18. leht 28-st

Re: IZ 412IE 1978 tanello2

Postitatud: 27 Okt 2013 10:07
Postitas moskiito
tanello2 kirjutas:siinkohal ka paar küsimust:
1.kas moskvitch universaalkerega on võimsamad lehtvedrud kui on sedaanil?
2.kas unversaalkerega mossel on esivedrud jäigemad/suurema kandevõimega kui sedaanil?
3.kas universaali amortisaatorid erinevad millegipoolest sedaani omadega?
4.kas tagaratta võllipea (peal pole trummilt ja ratast ennast) võib õrnalt loksuda,kui seda jõuga väntsutada?
5.kuidas teha kindlaks kumb käändtelg on kõver,kui vasak mis osales kiviaiia otsas sõitmises ülemine ots on kaugemal rehvist kui parem mis sõitis lihtsalt mööda muru aga see-eest on käändtelje ülemine ots palju lähemal rehvile,kui seda on vasaku oma.....
1. universaalil peaksid olma samad vedrud all mis sedaanil, ainult pirukatel on minu andmetel kangemad vedrud all.
2. sama vastus mis esimesel
3. ei, amordisaatorid ei erine millegi poolest.
4. Loksuda ei tohi seal midagi, läheb tihkelt kohale ja sedasi peabki jääma. Kui loksub, tuleb veovõll välja vahetada.
5. seda on lihtasam kindlaks teha sedasi kui on mõni teine kääntelg käepärast võtta ja sellega võrrelda.

Re: IZ 412IE 1978 tanello2

Postitatud: 27 Okt 2013 20:47
Postitas Manks
Aga kui tegema hakkasid, siis siin üks õppevideo on siin: https://www.youtube.com/watch?v=LovNs0FqJB4

Re: IZ 412IE 1978 tanello2

Postitatud: 27 Okt 2013 23:21
Postitas tanello2
Manks kirjutas:
tanello2 kirjutas:
siinkohal ka paar küsimust:
1.kas moskvitch universaalkerega on võimsamad lehtvedrud kui on sedaanil?
2.kas unversaalkerega mossel on esivedrud jäigemad/suurema kandevõimega kui sedaanil?
3.kas universaali amortisaatorid erinevad millegipoolest sedaani omadega?
4.kas tagaratta võllipea (peal pole trummilt ja ratast ennast) võib õrnalt loksuda,kui seda jõuga väntsutada?
5.kuidas teha kindlaks kumb käändtelg on kõver,kui vasak mis osales kiviaiia otsas sõitmises ülemine ots on kaugemal rehvist kui parem mis sõitis lihtsalt mööda muru aga see-eest on käändtelje ülemine ots palju lähemal rehvile,kui seda on vasaku oma.....
Sedaan ja universaalkerega on orginaalis sama põhi all, pirukatel on ainult teistsugused vedrud taga.
Kas odavam pole otsida teine kere, mille peale masin üles ehitada?
Kahju,täitsa ebaloomulik mis samad tehti,universaal suudab ju 2 korda rohkem kola vedada.
Ega ma nüüd väikese plekimõlkimise pärast kogut autot maha ei hakka kandma ja uue peale ehitama,see ongi just mis moskvich tähendab,nii palju kui võimalik tuleb ikka taastada ära,minu huvi ongi selle auto vastu elus ainult selle pärast, et ta vajab nii paju tähelepanu, ma sureks igavusse kui lähed iga päev ja keerad ainult võtit ja kõik töötab ning ei vaja peaaegu mitte kunagi hooldamist.Kuna ma ka automehaanikuks ei õpi,siis olen äärmiselt huvitatud selle auto remontimisest ning muudest töödest,jah aega võtab ning raha neelab ka nagu neeger,aga asi on seda kõike väärt. Ma sain inspiratsiooni mehelt kes põhimõtteliselt võttis merscedes 1939 aasta auto millel oli alles ainult läbi roostetanud raam ja ehitas 30 aastaga terve auto ülesse ,seda muidugi põhjusel et neid on ainult paarteist maailmas alles üldse.

