IZ 412' 1978 & AZLK 2140' 1980 Mossemees141

Kirjuta oma mossest ja kommenteeri teiste omasid
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:

Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt

Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.

NB! AINULT MOSSED!!!
Vasta
Kasutaja avatar
Mossemees141
Postitusi: 54
Liitunud: 19 Jaan 2015 22:04
Telefon: 59076915
Asukoht: Järvamaa

IZ 412' 1978 & AZLK 2140' 1980 Mossemees141

Postitus Postitas Mossemees141 »

Tere mossepere, teen siis ka oma mossedest teema ära lõpuks, olen seda kaua plaaninud, aga pole aega leidnud. Kõigepealt umbes eelmise aasta veebruaris sai soetatud omale esimene mosse(Iž 412 1976a) mis läks maksma 150 eurot ja mille ostuga ma natuke ämbrisse sattusin, sest autol on vanad dokumendid ja kere oli pahtlist üles ehitatud ja see tuli välja alles kevadel. Aga autol on väga ilus elulugu ja autot vanarauda ei raatsi viia sest, kui me eelmiste omanike õuepeal selle auto käima saime, siis olid autoomanikul (vanem naisterahvas) pisarad silmas ja see emotsioon ei lase seda autot hävitada, aga see auto jääb hetkel aja ja raha puuduse tõttu oma aega ootama.
Praegusel hetkel on enam vähem valmimas minu tähtsaim ja hingelähedaseim projekt Iž 412 aastast 1977 mis sai leitud siit samast foorumist... hiljuti oli ära anda kuulus mosseraider ja selle auto ma oma õuepeale tõin. Auto läbisõiduks on 115 000 km ja ainsad mädad asjad mis on olid tagumised tiivakoopad. Need sai ajutiselt pahtliga täidetud ja üle värvitud. Järgmisel aastal vahetan tiiva alumised servad välja ja tahan auto originaalvärvi tagasi värvida ja teha välimuselt eksport mudeli sarnaseks. Praeguseks hetkeks on sees juba inglise keelsete kirjadega näidikublokk ja veedetud tohutult magamata öid garaazis, et leida üles pidurid jne. Vahetatud sai nii differ(3,89 vastu) kardaan kui ka käigukast 2140 oma vastu, et auto tarbiks vähem kütet ja oleks vähe vaiksem sõita. Tehtud väiksemaid värviparandusi kuigi üldpilt siiski veel üsna kirju. Esmaspäeval sai autoga ülevaatusel käidud ja läks ilma ühegi veata läbi. Ainult heitgaasid olid vähe kõrged. Pidurid on nüüd väga head arvestades vanatüübi pidurivõimendeid ja asju. Auto viimased 2 aastat seisnud ja täpselt ennem seismajäämist on alla pandud tutikas esisild, ka lehtvedrud paistsid uueväärsed olema. Vahetanud olen veel taguamordid originaalide vastu ja tagumised lehtvedru puksid oli vaja kohe ära vahetada. Auto hetkel toimetab viisakalt ja nüüd juba salongis päris vaikne, ainult uksetihendid on väga nutuses seisus ja tuul vihiseb igast otsast läbi tänu sellele.

Mõni nädal ennem selle mosse toomist sai soetatud omale mosseliiga autoks 2140 100euro eest. Keevitamist nipetnäpet on, aga ei midagi kontimurdvat, alla läheb kohe 408 differ ja käigukast ja kohe peaksin endale saama ka laiad plekid rallika tarvis. Kui kellegil rallika kohta head nõu anda näiteks amortide ja muu kohapealt, siis te võiksite minuga seda infot jagada. Kohe saab alustada vast värvimistöödega ja siis ehk saab talvel/kevadel esimesed rallisprindid ka kaasa löödud. Rallika kohta esialgu midagi suurt lisada ei oska.
Kokku koos varuosadeks ostetud mossedega kokku 5 mosset kogunenud alates veebruarist :D ja tuleb vist veel lisagi. Varuosi on ka juba vist piisavalt kogunenud :) õnneks vedeles mossede juppe meil juba vanast ajast ja osasid juppe on liigagi palju :D
eks teen nädalavahetusel esimesed pildid ka ära, enamus meestele jään küll oma mossede välimusega alla, aga mul veel aega seda viga parandada :)

Edu

Dario
Kasutaja avatar
Edel
Postitusi: 1664
Liitunud: 07 Veebr 2009 23:15
Asukoht: Jüri,Harjumaa
Kontakt:

Re: IZ 412' 1978 & AZLK 2140' 1980 Mossemees141

Postitus Postitas Edel »

Neid aparaate tahaks küll näha.
No see on küll nüüd suur viga, et pildid alles NÜÜD ära teed. Pildid tuleks teha ikka kohe ostes, hiljem tööde edenedes teed täiendavalt juurde. Omal hiljem pildigaleriid sirvides huvitav meenutada, kuidas kõik kunagi oli...
Edu!
Kasutaja avatar
Mossemees141
Postitusi: 54
Liitunud: 19 Jaan 2015 22:04
Telefon: 59076915
Asukoht: Järvamaa

