldatavasti samasuguse/sarnase keskava ja offsetiga. Kah 7" laiad. Tagumiste rataste allasaamiseks tuleb koopaid pisut laiemaks sikutada, kuid muidu istuvad kenasti ja midagi ei pea muutma. Esimeste velgede allasaamiseks tuli aga keskavad lõpuni läbi velje ühesuuruseks treida (kusjuures keskava mõõt oli hoopis midagi muud, kui varasemalt teada-tuntud 73 vms!) + paigaldada pikemad tikkpoldid ja flantsid, et ratas alla mahuks.

Lisaks tuleb kindlasti hankida ka valuveljele sobivad rattamutrid; mõistlik valida otsast lahti olevad mutikad. Mina sain need Järvelt Ben Autost.