Re: IZ 412IE 1978 tanello2

Postitatud: 28 Okt 2013 00:15
Postitas tanello2
kui ma auto ostsin,siis juba oli selge et käsipidur ei funka,käepidet ei saanud isegi kõige parema jõu korral kasvõi 1 klõpsu tegema,niisiis täna otsustasin uurida mis seal auto all siis toimub ning ei läinudki kaua,kui märkasin et ühe tagaratta juures on käsipiduri tross osaliselt purunenud ning keegi tark on selle lihtsalt teibiga kinni mätsinud :kill ,nagu see enam midagi aitaks.
Pilt
siis kiskusin maha ka tagaratta küljes oleva kummijubina ning selle alt tuli välja veel koledam pilt,seal olid osad trossi ribad puru ,ime ka miks mitte miski siin ei liikunud korralikult,tross oli koguaeg pingeall ja sellest tuli ka tagarataste "kinni olemine"kuna mõlemad trossid olid tagaratta lähedalt osaliselt purunenud siis lõikasin lihtsalt nad läbi ja pärast pikka solkimist sain läbi lõigatud jupid ka tagarataste küljest kätte. :ouh
Siinkohal ka küsimus:
Kas käsipiduri trosse müüakse kohe valmis asjana või tuleb ise arendama hakata midagi.
Pilt
sest ma vaatasin et see ots mis piduritrummlis istus,ei tule läbi toru välja mitte mingisuguse valemiga,kuidas ta sinna sisse sai,seda mina ei mõista. ???
Ning kui asja ise arendama peab hakkama,kas tohib ka peenemat trossi kasutada, sest see mis ennem originaalist peal oli,nii täpselt paks et kui läbi lõikad ja lõikekoht lahti haruneb siis on seda läbi toru välja tõmmata ikka üksjagu häda.Peenem hoiaks edaspidi aega kokku lihtsalt. :burnout
Ning lõpetuseks küsimus piduri töösilindri kaitsekatte kohta,miks ühes trummlis 2 erinevat on ???
Pilt

Re: IZ 412IE 1978 tanello2

Postitatud: 28 Okt 2013 00:26
Postitas partnermosse
Käsipiduritrossid on täitsa müüdaval ja läbi toru lähevad ka ilusti. Kässaritrossid on erinevad , see tähendab et on olemas nii 412-le eraldi trossid kui ka 2140-le eraldi.

Re: IZ 412IE 1978 tanello2

Postitatud: 28 Okt 2013 00:29
Postitas tanello2
partnermosse kirjutas:Käsipiduritrossid on täitsa müüdaval ja läbi toru lähevad ka ilusti. Kässaritrossid on erinevad , see tähendab et on olemas nii 412-le eraldi trossid kui ka 2140-le eraldi.
Tänud,siis tean et küsin üle enne ära ostmist!

Re: IZ 412IE 1978 tanello2

Postitatud: 28 Okt 2013 06:30
Postitas moskiito
aga kindlasti enne ostmist veendu et ostad õige otsaga! ma korra läksin selle naahka, ossin suure hooga ära ja kui hakkasin alla panema, ei sobinudki kuna sain vanema tüübi trossid. Vahe on nimelt selles et vanematel mudelitel on trossid eradli peale keeratavad ja aasa asemel seega keermestatud pulk, uuemalte pista lihtsalt sõrm läbi aasa ja ongi korras.

Re: IZ 412IE 1978 tanello2

Postitatud: 28 Okt 2013 10:24
Postitas Manks
moskiito kirjutas:aga kindlasti enne ostmist veendu et ostad õige otsaga! ma korra läksin selle naahka, ossin suure hooga ära ja kui hakkasin alla panema, ei sobinudki kuna sain vanema tüübi trossid. Vahe on nimelt selles et vanematel mudelitel on trossid eradli peale keeratavad ja aasa asemel seega keermestatud pulk, uuemalte pista lihtsalt sõrm läbi aasa ja ongi korras.
Siis võime trossid ümber vahetada, mul on sattunud lattu uusi uuematüübilisi trosse, mis minu masinatele ei sobi :beer

Kui aus olla, siis sedaan kerega mossese mahutab vaata et rohkemgi asju, kui universaali. Universaalil on põhja vahesein, mis võtab palju ruumi ära, ainus eelis on see, et saab suurema gabariidiga asju vedada. Samas on sedaankerega mosse vaiksem. Tühikaalu vahe üsna väike.

Re: IZ 412IE 1978 tanello2

Postitatud: 28 Okt 2013 10:59
Postitas SanderV
võta trummel maha, siis saad aru kuidas see tross sinna sisse läheb... ja miks ta niisama välja ei tule... aga kuna sa vist juba jõuga nad välja tõmbasid, siis pole seal enam seda vidinat mis sulle lambi põlema peaks panema :D

Re: IZ 412IE 1978 tanello2

Postitatud: 28 Okt 2013 15:20
Postitas tanello2
SanderV kirjutas:võta trummel maha, siis saad aru kuidas see tross sinna sisse läheb... ja miks ta niisama välja ei tule... aga kuna sa vist juba jõuga nad välja tõmbasid, siis pole seal enam seda vidinat mis sulle lambi põlema peaks panema :D

kui eemaldamiseks läks,siis oligi trummel maas,vedru ja trumli metalltoru vahel oli ainult üks närune seib,ning kui selle tangidega välja tirisin,siis ei muutunud olukord ülse,ei läinud see vedrus mitte grammivõrdki toru sisse ,rääkimata sellest läbi tulemisest,sellepärast tuligi trossid läbi saagida.