Re: IZ 412' 1978 & AZLK 2140' 1980 Mossemees141

Postitus Postitas Mossemees141 »

Paaar pilti ikka on, aga telefoniga ma neid ülesse panna ei oska. Täna/homme lisan ikka esimesed pildid ka :)
Kasutaja avatar
Mossemees141
Postitusi: 54
Liitunud: 19 Jaan 2015 22:04
Telefon: 59076915
Asukoht: Järvamaa

Re: IZ 412' 1978 & AZLK 2140' 1980 Mossemees141

Postitus Postitas Mossemees141 »

Lõpuks lubatud pildid siis :)
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Kasutaja avatar
HendrikR
Postitusi: 582
Liitunud: 08 Juul 2013 19:22
Telefon: 56643745
Asukoht: Lasnamäe
Kontakt:

Re: IZ 412' 1978 & AZLK 2140' 1980 Mossemees141

Postitus Postitas HendrikR »

Kas IŽ-i minevik teada? :) Kunagi ammu oli peres ka oranž 78.aasta 412. Vaevalt,et sama,aga loota võib :D
Igas korralikus peres peab olema vähemalt üks Moskvitš
Elus on 3 asja,mille nimel elada:seks,raha,Moskvich! :auto
Tegelen autofotograafiaga! Kui soov saada enda autost ilusaid pilte,võta ühendust ja küsi lisainfot! :)
Kasutaja avatar
Mossemees141
Postitusi: 54
Liitunud: 19 Jaan 2015 22:04
Telefon: 59076915
Asukoht: Järvamaa

Re: IZ 412' 1978 & AZLK 2140' 1980 Mossemees141

Postitus Postitas Mossemees141 »

Too auto pärit Sakust ja oli ennem eelmist omanikku vanema meesterahva käes. Mina olen kolmas omanik. 77a detsembri väljalase konkreetne auto :)
Kasutaja avatar
Mossemees141
Postitusi: 54
Liitunud: 19 Jaan 2015 22:04
Telefon: 59076915
Asukoht: Järvamaa

Re: IZ 412' 1978 & AZLK 2140' 1980 Mossemees141

Postitus Postitas Mossemees141 »

Mossega vahepeal midagi suur teha pole jõudnud, peab hakkama kindlustust tegema jälle 86.5 eurot pool aastat :D pole just kuigi odav, aga tuleb maksta. Vibratsioonidega pole jõudnud tegeleda, kuigi siduri võiks juba ära vahetada saaks tõenäoliselt ühe vibratsiooni vähemaks. Sellele mis tagant vibratsiooni tekitab, küll pihta ei saa, kõik tuttavad mehed kes elujooksul palju mossesid omanud väidavad, et poolassi naljalt kõveraks ei sõida ja diffrit vahetades küll olukord ei muutunud. Vaikselt peaks hakkama ka tagutiibade vahetusele mõtlema. Vaja veel 3 ust saada, siis võiks keretöödega pihta hakata. Vaja kaks lappi 2x3 cm keevitada ja ongi kere auguvaba va tagutiivad... hetkel bemmi ostu tõttu mosse kahjuks seisnud. Lõpuks lootust saada ka C-piilari kabariidiplekid. Tuled juba riiulis sügelevad ja tahaks jubedasti külge panna :) Küll aga sain jälile kummalisele kolinale mis auto ostust saadik häirinud, kanalipeal uurides jälile ei saanudki. Tõstukiga tõstes oli pilt selge, kolinat põhjustas poolraami sisse pressitud metall toru kuhu sisse läheb lehtvedru kiik koos puksidega, sai see kinni keevitatud ja värv peale lastud ning kohe üks häiriv asi kadunud. Tekkinud on aga üks huvitav küsimus, milline tarbija võib mossele järgi jääda, kui süüted asjad väljas? Nimelt asi selline, et teatud aja seistes saab aku tühjaks, piisab täiesti nädalast.
Kasutaja avatar
Mossemees141
Postitusi: 54
Liitunud: 19 Jaan 2015 22:04
Telefon: 59076915
Asukoht: Järvamaa

Re: IZ 412' 1978 & AZLK 2140' 1980 Mossemees141

Postitus Postitas Mossemees141 »

Juhtus ennist tore seik, tulin just garaazist ja vaatasin, et naabrimees kellel kunagi palju mossesid olnud väljas toimetab midagi, ning puhta uudishimust sai käidud küsimas et ega mosse juppe ei vedele? Sellepeale hakkas otsimine pihta, sain omale tutika käigukasti, tutika tagusilla täiesti komplektse, 2140 poritiivad ja kapoti. Küljekarbid ja veel palju muud, homme lähen uuele tiirule. Tegi ikka meele rõõmsaks küll, nüüd jälle igast kraami juures :)
Vasta